Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما از ايروان، نيکول پاشينينان رهبر 43 ساله مخالفان حکومت ارمنستان در استان تاووش اين کشور متولد شده است.
پاشينيان زندگي حرفه اش را به عنوان خبرنگار در روزنامه «دوران ارمني» آغاز و سپس در سال 2015 حزب «پيمان مدني» را تاسيس مي کند و در سال 2017 موسس ائتلاف «يلک» مي شود که رهبري آن را تا امروز برعهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي در سال 1992 يکي از خبرنگاران فعال ارمنستان بود، اما در سال 1995 زماني که قرار بود در امتحانات سال پنجم دانشگاه رشته خبرنگاري شرکت کند رييس دانشکده خبرنگاري دانشگاه ايروان بخاطر غيبت زياد به او اجازه شرکت در اين امتحانات را نداد، اما بسياري بر اين باورند که دليل اصلي اين امر انتشار مقاله اي به قلم او عليه فساد اداري موجود در ساختار آموزشي کشور بود.
پاشينيان در سالي 2008 ميلادي عضو ستاد لئون ترپتروسيان نامزد انتخابات رياست جمهوري شد، در سال 2009 به اتهام فعاليت ضد حکومتي به شيوه قهرآميز محکوم به زندان شد و به علت اجتناب از دستگيري به زندگي زيرزميني روي آورد و پس از يک سال به طور داوطلب خود را به نيروي انتظامي معرفي کرد و به هفت سال زندان محکوم شد اما پس از دو سال گذراندن محکوميت در بيستمين سالگرد استقلال ارمنستان با عفو، از زندان آزاد شد.
در سال 2012 نماينده مجلس شد و در سال 2018 دست به ابتکار «اقدام من» عليه سومين دوره حکومت سرژ سرکيسيان زد، رييس جمهور سابق که مي خواست پس از تغيير قانون اساسي نخست وزير کشور شود. 
در چارچوب اين اقدام پاشينيان راه شهر گيومري تا شهر ايروان را پياده پيمود و در اين راه افراد بسياري به او پيوستند تا اين که تعداد اين افراد به دهها هزار نفر رسيد و سرکيسيان مجبور به استعفا شد. حالا او و طرفدارانش به مبارزه عليه حزب حاکم جمهوري ادامه مي دهند. 
نيکول پاشينيان صاحب سه دختر و يک پسر است. همسر او خانم آنا هاکوپيان سردبير روزنامه اي است که پاشينيان مبارزه سياسي خود را از آنجا آغاز کرد: روزنامه «دوران نو».

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۷۳۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده تحت تعقیب و 26 ساله فلسطینی که عملیات‌های بسیاری در کرانه باختری علیه ارتش اسرائیل انجام داده، کیست؟



منبع:الجزیره به فارسی

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: وزیر دفاع پاکستان: اسرائیل به ایران حمله کند آسیب می بیند (فیلم) گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا (فیلم) ۲۰۰ روز پس از جنگ اسرائیل علیه غزه: تحلیلی از مهمترین سلاح‌های مقاومت فلسطین علیه ارتش اسرائیل (فیلم)

دیگر خبرها

  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • بازداشت معترضان به تصمیم پاشینیان برای «واگذاری روستاها» به باکو
  • واکنش هند به انتقاد باکو از فروش تسلیحات به ارمنستان
  • توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • شولتز: توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • سلامتی و طولانی عمر در حکومت امام زمان(عج)
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ایروان با جمهوری آذربایجان
  • فرمانده تحت تعقیب و 26 ساله فلسطینی که عملیات‌های بسیاری در کرانه باختری علیه ارتش اسرائیل انجام داده، کیست؟
  • ناآرامی‌ها در ارمنستان به دنبال واگذاری ۴ روستا به جمهوری آذربایجان
  • ادب از که آموختی؟... از روزنامه اعتماد!