Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@01:54:52 GMT

افتتاح خانه سیمین و جلال به عنوان پاتوق فرهنگی

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۸۰۰۲۸

افتتاح خانه سیمین و جلال به عنوان پاتوق فرهنگی

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کتابخانه مجلس شورای اسلامی، آخرین بار اسفندماه بود که اعلام شد خانه سیمین و جلال در تاریخ ۱۱ اسفند ۹۶ افتتاح می‌شود، امری که اتفاق نیفتاد، اما اینک در اردیبهشت ۹۷ بار دیگر خبر می‌رسد قرار است ۸ اردیبهشت‌ماه این خانه افتتاح شود.

پیش‌تر محمدحسین دانایی، خواهرزاده جلال آل‌احمد، در آستانه سالگرد تولد جلال در دوم آذرماه ۹۶ با انتقاد از روند کند آماده‌سازی خانه ‌موزه جلال و سیمین گفته بود: «هنوز چشم‌انداز روشنی برای آن وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

محمدجواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، در تاریخ ۷ اسفند ۹۶ با اشاره به راه‌اندازی خانه موزه جلال و سیمین گفته بود، خانه موزه به نام «جلال آل‌احمد و سیمین دانشور» همان طور که در مجوز ثبتی آن از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ثبت شده، باقی می‌ماند.

خانه سیمین دانشور و جلال آل‌احمد سال ۱۳۹۳ توسط شهرداری تهران خریداری شد و به همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با هدف احیای خانه‌های مشاهیر و بزرگان و پاسداشت منزلت نویسندگان، مرمت و بازسازی شده است.

این خانه با مساحت ۴۲۰ مترمربع و زیربنای حدود ۲۵۰ مترمربع، سال ۱۳۸۳ با شماره ۱۱۴۶۶ در فهرست میراث ملی ثبت شده است. پس از اتمام عملیات مرمت، بازسازی و چیدمان، قرار است خانه سیمین دانشور و جلال آل‌احمد به عنوان پاتوقی فرهنگی، همزمان با ۸ اردیبهشت‌ماه با حضور مدیران شهری افتتاح شود و در اختیار شهروندان قرار بگیرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۸۰۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی

هم‌زمان با روز معلم، بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی برای معلمان و اساتید رایگان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از میراث آریا، با موافقت سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اماکن فرهنگی‌تاریخی در روز ۱۲ اردیبهشت برای معلمان و استادان دانشگاه، رایگان است.

بر اساس این خبر، روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه، معلمان، آموزگاران و استادان دانشگاه با ارائه کارت شناسایی مرتبط می‌توانند از موزه‌ها، پایگاه‌های میراثی و اماکن فرهنگی‌تاریخی در سراسر کشور، به‌صورت رایگان بازدید کنند.

ساعت کاری اماکن فرهنگی‌تاریخی در شش‌ماهه نخست سال جاری در طول ایام هفته از ۹ تا ۱۸ است و در روزهای پنجشنبه و جمعه، تا ساعت ۲۰ افزایش می‌یابد.

علاقه‌مندان به بازدید از هر موزه، پایگاه میراثی یا محوطه تاریخی، با مراجعه به تارنما یا صفحه آن در فضای مجازی، از ساعات دقیق فعالیت آن اطلاع حاصل کنند.

کد خبر 748660

دیگر خبرها

  • پارک شهدای سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • سیمینی که دانشور بود
  • زندگی با آل‌احمد در شیوه نگارش سیمین دانشور تاثیر نداشت
  • زندگی با آل‌احمد در شیوه نگارش سیمین دانشور تاثیر نگذاشت
  • روایت سیمین دانشور از دیدار با امام خمینی(ره)