Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین بلک مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان روز گذشته 7 اردیبهشت در مراسم اختتامیه دوره مدیریت فرهنگی مؤسسات قرآنی خوزستان، ضمن تشکر از اتحادیه موسسات قرآن و عترت استان، بر حمایت از طرح‌ها و برنامه‌های مؤسسات مردمی زیر نظر اتحادیه تاکید کرد و خواستار وحدت رویه و انسجام بیشتر مؤسسات و حمایت همه جانبه مسئولان از اتحادیه مدغم مؤسسات مردمی قرآن و عترت استان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین فاطمه حقیقی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مدغم در این مراسم ضمن قدردانی از  مدیران مؤسسات حاضر در این دوره، از ادارات کل تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تقدیر کرد و گفت: اتحادیه در مدت شش ماه از انتخابات هیئت مدیره، ارتقای سطح کیفی منابع انسانی و مدیریت مؤسسات عضو اتحادیه را وجهه همت خود قرار داده و به همین دلیل، دوره آموزشی سه روزه با دعوت از اساتید برجسته استانی و کشوری حوزه و دانشگاه و با رعایت سرفصلهای مصوب کشوری اجرا شد.

در این مراسم به نمایندگی از خانواده معظم شهدا، از خانواده شهید مدافع حرم هادی کجباف با خاطره گویی و اهدای هدایای متبرک قرآنی تجلیل شد ودر پایان این مراسم، به مدیران مؤسسات، گواهینامه شرکت در دوره اعطا شد.

یادآور می‎شود؛ آئین اختتامیه دوره آموزشی مدیریت فرهنگی ویژه مدیران مؤسسات قرآنی استان خوزستان با حضور میهمانان کشوری، مسئولان استانی و مدیران مؤسسات مردمی قرآن و عترت استان، از 5 تا تا 7 اردیبهشت ماه در تالار دارالقرآن الکریم استان برگزار شد.

در آئین پایانی کارگاه‌های سه روزه مدیریت فرهنگی، علاوه بر 85 مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت فعال در استان، جمعی از مسئولان فرهنگی از نهادها، ادارات کل و دستگاه‌های اجرایی نیز حضور داشتند.

در این دوره آموزشی، کارگاه‌های مدیریت فرهنگی در موضوعاتی چون: اصول و مبانی مدیریت فرهنگی، مدیریت در حکومت اسلامی، رد شبهات، مدیریت رسانه و فضای مجازی، مدیریت اداری مالی و هم اندیشی کارگروههای تخصصی برگزار شد.

«رد شبهات وهابیت و یمانی گری»، «مدیریت حکومت اسلامی»، «مدیریت موسسات قرآنی از منظر ولایت»، «مدیریت رسانه و فضای مجازی»، «اصول و مبانی مدیریت فرهنگی» و «مدیریت امور مالی و اداری» عناوین این کارگاه‌های آموزشی بودند، که حسین بهبودی، حسن محمدی، محمد حسین بدری و حجج الاسلام چلداوی، حبیب پور و عبیات مدرسان آن بودند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۸۱۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد اعتبارات هزینه‌ای عمومی دستگاه‌های فرهنگی متناسب با مأموریت‌های آنها بوده است

مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور در پاسخ به گزارش منتشر شده در یک پایگاه خبری اعلام کرد که رشد اعتبارات هزینه‌ای عمومی دستگاه‌های فرهنگی متناسب با مأموریت‌های آنها و مانند سایر دستگاه‌های اجرایی بین ۱۳ تا ۳۸ درصد بوده است.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، طی روزهای گذشته، یک پایگاه خبری در گزارشی تصویری با عنوان «تماشا کنید: ریاضت برای مردم/ ولخرجی دولت در اختصاص به نهادهای غیر پاسخگو»، سعی در القای پیامی غیر واقعی در خصوص رشد بودجه دستگاه‌های فرهنگی داشته است. درخصوص این گزارش نکات زیر قابل توجه است:


۱- برخی از ارقام ارائه شده در گزارش نادرست است؛ مانند بنیاد سعدی که اعتبار اضافه شده آن ۳۴ میلیارد عنوان شده، در حالی‌که ۱۲,۵ میلیارد تومان بوده است و یا بودجه اضافه شده موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) حتی با احتساب اعتبارات بند (ب) تبصره ۱۳ قانون بودجه، ۱۶۵ میلیارد تومان بوده که ۲۹۶ میلیارد تومان عنوان شده است. همچنین اعتبارات اضافه شده مورد اشاره در گزارش برای شورای عالی حوزه‌های علمیه و شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران، سازمان تبلیغات اسلامی و جامعه المصطفی العالمیه نیز غیر واقعی است.


۲- رشد اعتبارات بودجه عمومی جدول (۷) دستگاه‌های اجرایی که در گزارش یاد شده به آنها اشاره شده به شرح جدول ذیل است.


همان‌طور که در جدول نیز قابل مشاهده است، رشد اعتبارات هزینه‌ای عمومی دستگاه‌های فرهنگی متناسب با مأموریت‌های آنها و مانند سایر دستگاه‌های اجرایی بین ۱۳ تا ۳۸ درصد بوده است.

درآمد اختصاصی دستگاه‌های فرهنگی برای اولین بار در جداول بودجه اضافه شده است.


۳- درآمد اختصاصی دستگاه‌های فرهنگی برای اولین بار در جداول بودجه اضافه شده است که علت آن حکم بند (ب) تبصره (۱۳) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور است که بر اساس آن یک‌ درصد (۱ درصد) از هزینه‌های شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت به موجب هم‌افزایی و ارتقای فعالیت‌ها و تولیدات فرهنگی، هنری و ورزشی از قبیل موضوعات قرآنی، ازدواج و خانواده، جوانی جمعیت، توانمندسازی بانوان و آسیب‌زدایی از زنان و خانواده تخصیص یافته است. 


۴- همچنین با توجه به اینکه کمک بودجه‌ای دولت به مؤسسات و نهادهای فرهنگی از طریق دستگاه‌های اجرایی اصلی است، بخش قابل توجهی از اعتبار در نظر گرفته شده ذیل دستگاه‌های اجرایی یاد شده به منظور کمک به مؤسسات و نهادهای مذکور بوده که در گزارش یاد شده به صورت نادرست به سرجمع اعتبارات دستگاه‌های اجرایی اضافه شده است. به عنوان نمونه هزار میلیارد تومان از اعتبار پیش‌بینی شده برای سازمان تبلیغات اسلامی از محل اعتبار بند (ب) تبصره (۱۳) لایحه بودجه سال جاری مربوط به صندوق توسعه قرآنی  و برای گسترش فعالیت‌های حفظ موضوعی قرآن کریم و تقویت فعالیت‌های مؤسسات قرآنی کشور بوده که (بر اساس برنامه‌های ارائه شده) در اختیار آن صندوق قرار خواهد گرفت و جزء اعتبارات سازمان تبلیغات اسلامی نیست.  

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • اختتامیه جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی برگزار می شود
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی در تمام شهرها اجرا شود
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • رشد اعتبارات هزینه‌ای عمومی دستگاه‌های فرهنگی متناسب با مأموریت‌های آنها بوده است
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در خوزستان
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی