Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از لرستان، لیلا سلاحورزی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان، یک‌شنبه، نهم اردیبهشت‌ماه، در اولین نشست شورای راهبردی زنان حوزه دفاع مقدس استان لرستان، گفت: نقش زنان در پیروزی انقلاب و جنگ و تدام راه انقلاب بر کسی پوشیده نیست.
وی با اشاره به این‌که شاید اگر حضور زنان نبود، تاریخ و سرنوشت جنگ این‌گونه که امروز است، نبود و به سمت دیگری می‌رفت، اظهارکرد: زنان در دو جهت در انقلاب اسلامی و جبهه‌های جنگ مؤثر بوده و نقش‌آفرینی کردند، عده‌ای در خطوط مقدم جنگ حضور داشته و عده‌ای نیز پشت خطوط جبهه، با اعزام عزیزان خود و حمایت از جنگ، تاریخ‌ساز شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلاحورزی با اشاره به این‌که ما شاهد بودیم که مادرانی با دست خود فرزندان و نوعروسانی با دستان خود مردان‌شان را برای دفاع از ناموس به جبهه‌های جنگ فرستادند، اظهارکرد: این چیزی جزء ایثار و گذشت و وفاداری به خاک و انقلاب نیست که زنان ما به نوبه خود نسبت به حفظ شرافت ایران و ایرانی دقت‌نظر دارند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان، ادامه داد: در هر برنامه‌ای که جهت پاسداشت انقلاب بوده، حضور زنان در آن محافل ارزشمند بوده، چراکه زنان ما در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی حضور فعال دارند، زمانی‌که امام خمینی(ره) در جواب آقایانی که نشبت به حضور زنان در محافل مختلفت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مخالفت می‌کنند، می‌فرماید: زنان نیز به اندازه شما در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند، مفتخریم که در چنین نظامی و تحت رهبری چنین مرد بزرگی انقلاب کرده و به این نقطه رسیده‎ایم.
وی ادامه داد: در طول تاریخ بانوان دو بار مورد عنایت خداوند و در جایگاه واقعی خود قرار گرفتند، نخست زمانی‌که پیامبراکرم(ص) مبعوث شدند و دوم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود.
سلاحورزی با اشاره به این‌که اکنون مقام معظم رهبری بحث الگوی سوم را مطرح می‌کنند، اظهارکرد: ایشان به این نتیجه رسیده‌اند که زنان ایرانی می‌توانند برای تمامی زنان جهان الگویی مناسب باشند، چراکه با حجب و حیا و حفظ عفت و کرامت خود و با حفظ شخصیت ایرانی خود، می‎توانند در تمامی مناسبت‌های اجتماعی مشارکت داشته باشند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان با اشاره به نقش زیاد زنان لرستان در دفاع مقدس، ادامه داد: این نقش کم‌رنگ جلوه داده می‌شود و وظیفه ماست که در راستای پُررنگ تر کردن آن قدم برداریم، به‌عنوان مثال در بحث دانش‌نامه دفاع مقدس در زمینه نقش بانوان لرستان باید کارهای زیادی انجام شود، همچنین در موزه دفاع مقدس نیز پیش‌بینی‌هایی برای بخش زنان انجام شده است.
وی تأکید کرد: ما باید جوانان و نوجوانان به‌ویژه دختران جوانان را در برنامه‌ریزی‌های خود به‌عنوان جامعه هدف مدنظر داشته باشیم.

 

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۰۶۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان

فرماندار شهرستان آران و بیدگل گفت: تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر و ۳۶ شهید فرهنگی مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان دارالشهدا آران و بیدگل در پاسداشت ارزش‌های انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، علی‌اکبر رضایی برگزاری یادواره شهدای کارگر و معلم را گامی در راستای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دانست و اظهار کرد: ترویج و نشر فرهنگ اصیل ایثار و شهادت و سبک زندگی و سیره شهدا به‌ویژه برای نسل جوان که موتور محرکه و پیشران انقلاب هستند، ضروری است.

وی به نقش‌آفرینی معلمان به عنوان سفیران فرهنگی در صحنه‌های انقلاب به‌ویژه در دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: تقدیم ۳۶ معلم‌شهید در شهرستان آران و بیدگل، سند افتخار دستگاه تعلیم و تربیت در نظام اسلامی است.

رضایی به نقش کارگران در پیشبرد اهداف انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: جامعه کارگری در دوران دفاع مقدس علاوه بر حضور درجبهه‌های نبرد، در سنگر تولید نیز مجاهدت کرده است و تقدیم بیش از ۳۶۵ شهید کارگر مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگریشهرستان دارالشهدا آران و بیدگل در پاسداشت ارزش‌های انقلاب است.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل هدف از برگزاری یادواره شهدا را معرفی شهیدان به عنوان الگوهای ماندگار به جامعه بویژه قشر جوانو نوجوان عنوان کرد و گفت: شهدای گرانقدر در دوران هشت سال دفاع مقدس جانفشانی‌ها و صحنه‌های ماندگاری را آفریدند که تضمین‌کننده پیروزی‌های رزمندگان در آن دوران حساس شد.

به گزارش ایمنا، یادواره شهدای کارگر و معلم شهرستان آران و بیدگل با عنوان «شب‌های پرستاره» از ساعت ۲۰ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت در گلزار شهدای حرم مطهرآستان مقدس محمد هلال بن علی (ع) برگزار می‌شود. ‌

کد خبر 749141

دیگر خبرها

  • پایان همایش ملی هویت اصلی زنان در آئینه قرآن و حدیث با معرفی مقالات برتر در گرگان
  • ۷۵۰ شهید دفاع مقدس تک فرزند خانواده بودند
  • نقش حماسی بانوان در دفاع مطهر بی بدیل است
  • ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • زنده‌ نگهداشتن خاطرات دفاع مقدس یک ضرورت است
  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی