Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@18:53:42 GMT

همزیستی مذهبی یکی از ویژگی‌های خاص کردستان است

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۷۳۲۳۳

به گزارش ایکنا از کردستان، جمشید جعفرپور، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی شامگاه پنجشنبه، ششم اردیبهشت ماه در نودمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان ضمن اشاره به اینکه کمیسیون فرهنگی کار نظارت فرهنگی را انجام می‌دهد، اظهارکرد: در این سفر به کردستان آمده‌ایم تا با وضعیت فرهنگی این دیار فرهنگی از نزدیک آشنا و آن را حس کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه استان کردستان یک استان فرهنگی با تمام مؤلفه‌های فرهنگی است، افزود: در کردستان یک فضای بکر با هنرهای طبیعی حس می شود که این پتانسیل ها همه یک ظرفیت بزرگ است.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم کردستان وابسته و دلبسته نظام هستند، افزود: کردستان شرایط های سختی را در زمان جنگ و بعد از جنگ گذرانده است و متاسفانه نتوانسته ایم این واقیعت را به خوبی به تصویر بکشیم.
جعفر پور افزود: در این کشور اقوام به مانند یک رنگین کمان زیبا هستند که قوم کُرد نیز گوشه‌ای از کمان زیبا است و همزیستی مذهبی در این استان ویژگی خاص این منطقه است.
وی به مرزی بودن کردستان اشاره و بیان کرد: با توجه به مرزی بودن این منطقه رفت و آمد با کشور همسایه آسان است و بر همین اساس باید آنها از فرهنگ ما تاثیر بگیرند.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این مهم که طبق قانون تدریس و ادبیات اقوام آزاد است، یادآور شد: در دل فرهنگ ایران اسلامی باید فرهنگ اقوام باید حفظ شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۷۳۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاجی‌بابایی: امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبشهت ماه) مجلس و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول شماره ۱۲ با عنوان «هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری» را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول، گفت: طبق محاسبات ما در زمان تصویب بخش اول بودجه مقرر شد که یک درصد هزینه‌های شرکت‌های دولتی برای مسائل فرهنگی هزینه شود که اعتبار آن بالغ بر ۲۸ همت می‌شد، اما دولت در جداول ۳۶ همت را برای توزیع آورده است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کمیسیون تلفیق لایحه بودجه با همکاری کمیسیون فرهنگی اصلاحاتی را در این جداول اعمال کرد که یکی از این اصلاحات، اختصاص منابع بیشتری به وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم و بهداشت و درمان بود.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ تصریح کرد: امسال برای اولین‌ بار بودجه در مرحله اول به شکلی تصویب شد که کسی نمی‌تواند بودجه حوزه فرهنگ را پرداخت نکند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۵۰ سازه ناایمن در اراک شناسایی شده است
  • پیام تبریک شورای هیئات مذهبی مازندران به مناسبت روز معلم
  • موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • انتخاب عاطفه خادمی به عنوان دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است / موازی‌کاری فرهنگی داریم!
  • حاجی‌بابایی: امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان