Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@05:07:23 GMT

قم|برخی در مجلس به‌دنبال حذف اختیارات شوراها هستند

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۲۹۸۶۸۳

قم|برخی در مجلس به‌دنبال حذف اختیارات شوراها هستند

عضو هیئت‌رئیسه مجلس ‌گفت: برخی در مجلس با افزایش اختیارات شوراها مخالف هستند و درصدد این بوده که تمام اختیارات از شورا سلب شده و صرفاً جنبه نظارتی آن‌ها را تثبیت کنند. ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵ استانها قم نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، احمد امیرآبادی در نخستین گردهمایی و هم‌اندیشی اعضای ادواری شورای شهر قم که در سالن جلسات رضوان شهرداری برگزار شد، اظهار داشت: در دو دهه اخیر شوراها اختیارات قابل‌توجهی به دست آورده و در بخش‌های مختلف به مردم و یاری دولت آمده است، باوجود تمام فرازوفرودهای موجود در کشور عملکرد و تصمیم‌گیری‌های شورا به عقل و منطق نزدیک‌تر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت‌رئیسه مجلس گفت: انتخاب مردم در نحوه عملکرد و تصمیم‌گیری‌های شورا اهمیت زیادی دارد، چراکه متأسفانه برخی از گروه‌های سیاسی در اعلام فهرست‌های انتخاباتی نگاهی به عملکرد و صلاحیت اعضا نداشته و صرفاً جهت‌گیری‌های سیاسی خود را دنبال می‌کنند.

وی عنوان کرد: عملکرد شوراها در کشور درمجموع مثبت و قابل‌قبول است و با وجود اینکه در دوره‌های قبلی دولت‌ها و مجلس اختیارات و تصمیم‌گیری‌های شورا به‌صورت مستمر اندک و کاسته شده است.

امیرآبادی تأکید کرد: در مجلس شورای اسلامی دو رویکرد و نگاه در مورد اختیارات شوراها وجود داشته که یکی از این نگاه‌ها در جهت افزایش و تقویت جایگاه شوراهاست تا به‌وسیله این اختیارات شوراها درمجموع مدیریت شهری بهتر شود، همچنین دیدگاه دوم در مجلس با افزایش اختیارات شوراها مخالف هستند و درصدد این بوده که تمام اختیارات از شورا سلب شده و صرفاً جنبه نظارتی آن‌ها را تثبیت کنند، مخالفان افزایش قدرت شوراها درصدد حذف اختیارات شورا در زمینهٔ انتخاب شهردار و تصویب بودجه هستند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت وجود شورا عنوان کرد: در هرجایی که انسان‌های صالح و موردقبول را انتخاب کرده‌اند سبب شده تا روند پیشرفت و توسعه شهری قم به‌درستی پیگیری شده و بار سنگینی از وظایف دولت به‌وسیله آن‌ها برطرف شود، شوراهای اسلامی شهر قم در 5 دوره گذشته خود ازجمله پاک‌ترین و بی حاشیه‌ترین شوراها در کشور بوده است.

وی خاطرنشان کرد: حقیقت این بوده که قم با آغاز حیات شوراها روند توسعه و پیشرفت را باقدرت بیشتری نسبت به گذشته عمل کرده است، عدم دخالت جهت‌گیری‌های سیاسی در تصمیم‌گیری‌های اتخاذشده ازجمله مهم‌ترین امتیازات شورای شهر قم است.

امیرآبادی با اشاره به برخی مشکلات موجود در شهر قم تأکید کرد: بحث منوریل در شهر قم بدون تصمیم‌گیری شورا تصویب و اجرایی شد و اعضای شورای شهر قم در این زمینه دخالتی داده نشده‌اند، استان قم به دلیل تک شهرستانی‌بودن با سایر شهرهای کشور تفاوت‌های عمیقی دارد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هم‌اندیشی ادواری شورای شهر قم مسئله‌ای مهمی بوده که امید می‌رود مستمر و ادامه‌دار باشد چراکه کشور در شرایط فعلی بیش از هر زمان دیگری به وحدت و همدلی نیازمند است.

انتهای پیام/ ز

R7854/P41362/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۲۹۸۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود

قدرت اله محمدی درباره مقررات تائیدیه ایمنی ساختمان‌ها گفت: سازمان آتش‌نشانی، موظف است تمام ساختمان‌های شهر را از نظر ایمنی مورد بازدید و بررسی قرار دهد. در واقع هر ساختمان جدید برای دریافت پایان کار و سند باید از آتش‌نشانی، تائیدیه ایمنی دریافت کند. همچنین ساختمان‌های قدیمی و به خصوص ساختمان‌های عمومی و پرجمعیت نیز توسط تیم‌های ویژه مورد بررسی و بازدید حضوری قرار می‌گیرند.

وی افزود: کارشناسان ایمنی ما از ساختمان‌ها و مراکز مختلف بازرسی به عمل می‌آوردند و مشکلات ایمنی را آن‌ها را تشخیص می‌دهند. سپس با ایجاد یک دستورالعمل، نحوه ایمن‌سازی را به مالکان ساختمان‌ها ارائه می‌دهند و همچنین پس از رفع نواقص، ساختمان‌ها را دوباره بررسی کرده و برایشان تائیدیه ایمنی صادر می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با اشاره به مانع تراشی‌های ایجاد ایمنی در ساختمان‌ها ادامه داد: مشکل سازمان آتش‌نشانی از جایی آغاز می‌شود که متاسفانه برخی مالکان ساختمان‌های شخصی یا حتی برخی ارگان‌های دولتی، اجازه ورود آتش‌نشانان را به این مراکز نمی‌دهند و این‌گونه در مسیر ایجاد ایمنی، مانع تراشی می‌کنند.

محمدی گفت: از آنجایی که در قوانین، سازمان آتش‌نشانی به عنوان ضابط معرفی نشده است؛ مالکان می‌توانند مانع ورود کارشناسان ما شوند و از ایجاد ایمنی طفره بروند. به همین دلیل نیز ما این خواسته خود را برای تغییر در قوانین، در برنامه جامع گنجانده‌ایم و قرار است به زودی به مجلس ارسال شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: امیدوارم این خواسته ما که به نفع همگان است و باعث افزایش ضریب ایمنی می‌شود؛ تحقق پیدا کند.

محمدی گفت: در صورت تصویب این قانون، سازمان آتش نشانی برای ورود به ساختمان‌ها دیگر نیازمند اجازه مالک نخواهد بود و می‌تواند به عنوان ضابط وارد عمل شده و ساختمان‌ها را مجبور به اجرای نکات ایمنی کند؛ وگرنه پلمب در انتظار آن‌ها خواهد بود. در واقع این قانون اختیارات آتش‌نشانی را در برابر ساختمان‌های نا ایمن افزایش خواهد داد.

وی همچنین گفت: البته درحال حاضر نیز دستگاه قضایی هماهنگی خوبی درباره ساختمان‌های نا ایمن با آتش‌نشانی دارد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • ۱۲۷ هزار نفر عضو شورا در کشور وجود دارد
  • انجام وظیفه در شورای شهر دشوار و دایره نظارت آن بسیار وسیع است
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • شورای‌های شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در کشور هستند
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است
  • دو ضربه مهم به بودجه‌نویسی کشور؛ یکی در دولت احمدی‌نژاد و یکی در دولت رئیسی
  • درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود
  • اهتمام به نظر همه اعضا از تنش در شوراها می‌کاهد