Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@09:37:45 GMT

نمایشگاه آثار مجسمه تونی کرگ در کرمان

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۸۹۵۸۴

نمایشگاه آثار مجسمه تونی کرگ در کرمان

به گزارش خبرنگار استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  محمد علیزاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه تونی کرگ یکی از هنرمندان برجسته دنیاست، گفت: نمایشگاه آثار وی از 11 اردیبهشت به مدت 60 روز در موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان برگزار می شود.


وی با بیان اینکه این نمایشگاه جنبه بین المللی دارد، افزود: همزمان با این رویداد 6 گالری در 6 نگارخانه با تکنیک های خاص دیروز در کرمان افتتاح شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به ویژگی های خاص استان کرمان در هنرهای تجسمی از لحاظ هنری و موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان اشاره کرد و گفت: برای معرفی استان کرمان هیچ چیز بهتر از ظرفیت های فرهنگی نیست و نمایشگاه آثار تونی کرگ، نگاه هنرمندان را به این سمت معطوف و هدایت گردشگران فرهنگی را به دنبال دارد.


ثمررخی رئیس موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه تونی کرگ هنرمندی است که 67 سال پیش در انگلستان به دنیا و در کودکی به آلمان آمد و از نوجوانی هنر خود را در حوزه عکاسی شروع کرد و به علت علاقه ای که به مجسمه داشت با مواد صنعتی، قالب گیری خاصی را انجام و مجسمه های خاصی را تولید کرد و در اکثر موزه های دنیا در معرض نمایش گذارد، گفت: آثار وی از هفته گذشته به کرمان آمده است و از 11 اردیبهشت در موزه هنرهای معاصر صنعتی به نمایش عموم در می آید.


وی افزود: تونی کرگ ساعت 1 روز 10 اردیبهشت به کرمان سفر می کند و بر نحوه چیدمان مجسمه ها نظارت می کند.


ثمررخی با بیان اینکه تونی کرگ یکی از 5 هنرمند بزرگ دنیا تا 12 اردیبهشت در برنامه های مختلفی که برای وی در نظر گرفته شده است، شرکت می کند، افزود: نمایشگاه آثار وی در ساعت 10:30 روز 11 اردیبهشت با حضور وی افتتاح و نمایشگاه تونی کرگ از ساعت 12 همان روز آغاز به کار می کند.


رئیس موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان با بیان اینکه 35 مجسمه ، حدود 140 طراحی و 60 عکس از عکس های دوران نوجوانی تونی کرگ وارد موزه شده است، افزود: اینکه چه تعداد از آثار تونی کرگ در فضای موزه قرار گیرد به تشخیص خود اوست.


وی از برگزاری برنامه های تجسمی مختلف با انجمن عکاسان، انجمن مجسمه سازان و بخش هنر دانشگاه شهید باهنر کرمان در 60 روزی که آثار تونی کرگ در موزه قرار دارد، خبرداد.

 

انتهای پیام/س

 

نمایشگاه آثار مجسمه تونی کرگ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخبار فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۸۹۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد

امیر حسن‌زاده با بیان اینکه شهرک صنعتی شماره ۲ زرند در سال ۱۳۸۶ تملک، ولی متاسفانه به دلایل مختلفی مجوز استقرار و بهره‌برداری واحد‌های صنعتی صادر نشد، گفت: نهایتا در ۲۷ فروردین ماه امسال پس از ۴ بار بازنگری در طرح ارزیابی زیست محیطی مجوز شهرک مذکور به میزان ۳۰ هکتار از اراضی در اختیار و پس از ۱۷ سال وقفه خوشبختانه با همت تیم اقتصادی استان اخذ شد.

وی افزود: امیدوارم با مشارکت و سرمایه‌گذاری شاهد راه‌اندازی صنایع مختلف و ایجاد اشتغال در این شهرک باشیم.

میجانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان هم با اشاره به زیرساخت‌های موجود آب برق و گاز ودرمجموعه شهرک صنعتی زرند گفت: از هم‌اکنون این شهرک آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران و واحد‌های مختلف تولیدی است.

شهرک صنعتی زرند ۱۷ سال راکد بود. 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • بازدید از موزه حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) رایگان شد
  • نگاهی به یک نمایشگاه هنری قرآنی/ مسؤولیتی که امید را زنده می‌کند
  • انتشارفراخوان حمایت از تولیدات نمایشی انجمن هنرهای نمایشی خوزستان
  • آثار رضا مافی به موزه هنرهای معاصر می‌رود/نمایش برگزیده‌ای ازآثار
  • بازدید بیش از ۳۷ هزار نفر از نمایشگاه «بر فراز دشت»
  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • قدردانی از هنرمندان در یک پایگاه مهم موسیقی/ خاطراتی که زنده شد
  • درخشش آثار هنرمند خراسانی در نمایشگاه جهانی هنر امارات
  • شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان شهرضایی