Web Analytics Made Easy - Statcounter


رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران می‌گوید لفظ خودسرانه برای رفتار برخی از فرهنگسراهای تهران را قبول ندارد ولی اولویت اجرایی او برنامه محوری است

به گزارش امتداد نیوز، نخستین نشست خبری سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران صبح امروز در محل این سازمان برگزار شد.

وی در بخش نخست این نشست خبری با معرفی مراکز تحت مدیریت این سازمان به تشریح رویکردهای آن در سال ۹۷ پرداخت و گفت: ما می خواهیم فرهنگ را نه برای تولید محصول که در خدمت مردم دربیاوریم، بر همین اساس رویکرد و برنامه های سازمان در این دوره مدیریتی مردم محوری و اجرای برنامه هایی با مشارکت مردم است، در عین حال حوزه آموزش و ترویج فرهنگ را نیز جدی دنبال می کنیم و در این زمینه امسال برنامه هایی جدی خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته اوحدی، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری در دوره مدیریتی وی تلاش خواهد کرد تا از ظرفیت های موجود در اعضای هیات امنای این سازمان استفاده و نهادهای مختلف حاکمیتی را برای حرکت در مسیر بارور کردن ظرفیت های فرهنگی کشور بسیج کند.

تشریح برنامه‌های نیمه شعبان

وی در بخش دیگری از این نشست خبری به تشریح برنامه های این سازمان به مناسبت نیمه شعبان پرداخت و گفت: امسال ستاد ویژه ای با عنوان منتظران باران و در چارچوب گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شده است که محوریت برنامه های تصویب شده در آن نیز مشارکت مردمی و دارا بودن رویکردهای ترویجی، آموزشی و آیینی است.

اوحدی در همین زمینه از اجرای برنامه هایی با عنوان منتظران باران به مدت سه شب در فرهنگسرای بهمن، کوچه های منتظر با رویکرد محله محوری در ۱۱۰ کوچه و محله تهران، اجرای برنامه کودکان منتظر در فرهنگسرای خاوران با مشارکت ۳ هزار کودک تهرانی و به منظور همدردی و حمایت از کودکان مظلوم یمن، سوریه و فلسطین برنامه «به وقت عاشقی» با موضوع خانواده یاد کرد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همچنین از ساخت و رونمایی از قطعه موسیقایی «شرق آدینه» با شعری از حسین اسرافیلی و صدای محمد معتمدی به مناسبت نیمه شعبان و نیز برپایی شب شعر بزرگ «قصیده بی انتها» و رونمایی از کتاب «مشتاقی و محجوری» شامل اشعار ۴۰ شاعر کشور د وصف امام منتظر خبر داد.

به گفته وی، کمپین های «شهر در انتظار توست، من هم منتظرم» و پویش میلیونی دعای فرج و نیز دعای عهد از دیگر برنامه های این سازمان در ایام نیمه شعبان خواهد بود.

باغ کتاب به نمایشگاه کتاب سفر می‌کند

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری در بخش دیگری از این نشست با اشاره برنامه های این سازمان در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: فضای ۱۵۰۰ متری برای احداث فرهنگسرای کتاب در مصلی در اختیار ما قرار گرفته و برای اولین بار بخشی از مرکز علم باغ کتاب برای استفاده مخاطبان نمایشگاه به مصلی منتقل می شود. همچنین بخش ویژه ای با عنوان «باز باران» به منظور عرضه باکیفیت ترین محصولات نوشت افزار ایرانی از سوی سازمان در نمایشگاه برگزار خواهد شد.

اوحدی همچنین از ایجاد بخش ویژه برای ارائه محصولات مکتوب ویژه نابینایان در نمایشگاه کتاب و برگزاری شب صربستان که در این دوره از نمایشگاه کتاب میهمان ویژه آن به شمار می رود به میزبانی باغ کتاب خبر داد.

خبرهایی درباره ارکستر شهر تهران

در بخش دوم این نشست، رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.

