Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام مومنی نماینده آیت الله مکارم شیرازی گفت: یکی از معضلاتی که امروزه در جامعه ما در حال افزایش است بی تفاوتی نسبت به مسائل است و همه موظف هستند رفع این معضل را از خود شروع و در جامعه بسط دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصاحب نیوز؛ حجت الاسلام سید حسین مومنی عصر امروز در حاشیه جلسه هم اندیشی خیران استانی و شهرستانی در شهر حسن آباد با اشاره به ویژگی های مردم در جامعه اسلامی اظهار کرد: یکی از ویژگی های بسیار مهمی که یک فرد در جامعه اسلامی باید داشته باشد و طبق آیات قرآنی جبرائیل امین نیز آرزوی آن را داشت، خواندن نماز بصورت جماعت است که اگر در جامعه ما به این موضوع بیشتر توجه شود بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر دفتر آیت الله مکارم شیرازی در اصفهان با تاکید بر جلسات هم اندیشی افزود: دومین ویژگی مردم هم اندیشی و ملاقات و ارتباط با عالمان است چراکه طبق روایات و احادیث یک ساعت هم نشینی با عالم و کسب علم، ثوابی بسیار دارد و این عمل آثار و برکاتی بسیار به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه سومین ویژگی مردم در جامعه اسلامی را بی تفاوت نبودن نسبت به مسائل دانست و گفت: یکی از معضلاتی که امروزه در جامعه ما در حال افزایش است گفتن کلماتی نظیر به من چه؟ و به ما چه؟ است و ما باید این بی تفاوتی را از خودمان در خانواده شروع کنیم و در جامعه گسترش دهیم و نسبت به هم احساس مسئولیت داشته باشیم.

حجت الاسلام مومنی تاکید کرد: بی تفاوتی نسبت به مسائل باید در بین قشر متدین رفع شده تا بتوان به سمت دوری از این معضل قدم برداشت.

وی به بیان توجه به ایتام به عنوان محوری ترین بحث در جلسات هم اندیشی اشاره کرد و افزود: ویژگی چهارم  که امروز در این گردهمایی محور بحث ماست توجه به افراد یتیم و بی سرپرست است و ما با الگو گیری از پیامبر اکرم(ص) باید نسبت به این امر واقف و توجه کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۹۶۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم اندیشی برای تکمیل زائرسرای چهارمحال و بختیاری در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، رئیس سازمان بسیج مستضفعین در این نشست با تقدیر از زحمات دست اندرکاران زائرسرای استان چهارمحال و بختیاری در مشهد مقدس، بر اهتمام همه دستگاه‌ها و استفاده از ظرفیت خیرین برای تکمیل زائرسرا تأکید کرد.
حجت الاسلام والمسلمین نکونام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد هم در این نشست با تقدیر از همکاری همه مسئولین برای تکمیل زائراسرای استان چهارمحال و بختیاری،  ساخت زائرسرا را یکی از مطالبات به حق مردم استان چهارمحال و بختیاری دانست که هدف اصلی خدمت رسانی به اقشار کم توان و نیازمند جامعه است.
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به سفر رئیس سازمان بسیج مستضعفین  به روستا‌های سخت گذر شهرستان اردل، از اهتمام سپاه و بسیج برای حل مشکلات مردم این مناطق تشکر کرد و مطالبه مردم برای احداث جاده مطلوب را یک نیاز و ضرورت اساسی دانست.
استاندار چهارمحال و بختیاری هم در این نشست دستورات لازم برای پیگیری امور مربوط به تکمیل زائرسرا را صادر کرد.
زائرسرای چهارمحال و بختیاری در مشهد مقدس در زمینی به وسعت ۷۰۰ متر مربع با ۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا در هشت طبقه احداث می‌شود.
این زائر سرا ۳۷ سوئیت با ظرفیت ۱۶۵ نفر و در هشت طبقه ساخته می‌شود که به گفته مسئولان پروژه، تاکنون بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

دیگر خبرها

  • توجه همزمان به حقوق و مطالبات کارگری و کارفرمایی در نظام اسلامی
  • آیا صدام حسین واقعا «دیوانه خاورمیانه» بود؟
  • توجه ویژه به آموزش و فرهنگسازی در حوزه ترافیک ضروری است
  • هم اندیشی برای تکمیل زائرسرای چهارمحال و بختیاری در مشهد
  • طبقه‌بندی مشاغل در واحدهای تولیدی زنجان به طور ویژه پیگیری شود
  • ارتقا دانشی و عملیاتی در حوزه اخلاق نیاز جامعه امروز است
  • اهتمام به مسائل سیاسی جامعه و بندگی از ویژگی‌های استاد مطهری بود
  • سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد
  • علم همراه با خلاقیت مسائل جامعه را حل می‌کند
  • پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس