Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@03:57:14 GMT

مطرح بودن مداح نشانه الگو بودن وی نیست

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۸۹۷۰۲

مطرح بودن مداح نشانه الگو بودن وی نیست

زاهدان - ایرنا - مدیرکل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مطرح بودن مداح و اجرای برنامه در صدا و سیما نشانه الگو بودن وی نیست و اسامی مداحان مورد تایید به سازمان صدا و سیما ارائه شده است.

به گزارش ایرنا رضا معممی مقدم روز شنبه در نشست با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار داشت: مداحی، حرکت در حوزه تبلیغ دین و استفاده از منبر نباید محدود به تعدادی افراد خاص باشد و تلاش داریم با تعاملات انجام شده این ساختار شکنی شکل گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: تشکل های دینی شامل هیات های مذهبی، انجمن های اسلامی، کانون های فرهنگی تبلیغی و مداحان است.
وی افزود: هم اینک سه هزار انجمن اسلامی در کارخانجات، ادارات، اصناف و محلات کشور در حال نقش آفرینی هستند.
وی با اشاره به استفاده از جوانان صاحب فکر و با سواد در کانون های فرهنگی تبلیغی بیان کرد: فعالیت های تخصصی در زمینه عرفان های نوپدید، تقویت بنیان های خانواده، احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، تقویت وحدت و آموزش دفاع از عقاید اصیل اسلامی از جمله رویکردهای این کانون هاست.
مدیرکل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی افزود: برای 91 هزار هیات مذهبی در کشور مجوز صادر شده است و از مجموع 80 هزار مداح موجود تا کنون 60 هزار مداح اطلاعات خود را در سامانه طوبی ثبت کرده اند که 10 هزار نفر از آنان بانوان هستند.
معممی مقدم ادامه داد: سیستان و بلوچستان رتبه سوم در نام نویسی در سامانه طوبی با رویکرد جمع آوری اطلاعات منسجم و کامل از مداحان را دارد.
وی تصریح کرد: مداحان بر اساس این سامانه به سطوح یک، 2 و سه، ذاکر، ستایش گر و پیرغلام تقسیم بندی می شوند و برگزاری کلاس های آموزشی در قالب هر سطح است.
وی با تاکید بر اینکه افراط گرایی مذهبی از برادران شیعه و اهل سنت پسندیده نیست گفت: تلاش داریم ضریب نفوذ وحدت را در همه استان ها بالا ببریم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: نزدیک به 800 هیات مذهبی و بیش از 600 مداح در این استان فعالیت می کنند.
حجت الاسلام عیسی بزمانی افزود: 13 شورای هیات های مذهبی شهرستانی و یک شورای هیات های مذهبی استانی و 6 کانون شهرستانی مداحان شعرهای آیینی در سیستان و بلوچستان فعال هستند.
به گزارش ایرنا رضا معممی مقدم مدیرکل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی به منظور شرکت در دومین همایش استانی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی سیستان و بلوچستان به زاهدان سفر کرده است.
3042**6081

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي معارف سازمان تبليغات مداحان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۸۹۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های خوش سیستان و بلوچستان در هفته‌ای که گذشت

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، بسته این هفته خبر‌های خوش به موضوعاتی همچون توسعه شبکه فیبر نوری، آبگیری سد‌ها در بارندگی‌های اخیر، مقام سوم سیستان و بلوچستان در رقابت‌های کوراش کشور و جاذبه‌های تجاری منطقه آزاد چابهار برای کشور تاجیکستان پرداخته است.

دیگر خبرها

  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • زندگی پس از سیل در دشتیاری سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) روستای پزم تیاب سیستان و بلوچستان بعد از سیل
  • شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است
  • تلاش برای مهار وکنترل آب‌ها در سیستان و بلوچستان
  • خبر‌های خوش سیستان و بلوچستان در هفته‌ای که گذشت
  • پای کار آمدن مردم شرط موفقیت در عرصه‌های مختلف
  • دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با فرزند شهید مبارزی