Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، هزاران اسپانیایی در اعتراض به صدور یک حکم قضائی تظاهرات کردند.
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، روز گذشته خیابان‌های چندین شهر اسپانیا شاهد برپایی تظاهرات گسترده بود. هزاران نفر در این تظاهرات شرکت داشتند. معترضان به صدور حکم اخیر دادگاه درباره یک پرونده قضائی اعتراض داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهر‌های مادرید، اویدو، بیلبائو، و پامپلونا از جمله شهر‌هایی بودند که مردم اسپانیا به خیابان‌ها آمدند تا تظاهرات کنند. این تظاهرات پس از تبرئه شدن پنج مرد در دادگاه برپا شد. این پنج نفر به تجاوز به عنف دسته جمعی به یک دختر نوجوان متهم بودند. دو سال پیش این پنج نفر در شهر پامپلونا به یک دختر تجاوز به عنف کردند، اما سه قاضی رسیدگی کننده به این پرونده بجای اعلام جرم تجاوز به عنف، این افراد را متهم کردند که درباره قربانی این پرونده مرتکب آزار و اذیت جنسی شده اند که جرمی ضعیف‌تر از تجاوز به عنف به شمار می‌رود. براساس حکم صادر شده این افراد به نه سال زندان محکوم شدند. این درحالی است که دادستان‌ها خواستار صدور حکم زندان بیست و دو ساله برای هریک از متهمان شده بودند. همزمان با صدور حکم دادگاه، هزاران نفر در مقابل دادگاه تجمع کرده بودند و شعار می‌دادند که این پنج نفر مرتکب آزار و اذیت جنسی نشده اند بلکه تجاوز به عنف کرده اند. خشم مردمی در اعتراض به صدور این حکم در سراسر اسپانیا افزایش یافته است. معترضان می‌گویند چنین حکمی سبب ایجاد حس تحقیر و یاس در آن‌ها شده است و قوانین اسپانیا باید تغییر کند. آن‌ها می‌گویند قوانین باید از زنان بی دفاع حمایت کند. در اسپانیا از این پرونده با عنوان «گله گرگها» یاد می‌شود. مجرمان این پرونده از اقدامات شنیع خود در حمله وحشیانه به این دختر بی دفاع، تصاویر سیاه هم تهیه کردند. از زمان رسیدگی به این پرونده، خشم گسترده‌ای در سراسر اسپانیا درباره روند رسیدگی به آن بروز کرد. تعداد حملات برای تعدی جنسی در زمان برگزاری جشنواره سالانه شهر پامپلونا افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۷۸۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ابلاغ صلح یاری برای ۲۱۹ مأمور فراجا در کرمان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی، ظهر یکشنبه در آئین افتتاح شورای حل اختلاف ویژه نیروی انتظامی و اعطای احکام صلح یاران مستقر در کلانتری‌ها گفت: امروز برای ۲۱۹ نفر از کارکنان کلانتری‌های سراسر استان کرمان ابلاغ صلح یاری صادر شد.

وی با اشاره به اینکه همگان قدردان زحمات شبانه روزی پلیس هستند، افزود: فراجا با توجه به تعدد مسئولیت‌ها و وظایف خود، همچنان در جهت افزایش امنیت و آرامش مردم تلاش می‌کنید که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود: ۴ هزار و ۵۰۰ پرونده به هیأت‌های صلح در استان ارجاع شده است که بیش از ۷۰ درصد پرونده‌های ارجاع شده به این هیأت‌ها منتهی به صلح و سازش شده است.

حجت الاسلام حمیدی تصریح کرد: از آنجایی که نیروی انتظامی بیشترین ارتباط را با مردم دارد و در جریان مشکلات و مسائل جامعه می‌باشد، به هیأت‌های صلح و صلح یاران بیش از پیش نیاز می‌باشد.

وی با بیان این مطلب که نیاز به تعامل و همکاری بیشتر نیروی انتظامی و دستگاه قضائی در راستای ترویج فرهنگ صلح و سازش می‌باشد، افزود: بایستی کارکنان نیروهای انتظامی و دادگستری در جهت ترویج فرهنگ صلح وسازش در خانواده و جامعه تلاش کنند.

فرمانده انتظامی استان کرمان نیز در این نشست گفت: راه اندازی هیأت‌های حل اختلاف منجر به افزایش صلح و کاهش اختلافات در جامعه می‌گردد.

سردار ناصر فرشید، با بیان اینکه چندین سال است که در کلانتری‌های استان مشاور یا مددکار اجتماعی فعالیت دارند و پرونده‌های زیادی را به صلح و سازش رسانده‌اند افزود: امیدواریم همگی بتوانیم در راستای ارتقا آرامش و امنیت جامعه قدم برداریم.

کد خبر 6097301

دیگر خبرها

  • پرونده شکایت پرسپولیس از لوکادیا در چه مرحله‌ای است؟
  • ارسال لایحه پرسپولیس در پرونده لوکادیا برای CAS
  • صدور حکم سرپرست تیم پرسپولیس | پیروانی تبرئه شد
  • گفت و شنود/ عین حقیقته!
  • حضور پلیس، نتوانست به تظاهرات دانشجویان پایان دهد
  • فرید مرجایی، تحلیل گر مسائل آمریکا و مقیم این کشور: جنبش دانشجویی سپهر غالب بر فضای سیاسی آمریکا را به چالش کشید/ شبکه های اجتماعی امپراطوری رسانه ای را زیر سوال بردند/ تظاهرات دانشجویی خط قرمز انتقاد از اسرائیل را شکسته است
  • صدور ابلاغ صلح یاری برای ۲۱۹ مأمور فراجا در کرمان
  • شرایط صدور دستور موقت
  • تجمع اعتراض‌آمیز خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا