Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-07@17:18:44 GMT

اختلالات تنفسی خواب در کدام افراد شایع تر است؟

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۸۴۴۶۴

اختلالات تنفسی خواب در کدام افراد شایع تر است؟

به گزارش ایسکانیوز، دکتر زهرا بنفشه آل محمد دبیر هشتمین همایش سراسری اختلالات خواب، درباره شایع‌ترین اختلالات خواب اظهار کرد: مشکلات و اختلالات طیف خواب طیف بسیار گستره‌ای را شامل می‌شود به طوری که بیش از ۸۰ نوع بیماری به حوزه اختلالات خواب مربوط می‌شود.

وی افزود: بی‌خوابی‌ها با انواع و علت‌های مختلف، اختلالات تنفسی بین خواب، اختلالات حرکتی وابسته به خواب و انواع پاراسومنیاها همچون کابوس‌ها و وحشت‌های شبانه، راه رفتن یا حرف زدن در خواب، فلج‌پا در خواب، اختلال نعوظ آلت تناسلی وابسته به خواب، دندان قروچه، شب ادراری و … را شامل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این فلوشیپ طب خواب با اشاره به اینکه اختلالات تنفسی بین خواب از خطرناک‌ترین و شایع‌ترین اختلات خواب است، عنوان کرد: باتوجه به اینکه ماهیت اختلالات تنفسی در خواب به نوعی است که فرد متوجه این بیماری نیست و هر زمانی که خواب است به وجود می‌آید اطرافیان او این مشکل را تشخیص می‌دهند.

آل محمد ادامه داد: شایع‌ترین اختلال تنفسی خرو پف است که می‌تواند نشانه‌ای از یک بیماری خطرناک باشد بنابراین لازم است اقدامات لازم درمانی در این زمینه صورت گیرد و انجام تست‌های مربوط به قفسه سینه و … نیز باید بررسی شود.

وی اضافه کرد: تغییر عادت وضعیت فرد در هنگام خواب نیز در مواردی اختلالات مربوط به خروپف را رفع می‌کند با توجه به اینکه این بیماری ژنتیکی است افراد باید مواردی همچون وجود پلیپ در بینی و نامنظمی‌های فک و صورت را نیز مورد توجه قرار دهند.

701

دکتر زهرا بنفشه آل محمد اختلالات خواب فلوشیپ طب خواب دبیر هشتمین همایش سراسری اختلالات خواب

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۸۴۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴ درصد مرگ‌ومیرهای ناشی از سکته‌های مغزی، مربوط به آلودگی هوا است

فلوشیپ تصویربرداری مداخله‌ای اعصاب (اینترونشنال نورورادیولوژی) گفت: میزان مرگ و میر در میان افرادی که سکته مغزی ناشی از آلودگی هوا دارند، بیشتر و حدود ۲۴ درصد مرگ و میر ناشی از سکته‌های مغزی، مربوط به آلودگی هوا است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد سعادت نیا امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در نشست هم‌اندیشی با محوریت ارائه راهکارهایی به منظور کاهش آلاینده‌ها و پیشگیری از اثرات مخرب آنها بر سلامت محیط و جامعه اظهار کرد: تماس کوتاه‌مدت و طولانی‌مدت با آلودگی هوا روی سیستم مغز و اعصاب تأثیر می‌گذارد که تماس از هفت تا ۳۰ روز با آلاینده‌ها کوتاه‌مدت و بیشتر از این میزان، بلندمدت تعریف شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین مطالعات انجام شده به منظور تأثیر آلودگی هوا بر سکته مغزی بوده است که اثری معادل مصرف دخانیات روی سیستم مغز و اعصاب دارد، افزود: میزان مرگ و میر در میان افرادی که سکته مغزی ناشی از آلودگی هوا دارند، بیشتر و حدود ۲۴ درصد مرگ و میر ناشی از سکته‌های مغزی، مربوط به آلودگی هوا است.

فلوشیپ تصویربرداری مداخله‌ای اعصاب (اینترونشنال نورورادیولوژی) با بیان اینکه عامل 2.5pm احتمال ابتلاء به بیماری ام‌اس را افزایش می‌دهد، تصریح کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده، در طول ۱۰ سال محقان شاهد شیوع افزایشی بیماری‌های آلزایمر و پارکینسون در اثر آلودگی هوا بوده‌اند.

سعادت نیا با اشاره به افزایش میزان بروز سردرد در روزهای دارای هوای آلوده در پی فعال شدن یک رفلکس مغزی ادامه داد: این رفلکس، مکانیزم اصلی شروع سردردهای میگرنی نیز به شمار می‌رود، از همین رو تعداد موارد سردردهای میگرنی و شدت آن با قرارگیری در معرض آلودگی هوا بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه صرع و حملات آن، با آلودگی هوا ارتباط مستقیم دارد و در صورت قرارگیری در معرض هوای آلوده شاهد افزایش این بیماری خواهیم بود، گفت: آلودگی هوا سیستم التهابی در بدن ایجاد و تشنج‌های ناشی از صرع را بیشتر می‌کند.

فلوشیپ تصویربرداری مداخله‌ای اعصاب (اینترونشنال نورورادیولوژی) خاطرنشان کرد: مطالعاتی در کشور در زمینه‌های آلودگی‌های هوا و بیماری مغز و اعصاب انجام نشده و مطالعات جهانی با توجه به میزان آلاینده‌های مختلف می‌تواند به کشور ایران نیز تعمیم پیدا کند.

کد خبر 751509

دیگر خبرها

  • اگر دست‌تان سوزن سوزن می‌شود احتمالا به این بیماری‌ها دچار شده‌اید
  • ۲۴ درصد مرگ‌ومیرهای ناشی از سکته‌های مغزی، مربوط به آلودگی هوا است
  • تاثیر تغییرات هوایی بر بیماری‌های عفونی / افزایش انگل‌های روده‌ای با مصرف آب غیربهداشتی
  • تاثیر ذرات آلاینده بر کنترل هیجانات / تجربه بیشتر افسردگی و اضطراب در روزهای آلوده
  • اگر دستتان سوزن سوزن می‌شود به این بیماری‌ها دچار شده‌اید
  • روز جهانی آسم ۱۴۰۳ + تاریخچه، شعار و پوستر World Asthma Day
  • بیش از ۳۵۰ میلیون نفر از علایم تنفسی آسم رنج می‌برند/ هزینه ۳۰ میلیون تومانی درمان هر بیمار در سال
  • «آموزش، کنترل آسم را بهبود می‌دهد»؛ شعار راهبردی روز جهانی آسم در سال ۲۰۲۴
  • بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را این استان دارد | بیشترین گزیدگی ها مربوط به کدام حیوان است؟
  • کدام‌ سرطان‌ها با سیگار کشیدن سراغ ما می آیند