Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن بیراوند روز شنبه در همایش گرد و غبار، چالش ها و راهکارها به میزبانی بندرماهشهر در محل سالن ذکریای رازی دانشکده پلیمر دانشگاه آزاد واحد این شهرستان اظهار کرد:دلیل اصلی بروز پدیده گردو غبار اقدامات انسان در طبیعت بوده، حال همین بشر به تکاپو برای جبران این خسارات هایی افتاده که خود مرتکب آن بوده اما خسارات هایی که به طبیعت وارد شده بسیار حادتر از آن است که بتوان در مدت زمان معینی آن را جبران کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت:در منطقه ماهشهر 80 هزار کانون فوق حاد گرد و غبار وجود دارد که در گذشته نه چندان دور باجاری شدن سیلاب ها در اراضی مانع از گرد و غبار می شد اما با احداث سدهایی در بالادست
و کنترل آب، موجب خشک شدن منابع آبی و از بین رفتن دشت ها شدیم.
بیرانوند با بیان اینکه 350 هزار هکتار زیمن فوق حاد عامل گرد و غبار در خوزستان وجود دارد اضافه کرد: شناسایی هفت نقطه فوق بحرانی به مساحت 350 هزار هکتار، اجرای کانال شرق اهواز به طول پنج کیلومتر برای آبیاری 89 هزار هکتار از اطراف اهواز، و تصویب ردیف بودجه خاص برای اجرای پروژه های مقابله با گرد و غبار از جمله اقدامات دولت برای مهار این معضل است.
وی گفت:اجرای 14 هزار نهال کاری ، برگزاری جلسات مختلف آموزشی و علمی، تهیه دستورالعمل تعطیلی مدارس بر اساس میزان غلظت گرد و غبار،تحویل 15 دستگاه ژنراتور برای تامین برق مواقع بحرانی، اعزام 600 نفر در قالب120 تیم برای شستشوی مقره ها از سراسر کشور به خوزستان که قطعی برق را به حداقل ممکن رساند از دیگر اقدامات دولت برای مقابله با این معضل بود.
وی گفت: 80هزار هکتار اراضی در بندرماهشهر از میان 239 هزار هکتار اراضی ملی این شهرستان نقاط فوق بحرانی هستند که از پارسال تاکنون یک هزار و 200 هکتار از اراضی شهرستان با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال نهال کاری شده اند.
به گزارش ایرنا، پرفسور کردوانی مدعو ویژه این همایش به میزبانی نهضت سبز خوزستان بود که به دلیل کسالت در این همایش حضور نیافت.
این همایش با حضور جمعی از مسئولان منابع طبیعی و محیط زیست خوزستان و اساتیدی از دانشگاه آزاد واحد بندر ماهشهر برگزار شد.
9858/7165/ 6037
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 برق تعطیلی مدارس دانشگاه آزاد گرد و غبار محیط زیست موسسات مالی و اعتباری تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۰۰۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی قشلاقی در بازدید از عملیات لوله گذاری در روستای قوبوز در مورد آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند گفت: بر اساس طرح مشارکتی اراضی، محل انتقال آب، ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب به داخل مزرعه همگی مشخص بوده و در قالب یک بسته از سوی سرمایه گذار عملیاتی خواهد شد.

وی گفت: برداشت آب از سد سهند و از پایین دست سد خواهد بود و این ۲۲۰۰ هکتار جزو فاز پنج سد سهند است.

قشلاقی همچنین نصب کنتور حجمی آب در اراضی را یادآوری کرد و تشکیل تعاونی آب‌بران را مورد تاکید قرار داد و گفت: کشاورزان باید الگوی کشت را رعایت کنند در غیر این صورت با مشاهده محصول غیر الگوی کشت در مزارع برخورد خواهد شد.

وی به اهمیت اجرای پایاب سد سهند اشاره کرد و افزود: بهره برداری از فاز‌های این طرح به افزایش محصولات کشاورزی و رونق کشاورزی و اقتصادی منطقه منجر می‌شود.

سد سهند دارای پنج فاز و در مجموع هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی است که فقط در فاز یک آن به میزان ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار کار شده است.

دیگر خبرها

  • اعزام ۱۴ هزار خوزستانی زائر اولی به مشهد در دولت سیزدهم
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب سیلاب در گلستان مهار شد
  • خطر ریزگرد های قم بیخ گوش تهران
  • نگرانی از هجوم گردوغبار به ۴ استان
  • خطر ریزگرد‌های قم بیخ گوش تهران
  • خطر ریزگردهای قم بیخ گوش تهران
  • سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد
  • آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند