Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-07@02:55:51 GMT

شکل و شمایل انسان هزار سال دیگر به چه شکل درمی‌آید؟

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۸۳۴۴۳

شکل و شمایل انسان هزار سال دیگر به چه شکل درمی‌آید؟

تقریبا 10 هزار سال قبل انسان‌ها تکامل یافتند و توانستند شیر گاو را تحمل کنند؛ طی 150 سال گذشته 10 سانتی‌متر به متوسط قد انسان اضافه شد و در 65 سال گذشته 20 سال به متوسط طول عمرش افزوده شد.

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از ScienceAlert، این تکامل‌ها به لطف پیشرفت علم صورت گرفته است. اگر انسان در چنین دوره کوتاهی موفق شده است تا این حد پیش بیاید، طی هزار سال به چه شکلی درخواهد آمد؟

در ادامه به مرور برخی از پیشرفت‌های علمی امروزی می‌پردازیم که برای پیشرفت گونه بشر در آینده ساخته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما انسان‌ها دلیلی برای از خود راضی بودن داریم، کارکرد مغز ما عالی است؛ حتی پیشرفته‌ترین سیستم‌های کامپیوتری نیز به گرد پای مغز انسان نمی‌رسند.

در حقیقت، در سال 2014 محققان از کامپیوتر K، یکی از قدرتمندترین کامپیوترهای جهان، برای شبیه‌سازی فعالیت مغز انسان استفاده کردند. این فرآیند 705024 هسته پردازنده، 104 میلیون گیگابایت رم و 40 دقیقه زمان برد تا همان مقدار اطلاعاتی که مغز در یک ثانیه پردازش می‌کند را پردازش کند.

اما انسان همیشه برتر از دستگاه‌هایی که می‌سازد، نیست. دانشمندان پیش‌بینی می‌کنند که کامپیوترها در آینده نه تنها به سرعت محاسبه مغز انسان می‌رسند بلکه مخلوقات هوش مصنوعی توسط بشر توسعه خواهد یافت که قادر به صحبت کردن، گوش کردن، به یاد آوردن و تعامل کردن هستند. بیایید امیدوار باشیم که این مخلوقات از این اطلاعات علیه انسان‌ها استفاده نکنند.

با افزایش صعودی روند پیشرفت کامپیوترها نسبت به انسان‌ها، اتحاد ما با ربات‌ها بیشتر خواهد شد.

دانشمندان پیش‌بینی می‌کنند که در آینده ربات‌های کوچکی به نام «نانوبات» خواهیم داشت که در بدن ما به اطراف حرکت می‌کنند و توانایی‌های طبیعی ما را افزایش می‌دهند. به کمک این فرآیند که فرابشریت نام دارد، انسان دیگر محدود به دستاوردهای بیولوژی نخواهد بود. این امر همچنین امکانات و فرصت‌های منحصربه‌فردی را پیش روی انسان قرار خواهد داد.

البته این تنها بدن ما نیست که به کمک تکنولوژی دستخوش تغییر خواهد شد.

«ابزارهای ابری» ربات‌های میکروسکوپی قادرند ساختمان‌های بزرگ را سرهم کنند و سپس به‌راحتی آنها را از هم جدا کنند. تصور کنید که صبح‌ها وقتی به سرکار می‌روید، ساختار خانه‌تان از هم جدا می‌شود تا بتوان از این فضا برای کار دیگری استفاده کرد.

طی هزار سال آینده، تعداد زبان‌هایی که مردم به آن صحبت می‌کنند به شدت کاهش خواهد یافت. با وجود اشعه‌های فرابنفش و گرمای بیش از حد پوست تیره‌تر تبدیل به یک مزیت تکاملی خواهد شد.

همچنین قد بلندتر و لاغرتر خواهیم شد تا بتوانیم زنده بمانیم.

مترجم: هانا حیدری

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۸۳۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| به دانش‌آموزتان نگاه ملی بدهید

«شما به این دانش‌آموزتان نگاه ملّی بدهید؛ یعنی چه؟ یعنی ما یک نقشه‌ی گسترده‌ای داریم برای اداره‌ی کشور، برای پیشرفت کشور؛ یک جدول است. اگر خانه‌های این جدول درست پُر شد، نتیجه‌اش میشود پیشرفت کشور. کلاس شما یکی از خانه‌های این جدول است.

کد خبر 750720

دیگر خبرها

  • قصه فاضلاب بندرعباس و تدبیر دولت ‌برای پایان بی‌تدبیری‌ها
  • معلم؛ روایتگر تاریخ و مظهر فرهنگ
  • تکمیل واحد‌های ۲۷ هکتاری تا چند ماه آینده
  • فیلم| به دانش‌آموزتان نگاه ملی بدهید
  • باد شدید از امروز زنجان را درمی‌نوردد
  • (ویدیو) مغز انسان بزرگ‌تر می‌شود!
  • تصاویر پربازدید از شمایل جدید دانشگاه شریف
  • ببینید | پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی سریال سلمان فارسی
  • پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی سریال سلمان فارسی
  • تصاویر پربازدید از شمایل جدید دانشگاه شریف + عکس