Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-02@02:34:48 GMT

ادعای جدید آمریکا علیه هند

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۹۲۵۲۰

نماینده سازمان تجاری آمریکا اخیرا در گزارشی اعلام کرده است هند یکی از بزرگ ترین چالش ها برای این کشور در بخش حفظ حقوق مالکیت فکری است.

این سازمان در گزارش خود درباره سال جاری میلادی ، ۱۲ کشور را در فهرست اولویت نظارتی قرار داده است. علاوه بر هندوستان، کشورهای دیگری مانند الجزایر، آرژانتین، کانادا، شیلی، چین، کلمبیا، اندونزی، کویت، روسیه، اوکراین و ونزوئلا هم در این فهرست حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان اعلام کرد مسائل مربوط به حفظ حقوق مالکیت فکری در طول تعاملات دوجانبه آمریکا با این کشور ها مطرح خواهد شد.

این گزارش ، به آن دسته از شرکای تجاری آمریکا اشاره می کند که به طور موثر از حقوق مالکیت فکری محافظت نمی کنند و یا از دست یابی شرکت های آمریکایی که متکی به حفظ حقوق مالکیت فکری خود هستند به بازار های خود جلوگیری می کند.

آمریکا به خصوص در حوزه صنعت دارو، نگران فعالیت های هند است. این کشور اعلام کرده است که شرکت های آمریکایی نمی توانند در بازار هند از اختراعات خود محافظت کنند.

از جمله مواردی که آمریکا ، هند را به ناکارآمدی متهم کرده است اجرای ناکارآمد قانون ، سیاست های ناکافی برای جلوگیری از مشکل نقض مالکیت فکری ، سیاست های حق انتشار این کشور که به طور مناسب نمی توانند از ایجاد و تجاری سازی محتوا جلوگیری کنند و همچنین چارچوب های قانونی نامعتبر و ناکافی برای محافظت از اسرار تجاری قرار دارند.

در گزارش نماینده تجاری آمریکا همچنین به چالش های نوین در هند از جمله تصمیم های جدید برای قانون گذاری در بخش دارویی اشاره شده است. آمریکا معتقد است سازمان قانون گذاری بخش دارویی هند ضوابط مربوط به لزوم ارائه سابقه اختراع برای فرمول های دارویی از سوی شرکت های داروسازی این کشور را لغو کرده است که این امر نشان دهنده عدم علاقه هند به دنبال کردن سیاست های متکی به نوآوری و خلاقیت است.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۹۲۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، چین امروز دوشنبه بحث انتقام‌جویی از آمریکا بابت قانونی کردن مصوبه‌ای را پیش کشید که به تقویت توان نظامی تایوان منجر می‌شود و به دنبال سلب مالکیت صاحب چینی شبکه اجتماعی تیک‌تاک است.

چهارشنبه گذشته، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، مصوبه بسته کمک‌های نظامی جدید کنگره را امضا کرد که بخش قابل‌توجهی از آن به اوکراین و رژیم صهیونیستی اختصاص داده‌ شده است.

هم‌زمان، وی لایحه جداگانه‌ای را هم امضا کرد که ضمیمه این مصوبه بود و شامل لغو مجوز تیک‌تاک در آمریکا در صورت امتناع مالک چینی از واگذاری حق مالکیت ظرف مدت ۹ ماه تا یک سال می‌شود.

در همین ارتباط، «لین جیان» (Lin Jian) سخنگوی وزارت خارجه چین، آمریکا را از اجرای بخش‌های منفی این مصوبه که به چین مربوط است، بر حذر داشت.

وی دراین‌باره گفت: اگر آمریکا در ادامه دادن به این مسیر سرسختی به خرج دهد، چین هم گام‌های قاطعانه و قدرتمندی را در راستای دفاع از امنیت و توسعه منافعش بر خواهد داشت.

 آمریکا به‌رغم عدم برخورداری از روابط دیپلماتیک با تایپه، اصلی‌ترین حامی نظامی تایوان است- جزیره‌ای خودمختار که پکن حق مالکیتش را خط قرمز خود می‌داند و بار‌ها به واشینگتن درباره تحریک جریان‌های جدایی‌طلب آن هشدار داده است.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • رسالت مالکیت فکری، شناسنامه‌دار کردن تولد نوآوری‌هاست
  • جامعه نخبگانی آمریکا علیه تفکر غیرتوحیدی/ برخوردهای دوگانه در مواجهه با آزادی بیان
  • جامعه نخبگانی آمریکا علیه تفکر غیرتوحیدی/ برخوردهای دوگانه آمریکا در مواجهه با آزادی بیان
  • آزردگی آمریکا از همکاری تجاری ایران و پاکستان
  • ادعای سنتکام درباره انهدام یک قایق سطحی بی سرنشین یمن
  • باکو ادعای فرانسه درباره حمایت از تجزیه طلبان را رد کرد
  • ادعای تکراری وزیرخارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم