Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@13:09:39 GMT

پاسخ جامعه به تحمیل سلیقه

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۸۰۶۴۰

پاسخ جامعه به تحمیل سلیقه

تهران- ایرنا- امید تنها سرمایه‌ای است که با از دست دادنش، همه چیز از دست می‌رود. تا زمانی که امید هست می‌توان زندگی کرد. امید بذر هویت ماست. اگر عده‌ای به عمد و یا غیر عمد سعی در کاهش امید جامعه داشته باشند، باید بدانند که تبعات ناامیدی جامعه تنها دامان مخالفان آنان را نمی‌گیرد بلکه این ناآمیدی خسارتی سنگین برای کل کشور به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه آرمان در یادداشتی به قلم پروانه سلحشوری نماینده مجلس، نوشته است: کشور عزیز ما امروز در شرایط ویژه‌ای بسر می‌برد. مشکلات اقتصادی بر دوش مردم سنگینی می‌کند و از نظر سیاست داخلی و خارجی نیز در یک بزنگاه تاریخی و سرنوشت ساز قرار داریم. در این میان حفظ سرمایه امیدواری که از هر لحاظ مهم و ضروری است هیچ هزینه‌ای برای مسئولان ندارد اما حفظ این سرمایه موجب ایجاد انسجام و وحدت ملی می‌شود. در شرایط سختی که جامعه در آن گرفتار است، نباید با رفتارهای نادرست عرصه را بر مردم تنگ‌تر کرد. متاسفانه ما هر روز شاهد تنزل آستانه صبر جامعه هستیم.

در روزهای اخیر ماجرای تلخ ضرب و شتم یک معلم توسط اولیای یکی از دانش‌آموزان در رسانه‌ها منتشر شد. هر روز ما شاهد درگیری‌هایی در سطح جامعه هستیم که نشان از پائین آمدن آستانه صبر و تحمل در جامعه دارد. دلیل این گونه رفتارها چیزی نیست جز فشارهای اقتصادی و اجتماعی بر مردم که به صورت رفتارهای خشونت‌آمیز بروز می‌کند. از این رو است که مراجع بزرگی همچون آیت‌ا... جوادی آملی نسبت به آینده هشدار می‌دهند و یادآور می‌شوند که فقر تبعات جبران‌ناپذیری در پی خواهد داشت. شاید بتوان گفت یکی از راهکارهای ساده در تزریق امید به جامعه این باشد که اجازه دهیم مردم خود جامعه را اداره کنند.

کشور هندوستان یکی از فقیرترین کشورهای دنیا است با این حال فضایی که برای شهروندان فراهم شده است موجب گردیده تا مردم این کشور فقر و تنگدستی را با امید فراوان تحمل کنند. در کشور ما با تنوع گسترده قومیتی، ظرفیت زیادی برای ایجاد فضای شاد در جامعه را دارد. اما متاسفانه می‌بینیم که عده‌ای تحمل دیدن شادی جوانان، برگزاری یک کنسرت و یا تجمع عده‌ای جوان دور هم را ندارند. اصولا مگر می‌توان خواست خود را به جامعه تحمیل‌ کنیم که هرآنچه من می‌گویم، تو انجام بده؟ در شرایط سخت اجتماعی امروز، بستن فضاهای فرهنگی چه معنایی دارد؟ جامعه امروز ما، تک سلیقه‌ای نیست و تحمیل سلیقه را برنمی‌تابد. به طور قطع زیبایی یک جامعه در تنوع فرهنگی و تنوع سلیقه‌هاست. این تنوع فرهنگی است که به یک ملت دوام و قوام هدیه می‌دهد.

نادیده گرفتن جوانان، زنان، قومیت‌ها یک فضای خشن ناامید کننده به وجود خواهد آورد و در مقابل همگرایی، همدلی و ترویج فرهنگ مدارا در جامعه موجب گسترش فضای امید در کشور می‌شود و از این سرمایه ملی محافظت می‌کند. بنابراین باید مسئولان امر با تغییر نگرش‌های خود نسبت به جامعه، به ضرورت و اهمیت فضای شاد و امیدبخش در کشور اهتمام بورزند و با ایجاد فضای با نشاط در جامعه و دوری از اعمال سلیقه‌ها زمینه انسجام و وحدت ملی را فراهم آورند تا کشور عزیزمان در مقابل آسیب‌ها و سختی‌های پیش‌رو از هر لحاظ مقاوم و واکسینه شود.

*منبع:روزنامه آرمان،1397،2،8
**گروه اطلاع رسانی**1893**9131

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي آرمان همگرايي و همدلي گسترش فضاي اميد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۸۰۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه سنگین همتی به سخنان قالیباف/ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عبدالناصر همتی، رییس پیشین بانک مرکزی در تازه‌ترین یادداشت در فضای مجازی نوشت: رییس مجلس گفته‌اند: مالیات بر سوداگری شامل ۰.۵ درصد جامعه می‌شود و نگرانی ندارد!

حتی اگر درصد اعلامی درست هم باشد، این نوع اظهارنظر بی‌توجهی به کارکرد علم اقتصاد و انتقال اثرات غیرمستقیم این نوع از مالیات.ها به سایر طبقات جامعه و فراهم شدن اسباب خروج سرمایه از کشور است.

در واقع برمبنای مالیات بر عایدی سرمایه از کسانی که به حکم عقل، در مقابل تورم از خود حفاظت می‌کنند، مالیات گرفته و صرف مخارجی می‌کنند که غالبا برای رشد اقتصادی زیان‌بار هستند.

بهتر است به جای این اقدامات، با علل تورم که موجب سفته‌بازی است، مقابله کنید و این‌قدر هم زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید!

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899595

دیگر خبرها

  • امام جمعه مهاباد: کارگران از عوامل اصل قدرت ایران اسلامی هستند
  • کارگران از عوامل اصل قدرت ایران اسلامی هستند
  • عملیات وعده صادق از مصادیق امید به آینده بود
  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • کنایه سنگین همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • کنایه سنگین همتی به سخنان قالیباف/ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • واکنش همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود
  • تعرض به امنیت سیستان و بلوچستان را بی پاسخ نمی‌گذاریم
  • : تعرض به امنیت سیستان و بلوچستان را بی پاسخ نمی‌گذاریم