Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-26@19:24:27 GMT

موکب‌های اربعین درجه‌بندی و ساماندهی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۰۴۳۶۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، اولین نشست هم‌اندیشی کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد مرکزی اربعین امروز ۹ اردیبهشت‌ماه در ساختمان شهرداری تهران برگزار شد.

در این نشست حسن پلارک رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین با اشاره به اینکه ستاد اربعین حسینی به ابتکار مقام معظم رهبری به وزارت کشور سپرده شد اظهار داشت: وزارت کشور از چهار سال گذشته با نظم بسیاری هر سال وضعیت خدمت‌رسانی به زائرات اربعین را بهبود می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه اگر تدبیر مسؤولان نبود جمعیت میلیونی اربعین می‌توانست به یک بحران تبدیل شود خاطر نشان کرد: سال گذشته درصد قابل توجهی از خدمت رسانی را در داخل کشور به ویژه مرز‌های خروجی داشتیم که با موفقیت صورت گرفت.

پلارک با اشاره به اینکه کمیته مشارکت مردمی در ستاد اربعین باید حداقل سه میلیون زائر را که از ایران وارد عراق می‌شوند ساماندهی کرده و اسکان و تغذیه و امنیت را برقرار کند افزود: جمعیت بالایی در بیوت کربلا، نجف و کاظمین در طرح لوا الخدمه الحسینیه سال گذشته اسکان داده شدند و با توجه به اینکه مردم عراق میزبان زائران هستند بهتر است این میزبانی عاشقانه را از آن‌ها نگیریم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات با بیان اینکه برنامه‌های کمیته مشارکت ستاد اربعین در دو بخش است گفت: تمامی سازمان‌ها با خلوص وارد عرصه شدند و حتی در مرز خسروی که بازنشد به زائران خدمت کردند.

وی با اشاره به ساماندهی و درجه بندی یک هزار و ۸۰۰ موکب اربعین تصریح کرد: در سال جاری این ساماندهی دقیقتر می‌شود. ستاد اربعین نقش هماهنگی مدیریت و ساماندهی را برعهده دارد که کمیته مشارکت با توجه به ماموریت مهم نقش اساسی در خدمت‌رسانی به مردم را دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

پلارک با بیان اینکه حضور سه میلیون نفر از یک کشور به کشور دیگر در مدت یک ماه در هیچ جای دنیا وجود ندارد گفت: این افراد با کمترین نارضایتی و حادثه به کشور بازمیگردند که امیدواریم با این شیوه مدیریتی فضای مناسب تری در مرز‌ها ایجاد کنیم تا زائران از بهترین امکانات استفاده کنند.

وی با اشاره به توسعه حرمین شریفین در عراق خاطر نشان کرد: با توسعه حرم امیرالمومنین (ع) در صحن حضرت زهرا (س) امکان اسکان ۱۰۰ هزار نفر ایجاد شد همچنین امسال بخشی از صحن عقیله بنی هاشم (س) حرم امام حسین (ع) در اختیار زائران قرار می‌گیرد که امیدواریم در سال‌های آینده تمامی این صحن و همچنین توسعه حرمین شریفین در کاظمین و سامرا به بهره‌برداری برسد.

در ابتدای این مراسم یزدانی معاون خدمت شهری شهرداری و مسؤول اربعین شهرداری با اشاره به آمادگی خدمت‌رسانی به زائران اربعین گفت: مناطق مختلف شهرداری آمادگی خدمت‌رسانی را در مرز‌های ایران و عراق و همچنین استان‌های مختلف عراق را دارند که امیدواریم امسال اربعین با شور بیشتری برپا شود. منبع: فارس

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۰۴۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب به نقل از دبیرخانه جشنواره شعر عربی طوفان القوافی، بیش از ۱۵۰ شاعر از ۱۷ کشور عربی و اسلامی در این جشنواره شرکت کردند که بیش از ۲۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر طوفان القوافی ارسال شد و اغلب این آثار در موضوعات تعیین شده و در قالب های شعری عمودی، تفعیله و هایکو بود. 

در میان این شاعران اسامی نام آشنایی همچون بدریه البدري از عمان، مرتضی التمیمی از عراق، اشرف شبانه از مصر، هیلانه عطاالله از سوریه و مطران العیاشی از عربستان سعودی و مرتضی آل کثیر از ایران به چشم می خورد. 

بیشترین شرکت کنندگان به ترتیب از سوریه با 37، ایران و عراق با 25، لبنان با 17 شرکت کننده هستند، کشورهای یمن، مصر و تونس دیگر کشورهایی هستند که مشارکت خوبی در این جشنواره داشته اند. 

هیئت داوران شامل اساتید ثامر الوندي از عراق، عمار جماعی از تونس، راتب سکر از سوریه، حسن حمید از فلسطین، عباس حزباوی از ایران، عباس فتونی از لبنان و عقیل اللواتی از عمان به دبیری استاد ثلمر الوندی به صحت سنجی و داوری خواهند پرداخت. 

قرار است از ۶ برگزیده جشنواره در دو بخش شعر فصیح و شعبی در تاریخ ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت(8 و 9 می) در شهر بصره عراق تقدیر به عمل آید. 

شایان ذکر است نخستین جشنواره بین المللی شعر عربی با عنوان طوفان القوافی با همکاری مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری و مرکز فرهنگی اسلامی جنوب عراق برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • ایلام استانی راهبردی در کشور شناخته می شود
  • بررسی طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد