Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@20:41:55 GMT

رکوردشکنی جهانی اسکیت بازان + عکس

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۸۳۱۹۴

رکوردشکنی جهانی اسکیت بازان + عکس

رکورد شکنی دو ملی پوش اسکیت ایران موضوعی است که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

حامد جیرودی
به گزارش ایران آنلاین، این روزها اخبار بسیار خوبی از ورزش بانوان ایران به گوش می رسد. پس از این که بانوان وزنه بردار جوان ایرانی برای اولین بار در مسابقات رسمی به روی تخته رفتند، حالا خبر رسید که در مسابقات انتخابی تیم ملی اسکیت فری استایل بانوان بخش زیر ۱۶ سال که به میزبانی اصفهان برگزاری شد، ترانه احمدی که سال 2017 در مسابقات جهانی رولرگیمز در نانجینک چین موفق به کسب مدال طلا و قهرمانی شده بود، این بار با شکستن رکورد دنیا و با زمان ثبت شده 4 ثانیه و 488 هزارم ثانیه، افتخار بزرگی را به نام خود و ایران به ثبت برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین در مسابقات انتخابی تیم ملی اسکیت فری استایل بخش آقایان، رضا لسانی با زمان ثبت شده 4 ثانیه و 112 هزارم ثانیه، توانست رکورد دنیا را بشکند. این رکورد پیش از این با زمان ثبت شده 4 ثانیه و 120 هزارم ثانیه، در اختیار پدرام رنجبر وکیلی اسکیت باز ایرانی الاصل مقیم اتریش بود که حالا لسانی موفق شده رکورد او را بشکند.
در همین رابطه، بهمن محمدرضایی رییس فدراسیون اسکیت جابجایی رکورد فری استایل اسکیت شاخه اسپیداسلالوم دنیا را توسط ترانه احمدی و رضا لسانی را تبریک گفت.

---

احمدی: نجف آباد پایتخت اسکیت ایران است
ترانه احمدی در گفت و گویی که با خبرنگار «ایران آنلاین» داشت، درباره این موفقیت چنین توضیح داد:« رکورد اسکیت فری استایل بانوان جهان پیش از این با زمان 4 ثانیه و 512 هزارم ثانیه، در اختیار یک خانم چین تایپه ای بود که خدا را شکر من در مسابقات انتخابی تیم ملی که پنجشنبه برگزار شد، با ثبت زمان 4 ثانیه و 488 هزارم ثانیه، توانستم رکورد دنیا را بشکنم.»
وی درباره این که آیا این رکورد فقط برای رده زیر 16 سال است یا او رکوردار کل بانوان جهان است هم گفت: « من در مسابقات رده زیر 16 سال شرکت داشتم اما این رکوردشکنی بهتر از همه رده های سنی دنیا در بخش بانوان است. این رکورد شکنی من در فدراسیون ایران به ثبت رسیده است اما حالا باید به اطلاع فدراسیون جهانی اسکیت هم برسد تا ثبت بین المللی شود.»
وی درباره مسابقات انتخابی تیم ملی اسکیت فری استایل بانوان هم یاد آورشد:« این مسابقات جهت اعزام تیم ملی به رقابت های جهانی هلند است که از 14 تیر ماه در این کشور برگزار می شود و ما هم قرار است در آن شرکت کنیم.»
احمدی درباره شرایط این رشته در ایران و جایگاه آن در جهان هم عنوان کرد:« اسکیت فری استایل، رشته نوپایی در ایران است که به البته به سرعت در حال پیشرفت است. شرایط مسابقه هم به این صورت است که شرکت کنندگان باید 12 متر از خط استارت که با مانع 16 متر می شود را در 4 ثانیه طی کنیم. در خصوص جاتیگاه ایران در رده بندی جهانی هم باید بگویم که ما قبلا فاصله زیاد داشتیم اما حالا پیشرفت کرده ایم و با قهرمانی که من سال گذشته در مسابقات جهانی که در نانجینک چین برگزار شد، به دست آوردم، در رده پانزدهم جهان ایستاده ایم.»
این بانوی نوجوان در خصوص علاقه خود به این رشته هم توضیح داد:« من از بچگی به اسکیت علاقه داشتم و الان هم حدود 4 سال است که به صورت حرفه ای آن را دنبال می کنم. شهر ما یعنی نجف آباد اصفهان، پایتخت اسکیت ایران است و از 8 نفری که در تیم ملی هستند، 7 نفر یعنی 3 نفر آقا و 4 نفر خانم، نجف آبادی هستند.»
وی افزود:« من در اینجا باید از آقای احسان حبیب آبادی که که مربی مان در تیم ملی و باشگاه احسان هستند، تشکر کنم . امیدوارم فدراسیون هم حمایت بیشتری از ما انجام دهد تا اسکیت فری استایل بتواند بیشتر پیشرفت کند.»

---

لسانی: فدراسیون اعزام های ما را بیشتر کند
رضا لسانی هم در گفت و گویی که با خبرنگار «ایران آنلاین» داشت، درباره رکوردشکنی اش صحبت کرد:« از این که توانسته ام رکورد دنیا را بشکنم بسیار خوشحالم. من برای این مسابقات تمرینات زیادی را پشت سر گذاشته بودم و به طور متوسط، روزانه 6 ساعت تمرین می کردم. »
وی ادامه داد:« شرایط رشته اسکیت فری استایل در ایران خیلی خوب شده و امیدوارم فدراسیون هم اعزام های ما را به تورنمنت های مختلف بیشتر کند تا بتوانیم به وضعیت بهتری دست پیدا کنیم. البته ما هر چه موفقیت به دست آورده ایم با کمک و همراهی آقای احسان حبیب آبادی مربی تیم ملی بوده که از ایشان تشکر می کنم.»
لسانی که متولد 1379 و 18 ساله است، درباره حضورش در این رشته هم گفت:« من 7 سال است که به صورت حرفه ای اسکیت بازی می کنم و تا الان هم 2 مقام قهرمانی جهان و 2 نایب قهرمانی به دست آورده ام. اولین بار  در مسابقات کاپ آزاد روسیه در سال 2016 اول شدم و در سال 2017 هم در مسابقات مارشال کاپ که یکی از معتبرترین مسابقات اسکیت است و مهر ماه سال گذشته در تهران برگزار شد، توانستم به قهرمانی برسم.»

---

حبیب آبادی: به مدال آوری در مسابقات جهانی امیدواریم
احسان حبیب آبادی مربی تیم ملی اسکیت فری استایل هم درباره رکورد شکنی شاگردانش چنین به «ایران آنلاین» گفت:« رکورد شکنی که توسط خانم احمدی به دست آمده، رکوردی است که برای اولین بار در تاریخ فدراسیون اسکیت ایران توسط یک خانم کسب شده و بسیار عالی است. رکوردی هم که توسط رضا لسانی شکسته شده، پیش از این در اختیار پدرام رنجبر وکیلی اسکیت باز ایرانی الاصل مقیم اتریش بود و امیدواریم که هر چه زودتر این دو رکورد بسیار خوب را در فدراسیون جهانی به ثبت برسانیم.»
وی درباره این که با این رکورد شکنی ها می توان به کسب موفقیت های بیشتر در مسابقات جهانی آینده امیدوار بود، چنین واکنشی داشت:« اسکیت فری استایل از جمله رشته هایی است که حساسیت بالایی دارد و شرکت کنندگان در مدت زمان 4 ثانیه باید کارشان را انجام دهند. برای همین به این بستگی دارد که اسکیت باز روزش باشد یا نباشد. خستگی راه و مسائل دیگر هم دخیل است اما ما 90 درصد امیدواریم در مسابقات جهانی هلند، مدال کسب کنیم.»
حبیب آبادی درباره شرایط تیم ملی اسکیت فری استایل برای شرکت در مسابقات جهانی هم چنین توضیح داد:« هر تیمی می تواند با 16 اسکیت باز در این مسابقات شرکت کند اما ما هنوز تعداد نفرات مان را مشخص نکرده ایم و به مرحله دوم اردوی مان بستگی دارد و شاید با 4 ورزشکار برویم.»
وی ادامه داد:« صحبتب که می خواهم بگویم این است که همیشه در مسابقات خارج از کشور به تیم های ایرانی به گونه ای دیگر نگاه می کنند. اگر مدافعان حرم در بحث دفاع از حرمین پرچم ایران را بالا می برند و کشورمان را از تعرض دشمنان مصون نگاه می دارند، بچه های ورزشکار ما هم با این رکوردشکنی ها نام ایران را سرافراز می کنند و گوشه ای از زحمات مدافعان حرم را جبران می کنند و به این ترتیب دین خود را ادا می کنند.»
 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۸۳۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه روز پنجم مسابقات تیراندازی

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی و آخرین مرحله توزیع سهمیه المپیک پاریس از ۳۱ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت ماه با حضور ۴۳۳ ورزشکار از ۸۳ کشور در دوحه قطر برگزار می‌شود.

در پنجمین روز این مسابقات و در مرحله مقدماتی اسکیت آقایان علی دوستی و امیرمحمد دادگر در خط آتش قرار می‌گیرند.
برنامه روز پنجم مسابقات به شرح زیر است:

جمعه، ۷ اردیبهشت ماه:
مقدماتی اسکیت آقایان - ساعت ۹:۰۰ الی ۱۶:۳۰

دیگر خبرها

  • برنامه روز پنجم مسابقات تیراندازی
  • سریع‌ترین شناگر ایران در آلمان رکوردشکنی کرد
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۶ اردیبهشت
  • رکورد میکس ریکرو ایران شکسته شد
  • شانس اسکواش بازان ایران برای تصاحب یک طلا و ۳ برنز
  • «مست عشق» و رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید
  • «مست عشق» و یک رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید
  • شاهکار اسکواش‌ بازان ایران در قطر
  • رکورد تیمی ریکرو ایران شکست
  • شاهکار اسکواش‌بازان با حضور سفیر ایران در قطر