Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مدیر موسسه فرهنگی اندیشه های اسلامی سجادیه جوانان را سرمایه عظیم ملی دانست و گفت: برخورداری اط جوانان پویا، فعال و دغدغه مند حوزه فرهنگ دینی از ویژگی های بارز و منحصر به فرد هرمزگان است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی لبخندان، مدیرموسسه فرهنگی اندیشه های اسلامی سجادیه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بندرعباس، با تبریک سالروز ولادت باسعادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، از نسل جوان به عنوان سرمایه عظیم ملی یاد کرد و گفت: داشتن نسل جوان سالم، فعال، پویا و بانشاط بزرگترین و مهمترین سرمایه هر جامعه ای به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، جوانی را موهبتی از جانب خداوند ذکر کرد و افزود: جوانی یک نعمت بی بدیل است که هم خود جوان و هم جامعه باید قدر این نعمت خدادادی را قبل از اینکه از دست برود، بدانند.

 

حجت الاسلام و المسلمین لبخندان دوران جوانی را بهترین فرصت برای پاکسازی روح از آلودگی‌های دنیوی دانست و افزود: درک نیازهای جوانان و رفع آن ها، مصونیت آنان در برابر تهاجم فرهنگی دشمن را به دنبال دارد.

 

وی با تاکید بر غفلت زدایی از مسئولان در رابطه با امور جوانان، افزود: نگرش به موضوعات مبتلابه نسل جوان در عرصه ‏های مختلف فرهنگی و اجتماعی و مبنا قرار دادن توجه به این سرمایه عظیم و مهم ملی به عنوان فرصتی مهم باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

 

لبخندان، از حضرت علی اکبر(ع) به عنوان بهترین الگو برای نسل جوان نام برد و بیان کرد: علی اکبر(ع) از همه ویژگی های خوب نظیر اخلاق مداری، شجاعت، علم، بصیرت، ولایت پذیری و ... برخوردار بودند و از همین رو نیز روز تولد آن حضرت به عنوان روز جوان انتخاب شده است.

 

این استاد اخلاق حوزه با اشاره به ویژگی های مختلف استان هرمزگان، تصریح کرد: وجود جوانان پویا، فعال و دغدغه مند حوزه فرهنگ دینی از ویژگی های بارز و منحصر به فرد هرمزگان است.

 

لبخندان، اجرای برنامه های مختلف در حوزه قرآن و عترت ازجمله ابداع جشن های مردمی رضوی در دهه کرامت به میزبانی کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(عج) روستای کردر در میناب از 11 سال قبل، آغاز نهضت بزرگ حفظ قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در شهرستان های سیریک و بشاگرد، بدرقه از کاروان های پیاده روی اربعین در قالب برپایی موکب در شهرستان پارسیان، کلاس های سوادآموزی مستمر قرآن ویژه دانش آموزان در رودان و ... بخشی از اقدامات جوانان هرمزگانی در کنار برگزاری 7 دوره کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، چهار دوره همایش کریمه اهل بیت(ع) و ... است.

 

وی به واکاوی عملکرد دستگاه های مختلف فرهنگی ازجمله پایگاه های مقاومت بسیج، کانون های فرهنگی هنری مساجد، هیات های مذهبی و ... پرداخت و یادآور شد: بیش از 80 درصد اعضای این تشکل ها به ویژه در مناطق حاشیه ای شهرها و روستاها را جوانان تشکیل می دهند که در ایام مختلف حتی در فصل گرم سال به انجام فعالیت های فرهنگی مذهبی مبادرت می ورزند.

 

حجت الاسلام لبخندان به حضور فعال نسل جوان استان هرمزگان در عرصه های مختلف دفاع از اسلام، انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: بیش از 80 درصد از شرکت کنندگان در مناسبت های ملی مذهبی همانند راهپیمایی عظیم 22 بهمن، آیین معنوی اعتکاف، مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورا، راهپیمایی عظیم اربعین حسینی و ... را جوانان تشکیل می دهند.

 

وی با اذعان به اینکه حماسه در صحنه بودن نسل جوان، وظیفه مسئولان در رفع نیازهای آنان را سنگین تر می کند، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب(مد ظله العالی) نسل جوان را باور دارند و به طور مکرر بر استفاده از ظرفیت جوانان نخبه در راستای توسعه کشور تاکید می فرمایند.

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسابقات بین المللی قرآن مجلس دکترین مهدویت حسن روحانی همایش دکترین مهدویت قرآن کریم آذربایجان شرقی جشنواره جهانی فیلم فجر قرآن برجام حجت الاسلام و المسلمین محمد علی لبخندان ولادت حضرت علی اکبر ع روز جوان کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۸۲۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس کل دادگستری اصفهان در آیین گشایش دادگاه بخش برزک گفت: نباید عدالت را تنها در حوزه قضایی انتظار داشته باشیم بلکه اجرای عدالت باید در عرصه‌های مختلف وجود داشته باشد و براین اساس اگر کار‌ها در حوزه‌های مختلف براساس قانون، وجدان کاری، احساس مسوولیت و تعهد صورت بگیرد بسیاری از پرونده‌های قضایی دیگر وجود نخواهد نداشت وبرخورد با ناهنجاری‌ها، برنامه جدی قوه قضائیه است.


حجت الاسلام والمسلمین جعفری افزود: باید منویات مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضایی سرلوحه کار قرار دارد و امیدواریم بتوان به شکلی عمل کرد که رضایتمندی مردم را در کوتاهترین زمان و با دقت کامل بتوان محقق کرد.


وی با بیان اینکه به مسأله حجاب در جامعه باید ورای یک مقوله اجتماعیِ صرف نگریسته شود، بر حمایت دستگاه قضائی استان از مجریان طرح نور تاکید کرد.

وی افزود: بخش برزک بنا به آمار دستگاه قضایی، کمترین پرونده را دارد که از فرهنگ بالا و غنای فرهنگی شهروندان این منطقه ریشه گرفته است و جای تحسین و تقدیر دارد و امیدواریم فرهنگ صلح و سازش در این منطقه بیش از پیش تقویت شود.


سرپرست فرمانداری کاشان گفت: گشایش دادگاه در بخش برزک مصداق عینی نهضت خدمت‌رسانی قوه قضاییه در این بخش است تا مردم مجبور نباشند که مسافت طولانی و خطرآفرین تا شهر کاشان را طی کنند.


محمدی فشارکی افزود: سوابق بررسی شده نشان می‌دهد که دستگاه قضایی و دستگاه اجرایی تعامل خوبی با یکدیگر دارند و تلاش می‌کنند تا فضای شهرستان کاشان را امن و آرام نگه دارند و در مسیر توسعه و ارتقا حرکت کنند.


وی گفت: تعامل دستگاه قضایی و اجرایی یک تعامل خوب است که نشانه تداخل یا نافی استقلال نیست، بلکه مصداق همراهی دستگاه‌ها در شهرستان است که امیدواریم بتوانیم به مردم خدمت کنیم.
دادگاه شهر برزک با حضور مسئولان اجرایی و قضایی استان اصفهان و شهرستان کاشان به بهره‌برداری رسید.
شهر برزک در فاصله ۵۰ کیلومتری جنوب غربی کاشان واقع شده و مهم‌ترین منطقه تولید گل محمدی شهرستان کاشان است

دیگر خبرها

  • شرکت هسل دیزاین
  • ۴ ویژگی منحصربه‌فرد در کتاب‌های تاریخ شفاهی
  • چه زمانی از تیرآهن هاش استفاده کنیم؟
  • شهید مطهری با روحیات و نیازهای نسل جوان آشنایی کامل داشت
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • آیت‌الله مظاهری: روش مواجهه با جوانان، دهن‌کجی و رَمی به بی‌عقلی و بی‌دینی نیست
  • ساخت فیلم «عشق آباد» با محوریت امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی
  • خلیج فارس یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تمدنی ماست/ نسل جوان باید با گذشته پرافتخارمان آشنا شود
  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی
  • اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است