Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛    سید محمود احمدی  درباره دلایل توقف حراج سکه و احتمال ازسرگیری آن اظهار داشت: در حراجی شاهد اتفاقاتی بودیم که برای ما خوشایند نبود، حراج در یک محل انجام می‌شد و کافی بود که چند نفر قیمت‌ساز باشند به نحوی که حتی در مواردی بسته‌های ۱۰۰ قطعه‌ای را بالاتر از قیمت بازار می‌خریدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: احساس ما این بود که این محدودیت موجب بهره‌برداری سودجویان و بازارسازی شده بود و به همین دلیل تردید جدی در مورد ادامه حراج وجود دارد و در حال بررسی است.

دبیرکل بانک مرکزی در مورد احتمال برگزاری حراجی سکه در بورس کالا نیز گفت: جلساتی را با رییس سازمان بورس برگزار کرده‌ایم که سکه حراجی را در بازار ثانویه عرضه کنیم و با توجه به امکانات بورس از حالت عرضه انحصاری خارج کنیم.

وی درباره سکه آتی نیز گفت: در مورد سکه آتی نیز ملاحظاتی وجود داشت و نظر ما این است که بازار را باید بانک مرکزی به عنوان عرضه کننده بسازد که در این مورد نیز در حال مذاکره هستیم.

احمدی در پاسخ به اینکه در سررسید پیش فروش سکه امکان دارد به جای سکه، ریال عرضه شود، گفت: به هیچ وجه این اتفاق نخواهد افتاد، بانک مرکزی تعهد سکه دارد و از این تعهد عقب‌نشینی نخواهد کرد، البته اگر کسی نخواهد سکه دریافت کند، می‌تواند معادل ارزش آن پول دریافت کند که سازو کار کارت به کارت را نیز برای آن فراهم کرده‌ایم.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۶۹۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هجوم برای خرید طلا

امتداد - طی ۲۲ جلسه حراج حضوری برگزار شده در مرکز مبادله ایران، حدود ۳ تن شمش طلا مورد معامله قرار گرفته است.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، بیست و دومین جلسه حراج شمش طلا سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه با حضور فعالان صنعت طلا و صادرکنندگان در تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران برگزار شد.

در این جلسه ۲۳۰ کیلو گرم شمش طلا استاندارد با عیار ۹۹۵ در هزار توسط صادرکنندگان عرضه شد که از این مقدار ۷۹ کیلوگرم معامله شد. میانگین قیمت شمش طلای معامله شده در این جلسه، ۴ میلیارد و ۶۴۳ میلیون تومان به ثبت رسید.

لازم به ذکر است، طی ۲۲ جلسه حراج حضوری برگزار شده در مرکز مبادله ایران، حدود ۳ تن شمش طلا مورد معامله قرار گرفته است.

تسنیم در گزارشی نوشت: براساس تازه‌ترین خبری که از مرکز مبادله ایران منتشر شده، با موافقت بانک مرکزی، تولیدکنندگان داخلی شمش طلا و سایر واردکنندگان شمش طلا که مشمول رفع تعهد صادراتی نیستند، امکان عرضه شمش در مرکز مبادله ارز و طلای ایران را دارند.

بنابراین، از هفته آینده عرضه شمش طلای تولید داخل، در کنار عرضه شمش طلای رفع تعهد ارزی در تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران انجام خواهد شد. با این عرضه ها، تولیدکنندگان مصنوعات طلا و سایر خریداران شمش، دسترسی بیشتری به شمش طلا خواهند داشت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • سفر فرزین به ریاض چه تاثیری بر بازار غیررسمی ارز داشت؟
  • رانت ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • رانت شیرین ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • معامله ارز، بی‌رونق‌تر از دیروز
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • هجوم برای خرید طلا
  • راهکار پایان دادن به تقاضای کاذب دلار
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