Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، روزنامه  «سان» در گزارشی به معرفی علیرضا فغانی داور برجسته کشورمان و یکی از داوران جام جهانی 2018 روسیه پرداخته است.

سان می نویسد: داوری در بزرگترین صحنه فوتبال نیاز به تجربه و قاطعیت دارد - و علیرضا فغانی هر دو مورد  را دارا است.

این داور ایرانی به عنوان یکی از 36 داور جام جهانی تابستان امسال در روسیه انتخاب شده و کوله باری از تجربه قضاوت در بازی های بزرگ را به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

علیرضا فغانی کیست؟

او پسر یک داور ایرانی است، فغانی هفت فصل را در لیگ دسته اول ایران قضاوت کرد و پس از آن وارد عرصه قضاوت بین المللی شد.

فغانی که ابتدا یک بازیکن در لیگ های دسته پایین تر (دسته دوم) ایران بود ، تنها یک سال بعد از اولین قضاوت خود در لیگ برتر به لیست الیت (نخبه) فیفا پیوست.

با توجه به استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی در مسابقات تابستان امسال ، ممکن است به خاطر داشته باشید که فغانی جام کنفدراسیون ها یک پنالتی برای شیلی نگرفت و حاضر نشد صحنه پنالتی را بر روی مانیتور بازبینی کند.

این داور ایرانی ،فینال مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 2014، جام ملت های آسیا 2015، جام باشگاه های جهان 2015 و بازی های المپیک 2016 را قضاوت کرده است.

فغانی همچنین در لیگ اندونزی هم قضاوت می کند و داوری بازی های لیگ برتر این کشور را بر عهده دارد.

انتظار می رود در بازی هایی که فغانی در جام جهانی  روسیه قضاوت خواهد کرد شاهد تعداد زیادی کارت زرد و قرمز  باشیم - او به طور متوسط در هر بازی 4.40 کارت به بازیکنان نشان داده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بازی بازی های المپیک روسیه فیفا لیگ قهرمانان آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۷۰۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل خواستار تحقیقات مستقل درباره گورهای دسته جمعی در غزه شد

به گزارش جام جم آنلاین، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی گفت: «روایات مختلفی در مورد چندین مورد از این گورهای دسته جمعی وجود دارد، از جمله اتهامات جدی مبنی بر اینکه برخی از دفن شده ها به طور غیرقانونی کشته شده اند.

دبیرکل سازمان ملل ادامه داد: ضروری است که بازرسان مستقل بین المللی با تخصص پزشکی قانونی اجازه دسترسی فوری به مکان های این گورهای دسته جمعی را داشته باشند تا شرایط دقیقی را که در آن صدها فلسطینی جان خود را از دست داده و دفن شده اند، مشخص کنند.

گوترش افزود: «خانواده‌های کشته‌شدگان و مفقودان حق دارند بدانند چه اتفاقی افتاده است. جهان حق دارد در قبال هرگونه نقض قوانین بین‌المللی که ممکن است رخ داده باشد، به دنبال پاسخگویی باشد.»

دیگر خبرها

  • قضاوت «کولینایی» داور بازی پرسپولیس و سپاهان | او مثل کولینا فریاد می‌زد و تذکر سفت و سخت می‌داد | اخراج عالیهشاه درست بود اما...
  • درخواست روسیه برای تحقیق درباره گورهای دسته جمعی در غزه
  • قضاوت تیم داوری ایران در فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا
  • کارشناس داوری: حیدری قضاوت کولینایی کرد/ اخراج عالیشاه سختگیرانه، اما درست بود
  • تبریک معاون شمس‌آذر به داوران فینال زیر ۲۳ سال آسیا
  • اخراج عالیشاه اشتباه بود؛ پنالتی برای پرسپولیس گرفته نشد
  • کارشناس داوری فوتبال: قضاوت ضعیف حیدری، بازی پرسپولیس و سپاهان را بی‌کیفیت کرد!
  • قضاوت داور دربی در فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال
  • راموس مبهوت درخشش ستاره رئال شد (عکس)
  • سازمان ملل خواستار تحقیقات مستقل درباره گورهای دسته جمعی در غزه شد