Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@02:39:51 GMT

صندلی خالی مسئولان در رویدادهای قرآنی

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۸۰۴۱۴

صندلی خالی مسئولان در رویدادهای قرآنی

خبرگزاری شبستان: مسئولان در سال های اخیر به مراتب از حضورشان در رویدادهای قرآنی مانند مسابقات بین المللی یا نمایشگاه ها چنان کاسته اند که سوال اصلی مردمی که در این مکان ها حضور می یابند علت غیبت مدیران و مسئولان دستگاه های مختلف کشور است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، مردم همواره در صحنه های مختلف که نیاز به حضورشان باشد حاضر بوده اند و تکیه گاه اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران حضور مردم در صحنه های متعدد است اما از سویی دیگر مردم از مسئولان و مدیران هم انتظار دارند در همین صحنه ها پا به پای مردم حضور یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یکی از این صحنه ها رویدادهای قرآنی است که مردم حضور چشمگیری داشته و دارند و چنان با اشتیاق در این محافل حضور می یابند که همواره مکان های در نظر گرفته با کمبود جا مواجه می شوند اما معمولا ردیف اولی که برای حضور مسئولان در نظر گرفته شده همواره با تعدادی صندلی خالی مواجه می شود.

 

این در حالیست که قرآن، اصل و اساس نظام جمهوری اسلامی ایران است و قوانینی که مسئولان در حال اجرای آن هستند همان قوانین قرآنی است پس انتظار می رود به منظور نشان دادن جایگاه آیات وحی و کلام الله در سیاست های نظام، مسئولان از رویدادهای قرآنی غافل نباشند.

 

به تازگی سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم را پشت سر گذاشته ایم، مسابقه ای که از بزرگترین رویدادهای قرآنی جهان به شمار می رود اما از میان مسئولان سه قوه تعداد انگشت شماری در این مسابقات حضور یافتند و در جریان نحوه برگزاری آن قرار گرفتند، در حالی که تک به تک مردمی که در این مسابقات حضور می یافتند به دنبال مسئولان بودند و سوالشان این بود که امروز چه کسانی ردیف اول صندلی ها را پر کرده اند. همین امر موجب شد تا این سوال برای خبرگزاری شبستان به وجود آید که " چرا مسئولان از حضور در رویدادهای قرآنی فراری هستند؟" .

 

از همین رو به سراغ مسئول کمیته مدعوین این رویداد قرآنی رفتیم تا از او علت را جویا شویم و گفت و گویی که در ادامه می خوانید با حسن ربیعی مدیر کل حوزه ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه که مسئول کمیته مدعوین برای حضور در سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم بوده انجام شده است.

 

وی در مورد این خصوص گفت: مسابقات بین المللی قرآن کریم یک رویدادی است که در طول سال یک مرتبه آن هم در ایام جشن و سرور و بهار قرآن کریم برگزار می شود و شاهد استقبال گسترده مردم به صورت هر ساله در این رقابت ها هستیم و معمولا مردم اشتیاق زیادی برای حضور در برنامه های قرآنی از خود نشان می دهند.

 

ربیعی با اظهار این مطلب که اما در رویدادهای قرآنی چون مسابقات بین المللی همه ساله با چالش بزرگ عدم توجه و استقبال مقامات و مسئولان ارشد کشور از این رویدادها مواجه هستیم، افزود: در همه سال ها سوال اصلی مردم از ما این است که مسئولان کجا هستند؟ و ما از مسئولان محترم می خواهیم که این سوال مردم را پاسخ دهند.

 

مسئول کمیته مدعوین سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم کشورمان در ادامه این گفت و گو راجع به نحوه دعوت از مدیران و مسئولان نظام به منظور حضور در این رقابت ها، توضیح داد: ما ابتدا بانک اطلاعات مقامات کشورمان را جمع آوری کردیم که بیش از 2 هزار اطلاعات در مورد مسئولان سه قوه، مقامات کشوری و لشکری بود و کارت دعوت به صورت کتبی برای این عزیزان ارسال کردیم.

 

وی ادامه داد: همچنین کمیته ای به منظور این اجرای این مسئولیت ایجاد شده که به صورت مجدانه دعوت از تک تک این مسئولان کشور را پیگیری کردند و دعوت ها همچنین به صورت شفاهی و تلفنی نیز انجام شد اما این که مسئولین چرا از این دعوت ها استقبال نمی کنند از نگاه ما سه دلیل دارد.

 

ربیعی با تاکید براین نکته که ما یقین داریم هیچکدام از مسئولین نظام نگاهشان عدم توجه به قرآن کریم نیست، اظهار داشت: با معتقدیم که تمام مسئولان ما قرآنی هستند و همه مقامات تراز اول کشورمان برنامه هایشان را بر اساس آیات قرآن تنظیم می کنند و قرآن محورتمام برنامه های آن ها است اما این که چرا در رویدادهای قرآنی حضور ندارند علت دیگری دارد.

مدیر کل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: علت اصلی عدم حضور آن ها در رویدادهای قرآنی اولویت نداشتن این رویدادها در برنامه های مقامات کشورمان است و برای آن ها دغدغه ای نیست که رویدادهای قرآنی جایگاه ویژه ای داشته باشد.

 

وی با اشاره به این نکته که مسابقات بین المللی قرآن کریم که در ایران برگزار می شود بزرگترین رویداد قرآنی جهان است و در تعدادی از جنبه ها بی نظیر محسوب می شود، افزود: در این رویداد، مسابقات قرآن روشندلان مسلمان برگزار می شود که در هیچ جای دنیا این مساله را نداریم و یا اینکه همایش پژوهش های قرآنی را برگزار می کنیم که باز هم در دنیا این همایش بی نظیر است.

 

ربیعی یادآور شد: در حاشیه این مسابقات چندین رویداد قرآنی برگزار می شود که آن را به یک جشنواره عظیم قرآنی تبدیل می کند اما این برنامه برای مسئولان ما در اولویت نیست که از این همه شکوفایی قرآنی در ایران بازدید داشته باشند و تنها مسئولانی که می خواستند از این تریبون برای معرفی اقدامات قرآنی دستگاه های خود بهره ببرند در این مسابقات حضور یافتند.

 

وی با اشاره به حضور 10 هزار نفری مردم در هر روز از برگزاری این مسابقات عنوان کرد: این حضور مردم و عدم حضور مسئولان پیام دارد. در حالی که 10 برابر ظرفیت سالن با حضور مردم مواجه بوده ایم و این نشان از اهمیت مسابقات دارد که متاسفانه اهمیت آن برای مسئولان مطرح نشده است.

 

مدیر کل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید براین نکته که به اذعان داوران و نخبگان بین المللی حاضر در این مسابقات ما بالاترین تراز برگزاری این رقابت ها را در جهان داریم، خاطرنشان کرد: طبق اظهار این عزیزان مسابقات ایران ام القرای مسابقات قرآن جهان است و این تراز می تواند تلنگری به مسئولان باشد که از نزدیک شاهد این رویدادهای بزرگ جهانی باشد.

 

ربیعی همچنین رویدادهای قرآنی چون مسابقات بین المللی و نمایشگاه را بستر و ظرفیت مناسبی برای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: مسئولان در زمینه های مختلف چون زمینه های فرهنگی و دیپلماسی قرآنی نیز می توانند با حضور در این رویدادها، اهداف نظام را به پیش ببرند.

 

وی در پایان اما به توجه ویژه مقام معظم رهبری به رویدادهای قرآنی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر خلاف مسئولان دیگر به صورت ویژه و خاص هر ساله برای مسابقات بین المللی قرآن کریم وقت جامع و کاملی را می گذارند و با فعالان این رویداد دیدار و تبادل نظر می کنند که این الگوی بسیار مناسبی برای مقامات مسئول است تا همان وقت را برای رویدادهای قرآنی اختصاص دهند.

 

 

 

پایان پیام/281

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسابقات بین المللی قرآن دولت حسن روحانی دکترین مهدویت جشنواره جهانی فیلم فجر مجلس برجام همایش دکترین مهدویت قرآن کریم یک کتاب یک امت صندلی خالی مسئولان در رویدادهای قرآنی سی و پنجمین مسابقات قرآن کریم رویدادهای قرآنی کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۸۰۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در زندگی قرآنی، گمراهی راه ندارد

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه گام نهادن در راه قرآن، باقیات الصالحات است، گفت: هر انسانی که زندگی خود را با قرآن تطبیق دهد، گمراه نخواهد شد.

مالک رحمتی، چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ماه، در آیین تجلیل از مربیان یک موسسه فرهنگی قرآن و عترت ضمن گرامیداشت مقام معلم گفت: گفتمان و اندیشه‌های انقلاب اسلامی را که توسط شما فعالان فرهنگی در جامعه تبلیغ می‌شود، مدیون و مرهون استاد شهید مرتضی مطهری هستیم.

وی افزود: نقش استاد مطهری در روزآمد کردن اندیشه‌های اسلامی بویژه تبیین نظری نظام جمهوری اسلامی در میان اقشار مختلف مردم بی‌بدیل است. شهید مطهری با قلم، فکر و در نهایت با شهادت خود ارزش‌های انقلاب اسلامی را در جامعه ساری و جاری کرد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه قرآن معجزه الهی است و هیچ تحریف و شکی در آن راه ندارد، خاطرنشان کرد: فردی که زندگی خود را در ساحت‌های مختلف، با قرآن تطبیق دهد و در زمینه‌های حفظ، قرائت و تفسیر قرآن کریم گام بردارد، گمراه نخواهد شد. 

وی ادامه داد: خوشا به سعادت شما عزیزان که مربی قرآن و ادامه دهنده رسالت پیامبر اکرم اسلام(ص) در تبیین و گسترش مبانی و مفاهیم این معجزه الهی هستید.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی با ابراز خرسندی از حضور خود در موسسه فرهنگی قرآن و عترت حورای بهشتی، گفت: گام نهادن در راه قرآن باقیات الصالحات است و بدون شک با اخلاص مربیان این موسسه، انسان‌های بزرگی تربیت و به جامعه تحویل داده خواهد شد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل
  • گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود
  • در زندگی قرآنی، گمراهی راه ندارد
  • شاهکار رهبر انقلاب در تفسیر قرآن
  • برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی در شهرستان سروستان
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • یزد؛ میزبان مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی