Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست محمد راستاد روز شنبه در آئین بهره برداری از شناورهای لایروب و یدک کش در بندر آستارا افزود: باید از تسهیلات منطقه ویژه اقتصادی برای توسعه این بندر استفاده و از مواد خام وارداتی، ارزش افزوده ایجاد و به صادرات آنها اقدام کنیم.
وی اظهار کرد: ایجاد صنایع تبدیلی در بندر آستارا باید در دستور کار بخش خصوصی باشد و افق های خوبی را برای این بندر به لحاظ نزدیکی به بندرهای حاشیه خزر متصور هستیم و امیدواریم به ظرفیت نهایی 2 و نیم میلیون تن تخلیه و بارگیری در سال، دست یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته راستاد ، سال گذشته 192 هزار تن کالا در بندر آستارا تخلیه و بارگیری شد و بخش خصوصی، 18 میلیون یورو برای ساخت پایانه غلات این بندر سرمایه گذاری می کند و توسعه آن، نیازمند بازاریابی تاجران و سرمایه گذاران بخش خصوصی است.
وی ادامه داد: بندر آستارا از موقعیت پس کرانه ای خوبی برخوردار است و با حمایت دولت و توسعه زیرساخت های آن، می توان زمینه رقابت آن را با بندرهای حاشیه خزر فراهم کرد.
 
** محورهای توسعه گیلان کشاورزی، گردشگری و تجارت است
استاندار گیلان نیز در این مراسم گفت: کشاورزی، گردشگری و تجارت از محورهای اصلی توسعه گیلان است و شهرستان مرزی بندر آستارا برای دست یابی به این هدف ها، نقش اصلی ایفا می کند.
مصطفی سالاری افزود: اتصال ریلی و دریایی اثرات مثبت اقتصادی برای آستارا ایجاد خواهد کرد و تعریض محور آستارا - اردبیل در منطقه حیران نیز می تواند به توسعه حمل و نقل ترکیبی کمک کند.
وی اظهار کرد: معافیت گمرکی و مالیاتی از مزایای مناطق ویژه اقتصادی است و کالاها در آن با صرفه جویی در هزینه و کاهش زمان اداری حمل و نقل می شود و باید از ظرفیت و مزیت منطقه ویژه اقتصادی آستارا به درستی استفاده کنیم.
وی بیان کرد: بندر و راه آهن، اقتصاد آستارا را متحول خواهد کرد و این شهرستان نباید فقط به محل گذر کالاها تبدیل شود، بلکه با رونق بخش های لجستیکی و پردازش کالا در آن، می توان ارزش افزوده و شغل ایجاد کرد.
سالاری ادامه داد: آستارا از پیشینه تاریخی غنی برخوردار است و باید به گونه ای توسعه یابد که کسب و کارهای ایجاد شده در آن، به رفاه حال ساحل نشینان منجر شود.
او گفت: بندر آستارا قابلیت تبدیل به بندر نسل سوم را دارد و باید زیرساخت های آن تکمیل شود و دولت در این راستا آماده هرگونه همکاری با بخش خصوصی است.
بندر چند منظوره آستارا با 60 هکتار وسعت، نخستین بندر بخش خصوصی کشور و نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر تجارت و حمل و نقل کالا بین آسیا، آفریقا و اروپاست و برای تخلیه و بارگیری کشتی های 2 هزار و 500 تنی، پیش بینی و طراحی شده و بعد از تکمیل، یک میلیون و 500 هزار تن از ظرفیت آن با یک اسکله به تخلیه و بارگیری سوخت و مواد نفتی مربوط بوده و 2 میلیون تن دیگر نیز به تخلیه و بارگیری سایر کالاها اختصاص می یابد و ظرفیت پذیرش همزمان پنج کشتی در پنج اسکله اختصاصی را خواهد داشت.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۸۹۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری

به گزارش خبرگزار، مهر، محمدعلی الفت‌پور با اشاره به تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران گفت: حفظ سلامت اداری در شهرداری به عنوان یکی از مجموعه‌هایی که به‌طور مستقیم با شهروندان سروکار دارد، نقش بسیار مهمی در اعتمادسازی و ارتقای سرمایه اجتماعی دارد و اهمیت این امر زمانی آشکار می‌شود که مجموعه شهرداری تهران به‌عنوان یکی از سازمان‌های پیشرو در امر مبارزه با فساد، بتواند با پیگیری و رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان خود و انتشار نتایج حاصله، گامی اساسی و اجرایی در این زمینه بردارد و از این طریق ضمن جلب اعتماد شهروندان سرمایه اجتماعی قابل ملاحظه‌ای برای شهرداری تهران کسب شود.

دبیر کمیته برنامه‌ریزی و نظارت ستاد ارتقا سلامت اداری با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از راهکارها و استراتژی‌های مبارزه با فساد و ارتقا سلامت اداری، خصوصاً ارتشاء از طریق احصاء نظرات و ایده‌ها و مطالعات گذشته شناسایی و بررسی شده است، خاطرنشان کرد: تلاش در جهت اجرایی ساختن آن‌ها، بی‌شک یکی از مهم‌ترین اقدامات این حوزه خواهد بود که به واسطه آشنایی با موضوع و به سبب آگاهی از شرایط و اقتضائات شهرداری تهران، راهبردها و راهکارهایی نیز در زمینه‌های اقتصادی، اداری، مدیریتی، فرهنگی، قانونی و قضائی، مدیریت اخلاق حرفه‌ای، اجتماعی، اطلاع رسانی و شفاف سازی ارائه شده است که هم به لحاظ موضوعی و هم اجرایی قابل توجه و اجرا هستند.

بر اساس گزارش سایت شهر، الفت‌پور در پایان تصریح کرد: با توجه به تلاش‌های صورت‌گرفته در این زمینه و برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و تخصصی، تشکیل شعبه‌ای مشخص و ویژه جهت پیگیری اخذ رشوه در شهرداری تهران، توسط اداره کل دفتر هماهنگی هیأت رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان و کمیته‌های انضباطی در دست اقدام است و پرونده‌های مرتبط در این خصوص با حساسیت بالا و در اسرع وقت، بررسی و تا حصول نتیجه، پیگیری می‌گردند.

کد خبر 6089965 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • تورم نیروی انسانی در شهرداری جزو معضلات شهرداری‌هاست
  • بندر کنگ نماد حفظ و صیانت از فرهنگ و معماری بومی است
  • ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد
  • اتصال ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی به شبکه سراسری گاز در کردستان