وی در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت ارکستر شهر تهران گفت: به تازگی جلساتی با لوریس چکنواریان در این زمینه داشته ایم و امیدواریم که با رفع برخی مشکلات فنی در سالن هایمان بتوانیم به زودی برنامه های این ارکستر را عملی کنیم.

خانه شهریاران جوان فعالیتش را ادامه می‌دهد

اوحدی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره توقف فعالیت های خانه شهریاران جوان گفت: برنامه ها توقف نیافته بلکه مدیریت این مرکز تغییر پیدا کرد که مدیر جدید این هفته منصوب خواهد شد.

لزوم کار فرهنگی جهت‌مند

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره رویکرد محافظه کارانه و مناسبت محور شدن برنامه های فرهنگی سازمان فرهنگی هنری گفت: تمامی مدیران سازمان در سال های گذشته برای اجرای برنامه ها زحمت کشیدند، رویکرد ما اما به سمت حمایت از تولید توسط جامعه فرهنگ و هنر است. سعی خواهیم کرد در این راه به مسئله احقاق حقوق شهروندی نیز توجه کنیم. البته باید به این مسئله توجه کنیم که در فاصله یک ماهه از شروع مدیریت من نمی شود انتظار داشت که مثلا پروژه فاخری چون پردیس تئاتر تهران به بهره برداری کامل برسد. ما سعی می کنیم با تعبیر رهبر معظم انقلاب، کار فرهنگی را جهت مند و هنرمندانه پیش ببریم. من تاکید دارم که مناسبت ها بهانه عرضه کار فرهنگی هستند، نه دلیلی برای آنها.

وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری درباره رفتار خودسرانه برخی از فرهنگسراها در اجرای برنامه های فرهنگی نیز گفت: بهتر است از این کلمه خودسرانه استفاده نکنیم. فرهنگسراها ظرفیت‌های فرهنگی هستند که گفتمان عمومی ایجاد می کنند. آنها باید برنامه محور عمل کنند و رفتار جزیره ای در آنها پذیرفته نیست. مسئله این بود که بسیاری از کارهای اجرایی سازمان پیش از این در ستاد مرکزی شکل می گرفت که این مسئله باید به فرهنگسراها تفویض شده و آنها را به سمت این مسئله که تولید و برنامه فرهنگی باید مخاطبش همه مردم باشند، هدایت کرد.

اصل برای ما برنامه‌محوری است

اوحدی همچنین در پاسخ به این سوال که با میراث مدیران فرهنگی شهر تهران که از دوره مدیریت قبلی شهرداری تهران و سازمان فرهنگی به وی رسیده است، چه برخوردی خواهد داشت گفت: تجربه ما می گوید که اصالت و اصل را باید بر برنامه محوری و توجه به نظر اصحاب فرهنگ قرار داد. یک مدیر فرهنگی مگر چقدر ظرفیت دارد که فکر کند با صدور حکمی برای او همه ظرفیت های فرهنگی در او خلق می شود.

وی ادامه داد: رویکرد ما در مدیریت کمک گرفتن از تمامی سلیقه هاست منتها در چارچوبی که ارزش های ناب کشور ما حفظ شود. ما تلاش داریم در این دوره سازمان را در عرض توجه به تمامی سلیقه ها و در طول توجه به ارزش ها و باورهای نابمان مدیریت کنیم.

true برچسب ها : سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران سعید اوحدی نشست خبری true

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران سعید اوحدی نشست خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۰۲۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اصپاک» در شهر اصفهان ۱۳ هزار مشترک دارد/ بیش از ۱۰ هزار خانه بیمه آتش‌سوزی شد

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه سامانه اصپاک بالغ‌بر ۱۳ هزار مشترک در شهر اصفهان دارد که این تعداد روزبه‌روز در حال افزایش است، گفت: بیش از ۱۰ هزار منزل مسکونی از طریق اصپاک بیمه آتش‌سوزی شده‌ است و به‌طور میانگین روزانه یک تن پسماند توسط عوامل این سامانه جمع‌آوری می‌شود.

غلامرضا ساکتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به استقبال مردم از سامانه اصپاک اظهار کرد: شهروندان اصفهانی از اپلیکیشن اصپاک یا سامانه جمع‌آوری پسماند خشک که از سال گذشته راه‌اندازی شد، استقبال خوبی کردند.

وی افزود: موارد تشویقی یا موضوعاتی که مردم را به جمع‌آوری پسماند خشک تشویق می‌کند، در سامانه اصپاک قرار داده‌شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تصریح کرد: امیدواریم شهروندان به جنبه زیست‌محیطی در سامانه اصپاک توجه بیشتری داشته باشند، زیرا آن‌ها وظیفه دارند به حفظ محیط زیست و کره زمین بپردازند.

ساکتی با بیان اینکه سامانه اصپاک بالغ‌بر ۱۳ هزار مشترک در شهر اصفهان دارد که این تعداد روزبه‌روز در حال افزایش است، گفت: بیش از ۱۰ هزار منزل مسکونی از طریق اصپاک بیمه آتش‌سوزی شده است و به‌طور میانگین روزانه بین ۵۰۰ تا یک تن پسماند توسط سامانه اصپاک جمع‌آوری می‌شود که امیدواریم با توسعه این فرهنگ، سیستم‌های قدیمی جمع‌آوری شود.

وی گفت: امیدواریم با افزایش ظرفیت سامانه هوشمند اصپاک، تمام پسماند خشک در حوزه‌های مختلف همچون منازل و محیط‌های تجاری از مبدا تفکیک شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اضافه کرد: از شهروندان انتظار داریم با نگاه زیست‌محیطی به تفکیک از مبدا پسماندها بپردازند تا شهرداری با کمک شهروندان و سرمایه‌گذار بخش خصوصی در مسیر جمع‌آوری هوشمند زباله گام بردارد.

ساکتی ادامه داد: سازمان مدیریت پسماند به‌زودی کلنگ‌زنی پروژه نخاله‌های ساختمانی را آغاز خواهد کرد و بر این اساس روزانه ۱۸۰۰ تن نخاله ساختمانی بازیافت خواهد شد.

وی گفت: در حوزه پسماند خشک، کلنگ‌زنی شهرک بازیافت، مدیریت زنجیره پسماند به‌ویژه در حوزه تفکیک از مبدا، ساماندهی انبارهای غیرمجاز و محل‌های غیررسمی تأثیرات خوبی به‌دنبال دارد که امیدواریم با آغاز این دو پروژه بتوانیم خدمت خوبی به محیط زیست داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به تصفیه شیرابه گفت: تصفیه‌خانه با ظرفیت ۲۰ متر مکعب در روز نیز راه‌اندازی شده‌است و امیدواریم شاهد افتتاح رسمی آن از هفته آینده باشیم.

کد خبر 750820

دیگر خبرها

  • زاکانی: به جای ملک به مدیران وام بانکی دادیم!
  • داستان قتل مدیر عالیرتبه شهرداری تهران با خیانت همسرش
  • امکانات جدید رفت‌وآمد به نمایشگاه کتاب | «مشاور کتاب» در کنار بازدیدکنندگان
  • قتل یکی از مدیران شهرداری به دست همسرش
  • پایگاه بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران در دسترس قرار گرفت
  • قتل یکی از مدیران شهرداری تهران به دست همسرش
  • بازدید بیش از ۲٠ هزار گردشگر از اماکن تاریخی شهرداری کاشان
  • «اصپاک» در شهر اصفهان ۱۳ هزار مشترک دارد/ بیش از ۱۰ هزار خانه بیمه آتش‌سوزی شد
  • انتقاد از ساخت مجموعه فرهنگی در پارک لاله/ شهرداری تهران حصار‌های پارک لاله را بردارد
  • انتقاد از ساخت مجموعه فرهنگی در پارک لاله/ شهرداری تهران حصارهای پارک لاله را بردارد