Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،مرکز خراسان رضوی،محمد دانشگرافزود: در صورت بی توجهی نسبت به لزوم صرفه جویی و مصرف بهینه آب، تابستان امسال با تنش آبی و مشکل در تامین آب برخی مناطق روستایی این استان روبرو می شویم.
وی ادامه داد: اکثر روستاییان از آب شرب برای مشروب کردن دامها استفاده می کنند لذا این شرکت بنا دارد با همکاری جهاد کشاورزی و آب منطقه ای استان، آبهای با کیفیت پایین تر و هزینه کمتر برای دامها تامین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی گفت: نیاز آبی امسال روستاهای استان چهار هزار و 900 لیتر آب در ثانیه است در حالی که طبق برآوردها تنها برداشت سه هزار و 720 لیتر در ثانیه از منابع آبی روستایی میسر است لذا با کمبود حدود هزار و 200 لیتر بر ثانیه آب برای روستاها روبرو خواهیم بود.
وی افزود: شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی با زیر پوشش داشتن یک میلیون و 580 هزار نفر جمعیت ساکن در دو هزار و 480 روستا هم اکنون بالاترین جمعیت روستایی زیر پوشش این بخش را در سطح کشور دارد.
دانشگر ادامه داد: جمعیت روستایی این استان از جمعیت کل 15 استان کشور بیشتر است و همین موضوع دغدغه های تامین آب را در روستاهای این خطه دوچندان کرده است.
وی گفت: تداوم سالها خشکسالی باعث کمبود هزار لیتر آب در ثانیه برای روستاهای خراسان رضوی طی پارسال شد اما با حفر چاه و توسعه منابع آبی بخشی از این کمبود جبران شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی برنامه های این شرکت را به منظور تامین آب شرب 'توجه به مدیریت تقاضا و مصرف آب، افزایش تامین و تولید آب از طریق حفر چاههای جدید، بهسازی، کف شکنی و لایروبی چاهها، استحصال و ذخیره سازی مناسب آبی و توسعه و تعویض خطوط انتقال به جهت پیشگیری از فرسودگی لوله ها و هدر رفت آب' برشمرد.
وی افزود: امید است با مدیریت مصرف، همکاری مشترکان و تخصیص اعتبارات مورد نیاز شاهد حداقل چالش و بحران آبی طی تابستان امسال در خراسان رضوی باشیم.
شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی با 580 هزار مشترک، یک میلیون و 580 هزار نفر را در روستاهای این استان زیر پوشش دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۸۵۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،مدیر امور آب و فاضلاب پلدشت از رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک این شهرستان خبر داد.   حسین علی نژاد اظهار داشت: خط انتقال آب شرب روستای نازک پلدشت که آب شرب شهر نازک و ۸ روستای تحت پوشش را تامی می‌کند دچار ترکیدگی شده بود که با تلاش پرسنل اتفاقات رفع و مجدداً آب شرب مشترکین این روستا برقرار شد.

دیگر خبرها

  • نقص فنی، پرواز مشهد - تهران را از آسمان به مبدا بازگرداند
  • راه یافتگان جشنواره پرده‌خوانی و نقالی رضوی معرفی شدند
  • تجهیز چاه‌های کشاورزی خراسان رضوی به پنل خورشیدی
  • رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت
  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • پایداری تامین و توزیع آب شرب شهر‌ستانها و روستا‌های استان یزد
  • پایداری جریان تامین و توزیع آب شرب شهر‌ها و روستا‌های استان یزد
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ jk گل محمدی در خراسان رضوی
  • پیش بینی کاهش دما در خراسان رضوی/آسمان ابری خواهد بود
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران