Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده آبادان گفت: تعرفه های توریسم درمانی در آبادان نباید با تعرفه های درمانی در شهرهای تهران و مشهد یکسان باشد، زیرا بیمارانی که در حوزه توریسم درمانی به آبادان مراجعه می کنند، تعرفه ها را با شهرهایی مانند تهران و مشهد مقایسه می کنند و اگر تعرفه ها برابر باشد، ترجیح می دهند که به آن شهرها مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، عامر کعبی در نشست وزیر بهداشت با اعضای هیات رئیسه دانشکده علوم پزشکی آبادان و مقامات محلی که شنبه شب (8 اردیبهشت ماه) در هتل کاروانسرای آبادان برگزار شد، اظهار کرد: حجم بالای مراجعات وزیر بهداشت به استان خوزستان نشانگر میزان عقب ماندگی های این استان در حوزه درمان است. با توجه به منابع سرشار استان متاسفانه در بحث سلامت در رتبه های خوبی  قرار نداریم.

وی افزود: از سازمان منطقه آزاد اروند بابت کمک‌هایی که در جهت ارتقای دانشگاه علوم پزشکی آبادان به وزارت بهداشت کرد، تشکر می کنم. این اقدامات باعث شد تا اقدامات خوبی در این دو سال اخیر در آبادان انجام شود.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی آبادان فقط اسما دانشگاه است و هنوز نتوانسته است از شورای عالی انقلاب فرهنگی مجوز دریافت کند. این دانشگاه در حال حاضر شرایط لازم را برای دانشگاه شدن دارد زیرا دارای سه دانشکده و گروههای تخصصی است. اولین مطالبه مردم از شخص وزیر بهداشت آن است که در این رابطه کمک کند تا بتوانیم یک دانشگاه در آبادان داشته باشیم.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مشوقهای انتقال پزشک به مناطق محروم داشتن یک دانشگاه و ردیف استخدامی است، ادامه داد: باید برای آبادان و استان خوزستان در خصوص جذب اعضای هیات علمی سهمیه خاص قائل شد. هر ساله در شورای جذب جهت جذب اعضای هیات علمی ردیفهایی از سوی دولت به وزارت بهداشت داده می شود و در این زمینه مجموعه نمایندگان استان خوزستان خواهش دارند تا جذب اعضای هیات علمی با توجه به حجم مشکلات و محرومیتها در دانشگاه علوم پزشکی بالا برود.

کعبی بیان کرد: دانش آموزان استان خوزستان نمی توانند با دانش آموزان تهرانی، اصفهانی و مشهدی رقابت کنند و در این زمینه حجم بالای عقب ماندگی را در استان خوزستان داریم. اختصاص سهمیه ویژه برای دانش آموزان استان خوزستان برای رشته های علوم پزشکی یکی دیگر از مطالبات مردم خوزستان است.

وی افزود: بحث تکمیل بیمارستانهای خوزستان از جمله بیمارستانهای آبادان یکی دیگر از مطالبات مردم استان از وزارت بهداشت است. روند کارها خوب بوده است اما هنوز بیمارانی هستند که در صف سی سی یو و آی سی یو می مانند و در این راستا باید برای تکمیل بیمارستانها به اقدامات شتاب داده شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث تکریم ارباب رجوع گفت: در شرایط بد آب و هوایی مردم عصبی هستند و کمبودهایی که در حوزه های کاری وجود دارد، باعث می شود کارمندان عصبی نیز باشند. بیماران وقتی وارد بیمارستان می شوند، انتظار دارند با یک برخورد خوب مواجه شوند.

کعبی ادامه داد: در آبادان توقع داریم برخوردها با بیماران بهتر و به تکریم ارباب رجوع بیشتر توجه شود، بنابراین انتظار داریم امکانات خوبی برای کارکنان علوم زشکی آبادان فراهم شود، تا بتوانند در بحث تکریم ارباب رجوع موفقتر عمل کنند.

وی افزود: تسهیل در جذب دانشجویان خارجی باید از اولویتهای وزارت بهداشت باشد و در این زمینه وزارت امور خارجه باید با وزارت بهداشت همکاری داشته باشد. دانشجویانی که وارد کشور می شوند، باید به راحتی بتوانند رشته های خود را انتخاب کنند. همچنین تعرفه های توریسم درمانی در آبادان نباید با تعرفه های درمانی در شهرهای تهران و مشهد یکسان باشد، زیرا بیمارانی که در حوزه توریسم درمانی به آبادان مراجعه می کنند، تعرفه ها را با شهرهایی مانند تهران و مشهد مقایسه می کنند و اگر تعرفه ها برابر باشد، ترجیح می دهند که به آن شهرها مراجعه کنند. 


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۹۶۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس اداره اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بر اساس دستورالعمل ارائه خدمات رایگان به کودکان زیر هفت سال و ابلاغیه وزارت بهداشت در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت همه خدمات بستری و سرپایی کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی دانشگاهی و بیمارستان‌های دولتی رایگان است.
دکتر طباطبایی افزود: وزیر بهداشت اسفند سال گذشته از خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال خبرداد که این طرح در استان از اول اردیبهشت به طور کامل در حال اجرا است.
او گفت: در اجرای این طرح بیمارستان‌های دولتی موظفند این خدمات را ارائه دهند و هیچ نوع  ریافتی از بیماران زیر هفت سال نداشته باشند.
رئیس اداره اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: دارندگان بیمه پایه مشمول این طرح هستند و چنانچه بیماری فاقد بیمه پایه باشد، می‌تواند با مراجعه به سازمان بیمه سلامت برای بیمه خود اقدام کند و از مزایای این طرح بهره‌مند شود.
طباطبایی گفت: والدین کودکان زیر هفت در صورت مشاهده تخلف در روند اجرای این طرح می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت موضوع را در میان بگذارند.

دیگر خبرها

  • تقویت سامانه بارشی در خوزستان
  • ارائه خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • جوی ناپایدار در اروند
  • هوادار 2 - صنعت نفت یک/ مس صفر- گل گهر یک/ استقلال خوزستان صفر- ملوان صفر/ آلومینیوم صفر- فولاد صفر/ ذوب آهن صفر - نساجی یک
  • هوادار 2 - صنعت نفت یک/ مس صفر- گل گهر صفر/ استقلال خوزستان صفر- ملوان صفر/ آلومینیوم صفر- فولاد صفر/ ذوب آهن صفر - نساجی صفر
  • هوادار 2 - صنعت نفت یک/ مس صفر- گل گهر صفر
  • هوادار 2 - صنعت نفت یک
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • افت دما در آبادان و خرمشهر
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان