Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@02:54:34 GMT

2650 هکتار زمین در سیستان و بلوچستان رفع تصرف شد

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۰۳۷۴۷

2650 هکتار زمین در سیستان و بلوچستان رفع تصرف شد

زاهدان - ایرنا - مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان گفت: 2 هزار و 650 هکتار از اراضی ملی استان با هدف مبارزه با متخلفان و پیشگیری از تصرف های غیرقانونی سال گذشته در شهرهای مختلف رفع تصرف شده است.

عبدالباسط پاکزاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه حفاظت از عرصه های منابع طبیعی یکی از مهمترین اهداف دولت است، اظهار داشت: ارزش رفع تصرفات انجام شده 115 میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: هم اینک یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان به دلیل کمبود نیرو قادر نیست تمام عرصه های منابع طبیعی این استان را تحت حفاظت، گشت و مراقبت قرار دهد بر همین اساس زمین خواران از این خلا موجود استفاده کرده و اقدام به تصرف زمین ها و در نتیجه ساخت و ساز و حفره چاههای غیرمجاز می کنند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان افزود: از آنجایی که تهدیدات جدی در منابع طبیعی و ملی توسط افراد سودجو انجام می شود می طلبد تمام دستگاه های دست اندرکار در این زمینه همکاری های لازم را با یکدیگر داشته باشند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با افزون بر 11 درصد از مساحت ایران به دلیل تنوع اقلیمی و وضعیت توپوگرافی رویشگاه گیاهان منحصربفرد است به طوری که از این گستره 10،5 میلیون هکتار آن را مرتع، 1،2 میلیون هکتار جنگل و 5،6 میلیون هکتار را بیابان تشکیل می دهد.
7316**3042

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد منابع طبيعي اراضي ملي رفع تصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۰۳۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین ناصری، صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به همت نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان عنبرآباد در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال، ۱۵۹۰ مترمربع از اراضی ملی گمرکان که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید آنها خارج شد.

وی افزود: مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و … اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

کد خبر 6098233

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت
  • بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای
  • رفع تصرف اراضی ملی ۱۳۰ میلیارد ریالی در تالش
  • رفع تصرف ۴۶۰۰ هکتار از اراضی ملی سیستان و بلوچستان
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه