Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@16:46:49 GMT

پیش بینی رئیس انجمن بانکداران اروپا از آینده برجام

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۸۱۷۶۷

پیش بینی رئیس انجمن بانکداران اروپا از آینده برجام

رئیس انجمن بانکداران اروپا با بیان اینکه بعید می دانم ترامپ از برجام خارج شود، گفت: باید انجمن بانکداران ایران و اروپا را شکل داد.

خبرگزاری مهر: نادر مالکی در ششمین همایش تجاری ایران و اروپا با برشمردن ویژگی‌های جمهوری اسلامی ایران از تلاش ایران برای برقراری روابط تجاری با اروپا خبر داد و گفت: طرف اروپایی میل بسیار زیادی برای بهبود روابط ایران و آلمان داشت و بر این اساس متاسفانه سوال مهم این است که بسیاری از بانک‌ها هنوز متوجه هستند جریمه‌هایی را که به دادگاه‌های آمریکا پرداخت کرده اند و دولت ترامپ کار را مشکل‌تر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: دولت امریکا این توافق را بدترین توافق می‌داند، بنابراین ممکن است که ترامپ به زودی از برجام خارج شود و از توافق بدون هیچ دلیل و مدرکی خروج خود را اعلام کند، البته شخصا بعید می‌دانم این تصمیم را بگیرد، اما دولت اروپا با این موضوع موافقت ندارد و برای زنده نگه داشتن برجام تلاش می‌کند.

رئیس انجمن بین المللی بانکداران افزود: هفته گذشته ۷۰۰ عضو پارلمان کشور‌های اروپایی تصمیم گرفته اند که از کنگره امریکا بخواهند که این توافق را زنده نگه دارد و مرکل نیز در مذاکره با رئیس جمهور آمریکا تاکید داشته که منتظر است ببیند مسئول بخش ایران در امریکا به ما بگوید که این چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد.

وی اظهار داشت: ثبات برای سرمایه گذاران مهم است و دولت حسن روحانی نیز این اعتماد را جذب کرده است، ضمن اینکه سیاست جذب سرمایه برای ایران هنوز مهم است چراکه برای سرمایه گذاران بین المللی مکان مناسبی است، البته همانطور که کار مشکل می‌شود که بانک‌های اروپایی را قانع برای سرمایه گذاری در ایران کنیم، اما فکر می‌کنیم که بهترین کار این است که انجمن بانک‌های ایران و اروپا را تاسیس کنیم تا روش‌های جدید و مبتکرانه‌ای را برای بهبود شرایط مالی بین ایران و اروپا به وجود آورد. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003NvB

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۸۱۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی: سیاست دولت در کنترل نوسانات ارزی به مجلس اعلام شد

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: برای کنترل نوسانات ارزی بحث‌هایی در کمیسیون‌های مجلس مطرح شد که در این رابطه دولت مجموعه کارهای مدنظر را در اختیار خانه ملت قرار داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید محمد حسینی امروز چهارشنبه - دوازدهم اردیبهشت- در حاشیه جلسه هیئت دولت و در مجمع خبرنگاران اظهار داشت: در برخی کمیسیون های تخصصی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی بحث‌هایی مطرح بود که با همکاری دو قوه نوسانات ارزی کنترل شود.

وی افزود: همچنین مطرح شد که اگر دولت در این خصوص اعلام نظر نکرده و برنامه خود را اعلام نکند مجلس اقداماتی انجام خواهد داد که بر همان مبنا هم پاسخی تهیه شد و مجموعه کارهایی که در حال انجام است و یا در آینده مدنظر است، تبیین شد و فکر می‌کنم در حال حاضر مساله خاصی وجود نداشته باشد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره چگونگی تعامل دولت و مجلس جدید با ابراز امیدواری از اینکه مجلس دوازدهم بهتر از مجلس فعلی خواهد بود، تصریح کرد: البته ما از مجلس فعلی هم راضی هستیم.

حسینی یادآورشد: البته از مجلس آینده هم انتظار داریم همکاری بسیار خوبی با دولت داشته باشند و با اقداماتی که دولت طی نزدیک این سه سال انجام داده مشکلی پیش نخواهد آمد.

ادامه دارد..

کد خبر 749672

دیگر خبرها

  • عضو انجمن اقتصاددان ایران: سنگینی بار عدم پرداخت بدهی گازی پتروشیمی‌ها بر دوش مردم است
  • عضو انجمن اقتصاددان ایران: سنگینی بار عدم پرداخت بدهی گازی پتروشیمی ها بر دوش مردم عادی است
  • انجمن واردکنندگان برنج : چرا برنامه دولت برای تخصیص ارز برنج رسما اعلام نمی‌شود؟
  • درخواست ایران برای انتشار بیانیه ایپس آسیا درمحکومیت اسرائیل
  • حسینی: سیاست دولت در کنترل نوسانات ارزی به مجلس اعلام شد
  • رایگان شدن درمان کودکان تا ۷ سال سرمایه‌گذاری برای آینده است
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • پیش‌بینی اقتصاددانان از آینده قیمت دلار
  • رئیس جمهور هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور