Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-29@02:03:53 GMT

با پرینتر سه بعدی دندان مصنوعی ساخته شد

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۸۳۸۳۰

با پرینتر سه بعدی دندان مصنوعی ساخته شد

رکنا: محققان روش جدید برای ساخت دندان مصنوعی ابداع کردند.

محققان با کمک پرینتر سه بعدی دندان مصنوعی ساخته اند که از ایجاد تورم و عفونت در دهان بیمار جلوگیری می کند.

به گزارش  دیجیتال ترندز، حدود دو سوم جمعیت آمریکا اکنون از دندان مصنوعی استفاده می کنند. این افراد به طور مداوم از عفونت های دهانی رنج می برند که علائمی مانند قرمزی و تورم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا محققان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه بوفالون راه حل نوینی ارائه کرده اند که می توان آن را در طیف وسیعی از پروتزها و دستگاه های کلینیکی به کار برد.

آنها با استفاده از پرینت سه بعدی نوعی دندان مصنوعی مخصوص ساخته اند که حاوی کپسول های میکروسکوپی است و می تواند داروی ضدقارچ را به طور کنترل شده با خود حمل کنند.

این داروها دارای لایه ای متخلخل هستند که از آن طریق در بدن مصرف کننده پخش می شوند. در این روش برخلاف درمان های فعلی عفونت زدایی، می توان هنگامیکه دندان مصنوعی در دهان قرار دارد، آن را به کار برد.

پروین آرنای یکی از محققان حاضر در این پروژه می گوید: این پروژه به طور هدفمند از ماده تولید پروتز برای تهیه پرینت سه بعدی استفاده می کند.

به طور معمول از متیل متاکرایلیت برای تولید پروتزهای مختلف از جمله دندان مصنوعی و مفصل ها استفاده می شود. این ماده در آزمایشگاه طی فرایندی پرهزینه فرآوری می شود. اما روش جدید این فرایندها را حذف می کند. علاوه برآن می توان این پروتز را در کلینیک و با سرعت بیشتر و هزینه کمتر ساخت.

محققان معتقدند این روش برای ساخت دندان مصنوعی هوشمند برای سالمندان و افراد معلولی که نمی توانند به راحتی آن را تمیز کنند، بسیار مناسب است.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سقوط هواپیما سلامت مهم ترین های 24 ساعت سقوط جت شخصی در ایران تورم پیشگیری برند عفونت دندان عکس وحشتناک فیلم داغترین ها حوادث گلستان اخبار گلستان قربانی کودک ایران پدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۸۳۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدیه بزرگ به چادرملو در جام حذفی

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های جام حذفی فوتبال ایران از مرحله یک هشتم نهایی عبور کرد و حالا فقط 8 تیم در این تورنمنت باقی مانده‌اند. 7 تیم لیگ برتری صعود کرده(مس، گل‌گهر، هوادار، آلومینیوم، تراکتور، ملوان و سپاهان) به همراه چادرملو اردکان از لیگ دسته اول به یک چهارم نهایی رسیدند و قرار است روز دوشنبه حریفان خود را در مرحله بعدی بشناسند.

نکته قابل توجه این است که شگفتی‌ساز مسابقات جام حذفی قطعا در مرحله بعدی میزبان خواهد بود. چادرملو اردکان هردو بازی گذشته خود در جام حذفی را مقابل فولاد خوزستان و مس کرمان در خانه حریفان برگزار کرد و برنده شد و بر اساس قوانین قطعا بازی سوم را باید میزبان باشد.

بر این اساس شاگردان سعید اخباری در مرحله بعدی مسابقات جام حذفی به هر تیمی برخورد کنند، باید در یزد از آن تیم پذیرایی کنند. هیچ تیم دیگری در جام حذفی چنین شرایطی را ندارد و فقط درباره چادرملو این موضوع صدق خواهد کرد.

بی‌شک میزبانی از حریف بعدی در یزد یک امتیاز مثبت برای چادرملو خواهد بود تا بتواند در حضور هواداران خودی از این مرحله هم بالاتر برود و به شگفتی‌سازی خواهد ادامه بدهد.

دیگر خبرها

  • زمان حراج بعدی شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
  • زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد+شرایط
  • تیاگو موتا؛ سرمربی بعدی یوونتوس
  • پرینتر جدید لنوو با چه قیمتی عرضه شد؟
  • محل دفن افلاطون کشف شد | رمزگشایی طومارهای باستانی از طریق هوش موصنوعی
  • سامانه بارشی بعدی چهارشنبه فعال می‌شود
  • هدیه بزرگ به چادرملو در جام حذفی
  • آیا جنگ سرد بعدی یک مسابقه ازدحام پهپادی خواهد بود؟
  • چرا ربات‌ها و هوش مصنوعی هنوز به گرد پای حیوانات نرسیده‌اند؟
  • با ۲٫۵ ساعت انتظار، الماس خودتان را بسازید