Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@00:14:39 GMT

فراهانی: شهردار آینده تهران نباید حزبی باشد

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۰۱۶۷۴

فراهانی: شهردار آینده تهران نباید حزبی باشد

عضو شورای شهر تهران گفت: ما در آستانه انتخاب شهردار تهران هستیم و باید شخصی شایسته‌سالار و بدون نگاه‌های حزبی برای تهران انتخاب کنیم.

خبرگزاری تسنیم: مجید فراهانی در نطق پیش از دستور پنجاه و نهمین جلسه شورای شهر تهران اظهار داشت:‌پیشاپیش سالروز ولادت حضرت امام زمان (عج) و روز کارگر و معلم را تبریک عرض می‌کنم و امروز نهم اردیبهشت ماه روز شورا‌های اسلامی است و این روز را باید روز مردم دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
روزی که زمینه‌ساز اداره امورات محلی توسط مردم و توسط منتخبان مردم بر پایه مشورت و شورا است.

وی با طرح این پرسش که مردم چه وظیفه‌ای بر دوش ما به عنوان منتخبانشان در شورا گذاشته‌اند بیان کرد: مردم می‌خواهند مشکلاتشان حل و فصل شود و شرایط مطلوب‌تری در زندگی آن‌ها در شهر فراهم شود و ما در برابر زندگی شهروندان تهرانی چه آن‌هایی که به ما رأی دادند و چه آن‌ها که ما را انتخاب نکردند مسئول و متعهد هستیم. باید با مشارکت شهروندان بویژه نخبگان و صاحبنظران و جوانان زمینه اداره بهتر و مناسب‌تر از محله تا شهر را با انتخاب شهردار شایسته، کوشا و معتقد به شورا و مشارکت شهروندان فراهم آوریم.

عضو شورای شهر تهران گفت: مشارکت مردم فقط به این معنا نیست که وقتی جنگ می‌شود از مردم بخواهیم که به جنگ بروند و در زمان انتخابات از مردم بخواهیم که به پای صندوق‌ها بروند و رای بدهید و بعد بگوییم دیگر بروید در خانه‌هایتان بنشینید. مشارکت مردم یعنی واگذاری امور به مردم باید آنچه را که با رویکرد‌های تصدی‌گرایانه، انجام و اداره آن امور در طی سال‌ها از مردم سلب شده و اکنون گران، بی‌کیفیت و ناکارآمد توسط شهرداری به شهروندان ارائه می‌شود را به مردم باز می‌گردانیم.

فراهانی اضافه کرد: شورا‌ها در جامعه مدنی مهمترین و گسترده‌ترین نهاد فراگیری است که با بهره‌گیری از آن مردم نقش حاکمیتی در بخش‌هایی از جامعه پیدا کرده‌اند. وجود بیش از ۱۰۰ هزار عضو شورای شهر و روستا از دورافتاده‌ترین روستا‌های مرزی تا تهران دستاوردی عظیم که ثمره اجرایی شدن انتخابات شورا‌های کشور در دولت اصلاحات است.

وی بیان کرد: شهروندان تهرانی خواستار تغییر و بهبود زندگی و توجه به منزلت شهروندان در شهر بودند آن‌ها شهر و شهرداری می‌خواهند که از فقر، فساد و تبعیض به دور باشد. شهروندانی که خواهان عدالت و برابری هستند و خواستار شفافیت، فسادستیزی و قانونگرایی هستند.

وی ادامه داد: امروز شورای شهر و مدیریت شهرداری نمادی الگو و تصویری از حاکمیت تغییر و تحول است که کارآمدی، مبارزه با فساد و شفافیت هویت آن را تشکیل داده است، هم رفقا و هم رقبا هم یاران راه و هم خاران راه، هم دوست و هم دشمن، منتظر و مترصد دیدن و تحقق توانایی و کارآمدی مردم‌گرایانه شورا هستند.

وی بیان کرد: اکنون ما در نیمه راه و در آستانه انتخاب شهردار باید به شهروندانی که می‌خواهند به آینده این شهر برای زندگی فرزندانشان مطمئن و امیدوار باشند امیدبخش باشیم تا از انتخاب ما مطمئن و امیدوار به تحقق شایسته‌سالاری و جایگزین شدن ضابطه به جای رابطه و ترجیح منافع ملی و شهری به جای منافع شخصی و جناحی باشند و از انتصاب و به کارگیری جوانان و زنان به جای مدیران پیر و بازنشسته خشنود شوند. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003O3g

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۰۱۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت مجلس آینده «اقتصاد» و «فرهنگ» خواهد بود

«زهره سادات لاجوردی» داوطلب دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره تقسیم‌بندی احتمالی حزبی و سیاسی در مجلس آینده، اظهار کرد: با وجود تحرکاتی که شاهد هستیم، به این دلیل که حدود ۴۵ کرسی مجلس شورای اسلامی یعنی حدود ۱۵ درصد در دور اول تعیین تکلیف نشده و انتخابات به دور دوم کشیده شده است، هنوز نمی‌توان اظهار نظر قطعی در این زمینه داشت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مهم‌ترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد، گفت: طبعاً با توجه به اولویت‌های کشور، منویات مقام معظم رهبری و شعار سال، موضوع اقتصاد جزو سرفصل‌های مجلس بعدی نیز خواهد بود.

داوطلب دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: البته اقتصاد به علاوه فرهنگ از موضوعات در اولویت مجلس آینده خواهد بود، چرا که اقتصاد منهای فرهنگ یا همان تفکر لیبرالیستی عامل اصلی بسیاری از مشکلات فعلی جامعه ما حتی در همان زمینه‌های اقتصادی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود، تصریح کرد: با توجه به اینکه چهار سال در هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس حضور داشتم و تسلط کافی و وافی بر این مقوله حاصل شده، در صورت حضور در مجلس بعد، با توجه به شناسایی مشکلات و علت اساسی آن‌ها، اولویت بنده حضور در کمیسیون فرهنگی یا اجتماعی خواهد بود.

لاجوردی ضمن تقدیر از خبرگزاری مهر به جهت راه اندازی پویش «با مهر انتخاب کنیم»، گفت: پویش «با مهر انتخاب کنیم» فرصت مناسبی است که هم برای کاندیداها ایجاد شده تا بتوانند سوابق و برنامه‌های خود را به مردم معرفی کنند و از طرفی این فرصت برای مردم هم فراهم شده که بتوانند با افرادی که قرار است نمایندگی آنها را در مجلس دوازدهم برعهده داشته باشند، آشنایی بیشتری پیدا کنند و نمایندگان خود را با آگاهی بیشتری انتخاب کنند.

کد خبر 6080614 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • محسن دلکرمی سرپرست شهرداری تیران شد
  • اولویت مجلس آینده «اقتصاد» و «فرهنگ» خواهد بود
  • فهرست وفاق برای دور دوم مجلس شورای اسلامی در تهران مشخص شد
  • استیضاح شهردار ارومیه ناکام ماند
  • تغییر ۲۱ شهردار و شورای شهر نسیم‌شهر در ۴ سال
  • محسن تویسرکانی، به سمت شهردار کرمان منصوب شد
  • انتخاب شورای شهر محمدیه به‌عنوان شورای برتر استان قزوین
  • ضرب‌العجل به شورای شهر کنگاور برای تعیین شهردار
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • به فکر تلفات تصادفات در جاده تایباد ـ خواف باشید