Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@15:23:44 GMT

کارگاه آموزشی رنگرزی سنتی در قزوین برپا شد

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۸۲۹۷۶

کارگاه آموزشی رنگرزی سنتی در قزوین برپا شد

قزوین-ایرنا- نخستین دوره کارگاه آموزشی رنگرزی سنتی در قزوین توسط اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان برپا شد.

به گزارش ایرنا، این کارگاه آموزشی از امروز شنبه در مسجد مدرسه تاریخی حیدریه قزوین برپا شده است.
کارشناس صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان قزوین در حاشیه این کارگاه به خبرنگار ایرنا گفت: در این دوره 35 تن از شاغلان حوزه صنایع دستی حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ندا سخی پور با بیان اینکه این کارگاه طی 2 روز با هدف تقویت مهارت فعالان صنایع دستی به مدت 16 ساعت برگزار می شود، افزود: در پایان این دوره به قبول شدگان در آزمون، گواهینامه ای از سوی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قزوین ارایه خواهد شد.
وی یادآور شد: عبدالحسین قاسم نژاد از مرکز ملی فرش ایران استاد این کارگاه آموزشی 2 روزه است.
سخی پور با اشاره به برپایی نمایشگاه دست بافته های سنتی در قزوین طی نوروز امسال،افزود: اداره کل میراث فرهنگی می کوشد تا هنر رنگرزی سنتی را در راستای تقویت صنایع دستی با افزایش فعالان در این حوزه حفظ و احیا کند.
3013

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ميراث فرهنگي كارگاه رنگرزي قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۸۲۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد

ایسنا/آذربایجان غربی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی باید در اولویت قرار بگیرد چرا که بسته‌بندی نقش مهمی در جذب مشتری دارد.

جواد واحدی ۱۱ اردیبهشت در بازدید از مدرسه هدایت که تبدیل به موزه صنایع‌دستی شده است با اعلام این مطلب اظهار کرد: مدرسه هدایت ارومیه پس از تحویل به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و مرمت آن به یک بنای پویا تبدیل شده است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: راه‌اندازی موزه صنایع‌دستی در این مکان نیز یک ایده جالبی بوده که هنر اصیل مردم این دیار در این بنای تاریخی به نمایش درآمده است.

وی تصریح کرد: همچنین برای معرفی هر چه بیشتر صنایع‌دستی آذربایجان غربی می‌توان یکی از میادین ارومیه را به‌ نام صنایع‌دستی نام‌گذاری کرد و در طراحی میدان از تعدادی از آثار فاخر صنایع‌دستی استفاده کرد.

محمدرضا طنابی، معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی در این بازدید گزارشی از عملکرد معاونت صنایع‌دستی در سال گذشته ارائه کرد و گفت: سال گذشته طبق اعلام گمرک میزان صادرات صنایع‌دستی استان ۱۷.۵ میلیون دلار بوده است و در سال ۱۴۰۱ در تولید صنایع‌دستی چوبی رتبه سوم و در مجموع تولیدات صنایع‌دستی رتبه پنجم را کسب کردیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • حضور پررنگ صنایع دستی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس