Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخبار متعددی همچون توضیحات وزیر آموزش و پرورش درباره آموزش زبان روسی در مدارس کشور، اعلام زمان انتشار دفترچه آزمون استخدامی و آخرین مهلت دریافت مجوز برای تاسیس پیش دبستانی سپری شد. 

توضیحات وزیر آموزش و پرورش درباره آموزش زبان روسی در مدارس کشور

سید محمد بطحا‌یی وزیر آموزش و پرورش، درباره آموزش زبان روسی در مدارس و حواشی که در این مورد مطرح شده بود، عنوان کرد: در شبکه‌های اجتماعی و برخی از رسانه‌های جمعی متأسفانه همه توضیحات به در‌ستی منتشر نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر اساس مقررات، دانش‌آموزان در متوسطه اول و دوم باید یک زبان خارجی را بیاموزند که تا به امروز تنها زبان خارجی که دانش‌آموزان امکان یادگیری آن را داشتند زبان انگلیسی بود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: باید این انحصار آموزش زبان انگلیسی در مدارس را بشکنیم، یعنی فقط این زبان مورد توجه قرار نگیرد و سایر زبان‌های مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش همچون روسی، فرانسه، آلمانی و اسپانیایی در دستور کار مدارس باشد.

بطحایی، با اشاره به اینکه باید بستر لازم برای آموزش این زبان‌ها فراهم شود، گفت: اگر دانش آموزی داوطلبانه خواهان آموزش زبانی غیر از انگلیسی باشد، این فرصت را برای او فراهم می‌کنیم تا زبان مورد نظر خود را یاد بگیرد.

۳۱ اردیبهشت؛ آخرین مهلت دریافت مجوز برای تاسیس پیش دبستانی

مجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی درباره رسیدگی به وضعیت مراکز پیش دبستانی و صدور مجوز رسمی از آموزش و پرورش برای مراکزی که از سایر نهادها و سازمان ها مجوز داشته اند، اظهار کرد: بر اساس اسناد بالادستی مسئولیت صدور مجوز برای مراکز پیش دبستانی بر عهده آموزش و پرورش است.

وی از طراحی سامانه‌ای برای ساماندهی و اخذ مجوز مراکز پیش دبستانی خبر داد و گفت: به استناد مصوبه شورای سیاست‌گذاری افرادی که قصد اخذ مجوز برای مراکز پیش دبستانی دارند باید در این سامانه ثبت‌نام کنند و کد رهگیری به منزله صدور مجوز فعالیت مراکز پیش دبستانی است.

زینی‌وند با اشاره به اینکه 6 ماه فرصت قانونی برای اخذ مجوز از طریق سامانه در نظر گرفته شده است، گفت: ایجاد این سامانه از سوی وزارت آموزش و پرورش باعث تسهیل فرآیند قانونی اخذ مجوز شده است و تا پایان اردیبهشت ماه مؤسسان فرصت ثبت نام دارند.

انتشار دفترچه آزمون استخدامی طی دو سه روز آینده

سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش، درخصوص حذف مدارس تیزهوشان متوسطه دوم بیان کرد: سیاستی برای تغییر اعم از کاهش یا تغییر در روند و فعالیت مدارس متوسطه دوم تیزهوشان نخواهیم داشت اگر موردی در این خصوص وجود داشته باشد آن را به دقت بررسی خواهیم کرد بنا براین دانش آموزان در این مورد نگرانی نباید داشته باشند، به دنبال کیفیت بخشی این مدارس هستیم.

وزیر آموزش و پرورش در آستانه هفته معلم و توجه به قشر فرهنگی اظهار کرد: به دنبال این هستیم تا با روش‌های مختلف زمینه های انگيزشی و دلبستگی را افزایش دهیم و مشارکت بهتر ی برای بهبود وضعیت معیشت معلمان دنبال کنیم که مجموعه این کارها دلبستگی را افزایش دهد.

بطحایی درباره روش‌های تامین نیروی انسانی برای جبران کسری نیرو از بکارگیری نیروهای حق التدریس موظف و غیر موظف خبر داد و عنوان کرد: علاوه بر این روش ها آزمون استخدامی در پیش داریم که دفترچه آن هم تا دو سه روز آینده منتشر خواهد شد.

سرمایه گذاری برای آموزش کودکان مغفول مانده است

رخساره فضلی مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش در برنامه پرسشگر درباره ابعاد مختلف آموزش‌های پیش از دبستان عنوان کرد: اهمیت این دوره در دیدگاه ها و علوم مختلف تاکید شده است.

وی با اشاره به اینکه شخصیت افراد در دوره کودکی شکل می گیرد، ادامه داد: اگر برای دوره کودکی سرمایه گذاری شود به اندازه هر هزار تومان سرمایه گذاری، 16 برابر بازگشت سرمایه خواهید داشت که این موضوع یعنی آموزش در دوران کودکی حتی از جنبه اقتصادی هم مهم است.

مدیرکل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: دوره پیش‌دبستانی در اسناد بالادستی امری حاکمیتی تلقی شده است و مهم‌ترین چالش فعلی ما این است که در نظام کلان، کودکان را باور نکرده ایم، در حالی که اگر می‌خواهیم توسعه رخ دهد توجه به کودکان و سرمایه گذاری برای آموزش این گروه باید مورد توجه باشد.

آغاز فعالیت دبیرخانه مسابقات قرآنی دانش آموزان

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در این دنیای بسیار آشفته و سرگشته و بد اخلاق امروز راهی جز تمسک جستن از آموزه‌های قرآنی وجود ندارد و تنها راه برای رسیدن به سر منزل مقصد تمسک جستن و انس با قرآن است.

وی ادامه داد: برگزاری چنین مسابقات سهم بزرگی در آموزه های قرآنی خواهد داشت و من و همکارانم در آموزش و پرورش از این ثروت بزرگ بهره خواهیم گرفت تا از این سرمایه برای یافتن راه صحیح استفاده کنیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره اولین جلسه فعالیت دبیرخانه مسابقات قرآنی دانش آموزی از امروز، اظهار کرد: برنامه‌هایی ترویجی در نظر داریم و از یکی دو هفته آینده ارتباط بیشتری با اولیا خواهیم داشت و در مواردی مختلفی مانند آموزه‌های قرآنی صحبت خواهیم کرد.

طرح «ایران مهارت» به پایگاه‌های اوقات فراغت تابستانی می‌آید

عظیم محبی، مدیرکل دفتر متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش درباره اجرای طرح مهارت آموزی به دانش آموزان متوسطه اول موسوم به «ایران مهارت» عنوان کرد: امسال این طرح به طور آزمایشی در هشت استان کشور برگزار شد و در نظر داریم برای مهر ۹۷ تمامی مدارس متوسطه اول تحت پوشش این طرح قرار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه ۵۰۰ مهارت برای دانش آموزان در این طرح در نظر گرفته شده است، ادامه داد: برای اجرای این طرح ۶۰ ساعت آموزشی را در نظر گرفتیم و بر این مبنا هر دانش آموز فارغ التحصیل از متوسطه اول ۶۰ ساعت مهارت آموزی را گذارنده است.

وی از برگزاری طرح «ایران مهارت» در پایگاه‌های تابستانی خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه اغلب مدارس در دوره تعطیلات تابستانی کلاس‌هایی برای اوقات فراغت دانش آموزان در نظر می‌گیرند، بنابراین فرصت خوبی برای اجرای این طرح فراهم است.

وزیر آموزش و پرورش: اجازه کوچکترین تعرض و بی‌احترامی به همکارانم را نمی‌دهم

به دنبال حادثه ضرب و شتم یک معلم در استان خوزستان، وزیر آموزش و پرورش به معاون حقوقی و امور مجلس ماموریت داد تا این حادثه را به شکل ویژه پیگیری کند و اقدامات لازم جهت احقاق حقوق این همکار فرهنگی و برخورد قاطع قانونی با ضارب وی را انجام دهد.

وزیرآمورزش در پیامی توئیتری نوشت: اجازه کوچکترین تعرض و بی‌احترامی به همکارانم را نمی‌دهم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش اخبار مدارس فرهنگیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۷۳۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳  

رییس سازمان سنجش گفت: نتیجه اولیه کنکور ۱۴۰۳ به صورت کارنامه نیمه مرداد ماه اعلام می شود و چند روز پس از فرایند آن انتخاب رشته آغاز می شود

به گزارش مهر، عبدالرسول پورعباس امروز ۶ اردیبهشت در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه الزهرا در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آزمون سراسری به سلامت در کل کشور آغاز شده است و فقط در یکی از شهرهای استان سیستان و بلوچستان که سیل آمده ارتش جمهوری اسلامی با امکانات خود به کمک آمده و داوطلبان را جابه جا می‌کند.

وی درباره آزمون فرهنگیان خاطرنشان کرد: در هر پنج گروه آزمایشی علاوه بر دفترچه اختصاصی دروس مختلف دفترچه مختص پذیرش دانشجو معلم (فرهنگیان) نیز توزیع می‌شود و داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید به سوالات آن دفترچه پاسخ دهند. تعداد ۶۶۰ هزار نفر در مجموع متقاضی آزمون اختصاصی فرهنگیان هستند.

پورعباس افزود: داوطلبان در این مقطع زمانی به دلیل اینکه در اردیبهشت ماه کنکور را برگزار کرده‌ایم از آمادگی بیشتری برخوردار هستند و از این آمادگی استفاده می‌کنند و در تیرماه نیز در آزمون شرکت می‌کنند. ضمن اینکه نمرات کنکور ۱۴۰۲ نیز همچنان معتبر است، بنابراین در مقطعی که باید انتخاب رشته صورت بگیرد، یا به انتخاب خود داوطلب و یا به انتخاب سازمان سنجش ۴ نمره برای داوطلبان قابل استفاده است.

رئیس سازمان سنجش درباره زمان اعلام نتیجه اولیه کنکور ۱۴۰۳ گفت: کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد ماه اعلام می‌شود و چند روز پس از فرایند آن انتخاب رشته آغاز می‌شود.

دیگر خبرها

  • گلایه شهروندان از اختلال در سامانه آموزش و پرورش
  • دفترچه آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • دفترچه سوالات هنر و زبان‌های خارجی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • آغاز ماراتن کنکور هنر و زبان‌های خارجه
  • زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳  
  • هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است
  • زمان انتشار نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ مشخص شد
  • زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳
  • اعلام زمان انتشار نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳
  • اعلام زمان و مکان بررسی مدارک آزمون استخدامی آموزگاری در فارس