Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@22:11:38 GMT

تولید 60 درصد کنسرو ماهی کشور در شهرک‌های شیلاتی چابهار

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۷۸۴۲۵

تولید 60 درصد کنسرو ماهی کشور در شهرک‌های شیلاتی چابهار

رئیس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در حاشیه بازدید مهندس صالحی نیا معاون وزیر صنعت‌، معدن و تجارت و اعضای سندیکای کنسرو کشور از پتانسیل‌های صنایع شیلاتی چابهار ‌و کنارک، گفت: 2 شهرک صنعتی و 3 ناحیه صنعتی در شهرستان‌های چابهار و کنارک فعال هستند.

‌به گزارش ایسنا‌، به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان، نادرمیرشکار افزود: استان سیستان و بلوچستان دارای 28 شهرک صنعتی و ناحیه صنعتی است که یک شهرک صنعتی در چابهار و یک شهرک صنعتی در کنارک و نواحی صنعتی نگور‌، بریس و پسابندر نیز در چابهار و کنارک فعال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: عمده صنایع مستقر در این شهرک‌ها شیلاتی و 60 درصد کنسرو ماهی کشور در همین مناطق تولید ‌و این منطقه به عنوان قطب اصلی صنایع شیلاتی کشور محسوب می‌شود.

میرشکار افزود: خوشه صنعتی شیلات در استان ایجاد شده و با افتتاح کارخانه بزرگ تولید قوطی کنسرو این زنجیره تکمیل و نگاه‌ها نیز به سمت صادرات بیش از پیش محصولات شیلاتی بویژه به روسیه معطوف خواهد شد‌.

رئیس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان در پایان‌ پتروشیمی‌، سیمان‌، فولاد‌، شمش آلومینیوم‌، دکل‌های انتقال نیرو‌، صنایع تور ماهیگیری‌، کنستانتره کرومیت‌، کنستانتره تیتانیوم و اسید سولفوریک را از جمله پروژه‌های مهم صنعتی و معدنی در حوزه سواحل مکران در استان سیستان و بلوچستان برشمرد‌.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۷۸۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: آب شرب ۹۰درصد روستاهای مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان وصل شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هاشم امینی اظهار کرد: از مجموع ۳۰۰ روستای درگیر پیامدهای سیل، تنها ۲۸ روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روزهای آینده مشکل آب شرب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

وی افزود: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که همچنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: طی ۲۴ ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید ۴۳ هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

امینی ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت ۲۸ روستای باقی‌مانده، با استقرار ۱۵ دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تأمین شده است.

کد خبر 748016

دیگر خبرها

  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • سعیدی: اگر معادل اختلاس چای دبش صرف زیرساخت‌های استان سیستان و بلوچستان می‌شد، دیگر چیزی نمی‌خواستیم
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از سد کهیر شهرستان کنارک
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت