Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن تاکید بر ساماندهی کودکان و نوزادان متکدی در نگاه بلندمدت ساماندهی این افراد، گفت: این افراد باید مستمری‌بگیر بشوند.

به گزارش گروه سیاسی رکنا، علی کرد در خصوص موضوع کودکان متکدی و لزوم طرحی مبنی بر ساماندهی این افراد در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: یکی از تخصص‌های کمیسیون اجتماعی، طرح موضوع همین معضلات اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می‌رسد این موارد از معضلاتی است که امروز جامعه ما با آن سر کار دارد، باید به این موضوعات توجه شود.

وی افزود: مسئول این موارد وزارت کشور، سازمان بهزیستی و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی است که باید در این موضوع ورود کند. وزیر کشور باید مرتبا در این خصوص در استانداری‌ها و فرمانداری‌ها جلساتی برگزار کند. این جلسات باید با تمرکز به موضوع کودکان متکدی برگزار شود و خروجی جلسه باید در ابتدای کار ساماندهی این افراد باشد. در مرحله بعدی باید برای این افراد و محل اسکان آنها فکری شود و خوابگاه‌های بهزیستی به آنها اختصاص داده شود.

نماینده مردم خاش ادامه داد: مسائل بهداشتی باید توسط وزارت بهداشت پیگیری شود، همچنین مسائل آموزشی هم باید توسط آموزش و پرورش برای آنها فراهم شود. در برنامه بلندمدت هم باید توجهاتی داشته باشیم. این افراد باید مستمری‌ بگیر باشند و برای تحصیل‌شان زمینه مناسب فراهم شود. در واقع باید تا پایان سن قانونی تحت پوشش سازمان بهزیستی باشند و این موضوع باید تحت نظارت وزارت کشور انجام شود.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه متکدیان در شهرها، شهرستان‌ها، دهستان‌ها و بخش‌ها باید ساماندهی شوند، گفت: نیروی انتظامی، دهیاری، شوراهای شهر و روستا باید تلاش کنند که این افراد شناسایی شوند و در اردوگاه‌های مخصوص بهزیستی ساماندهی شوند و در آنجا افراد ایرانی از اتباع دیگر جدا شود و برای آنها برنامه‌ریزی‌های مناسبی شکل بگیرد.

کرد با تاکید بر لزوم ایجاد زمینه‌ای برای ارائه تسهیلاتی مانند غذا، اسکان و پوشاک برای متکدیان در برنامه کوتاه مدت ساماندهی این افراد، ادامه داد: برای برنامه بلندمدت باید توجه کرد که بر فرهنگ زیستی و هویت شخصیت آنها و همچنین آموزش تاکید شود.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص اینکه عدم ساماندهی این متکدیان می‌تواند خطراتی را متوجه جامعه کند یا خیر، گفت: بله، خطراتی در این باره وجود دارد از جمله خطرات بهداشتی. ممکن است این افراد دچار امراضی شوند و آنها را منتقل کنند. همچنین بی‌سواد بمانند و از تحصیل باز مانده شوند و تبدیل به معضلی برای اجتماع شوند. سن‌شان که بالا برود نیازهایشان افزایش پیدا می‌کند و شاید مجبور شوند به حمل و فروش موادمخدر روی بیاورند.

کرد در پایان با تاکید بر لزوم ساماندهی کودکان و نوزادان متکدی، بیان کرد: در صورت ساماندهی این افراد در خصوص امنیت پایدار، بحث بهداشت و سلامت، افزایش نرخ باسوادی، آرامش اجتماعی و در بحث جلوگیری از استعمال و فروش موادمخدر کار کردیم. اگر این افراد ساماندهی نشوند در بسیاری از شهرها حاشیه‌نشینی به وجود می‌آید. وقتی این افراد هویت و تعهدی به جامعه و حاکمیت ندارند، وقتی در حاشیه شهرری به مشکلی بر بخورند به تهران می‌آیند و یا به کرج می‌روند و این روند باعث مشکلاتی می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سقوط هواپیما سلامت مهم ترین های 24 ساعت سقوط جت شخصی در ایران جامعه کودکان نوزادان مجلس متکدی عکس وحشتناک فیلم داغترین ها حوادث گلستان اخبار گلستان قربانی کودک ایران پدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۸۲۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد احمدی صدر، مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: در طرح مشارکتی بین سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی و سازمان پسماند شهرداری تهران مقرر شده معتادان متجاهر بهبود یافته و افراد آسیب دیده با هدف خروج از چرخه آسیب و بازگشت به خانواده و جامعه در حوزه پاک‌بانی فعالیت کنند که در این راستا بخشی از این افراد جامعه پذیر مشغول به کار شدند و بخش دیگر در حال ثبت نام و ارزیابی قرار دارند.

وی افزود: عوامل این سازمان و سازمان پسماند به شکل دوره‌ای در تمامی ۲۰ مددسرا حضور پیدا می‌کنند و پس از تمایل این افراد و نام نویسی مورد پایش قرار می‌گیرند و در یک بازه زمانی کوتاه مشغول به کار می‌شوند.

احمدی صدر ادامه داد: حقوق و مزایای این افراد مطابق با قانون وزارت کار است که از سوی پیمانکاران سازمان پسماند با نظارت مدیریت شهری پرداخت می‌شود.

کد خبر 6090264 علی قدمی

دیگر خبرها

  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌ گرد‌ها
  • معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند
  • مسؤولان اصفهان عزمی جدی برای ساماندهی منطقه جوی‌آباد ندارند
  • درخواست مکرون برای افزایش نظارت بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد
  • مصوبات ساماندهی اجاره‌بها/ تعیین محدوده افزایش
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل