Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@21:59:49 GMT

دانشکده هنرهای دیجیتالی در استان همدان راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۰۸۰۴۸

دانشکده هنرهای دیجیتالی در استان همدان راه‌اندازی می‌شود

همدان - استاندار همدان با اشاره به برگزاری جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی کشور در همدان، گفت: نخستین دستاورد میزبانی این جشنواره کسب مجوز دانشکده هنرهای دیجیتالی در استان همدان است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدناصر نیکبخت ظهر یکشنبه در مراسم رونمایی از پوستر اولین جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی کشور در همدان با بیان اینکه امسال جشنواره‌ و رویدادهای مهمی در استان همدان برگزار خواهد شد، گفت: اردیبهشت ماه امسال نخستین جشنواره انیمیشن در همدان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مشارکت کنندگان در برگزاری جشنواره پویانمایی همدان را سازمان صدا و سیمای کشور و استانداری همدان اعلام کرد و گفت: باید تمام تلاش و توان را بر این بگذاریم که از این رویدادها برای معرفی همدان و جذب گردشگر استفاده کنیم.

استاندار همدان با بیان اینکه باید تاریخ بلند همدان را به جهانیان معرفی کرد و از فرصت های ایجاد شده برای شناساندن استان همدان به گردشگران بهره گرفت، گفت: آبان‌ماه امسال نیز استان همدان میزبان ۱۸۰ گردشگر از کشورهای مختلف است.

نیکبخت با تاکید بر اینکه همدان شرایط مناسبی برای جذب گردشگر دارد و ۱۸۰۰ جاذبه گردشگری آن امتیازی ویژه محسوب می شود، گفت: باید برای جذب گردشگر تلاش کرد.

استاندار همدان همچنین با بیان اینکه اولین دستاورد میزبانی جشنواره ملی انیمیشن کسب مجوز دانشکده هنرهای دیجیتالی در استان همدان است که از مهر ماه دانشجو می گیرد، افزود: جوانان و هنرمندان همدانی در انیمیشن صاحب نظر هستند.

وی با تاکیدبراینکه سال ۹۷ سالی بی نظیر برای توسعه استان همدان است، گفت: این جشنواره برای اولین بار در کشور و با این سطح در همدان برگزار می شود

نیکبخت با تأکید بر اینکه استان همدان به عنوان قطب انیمیشن کشور به حساب می‌آید، عنوان کرد: در هیچ نقطه‌ای از کشور چنین جوانان توانمندی دیده نمی‌شود و همه اینها باعث افتخار استان است.

همدان به عنوان پایلوت انیمیشن کشور شناخته می‌شود

مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان نیز با بیان اینکه همدان نخستین برگزارکننده جشنواره پویانمایی در کشور است و به عنوان پایلوت انیمیشن در کشور شناخته می‌شود، گفت: کلید برگزاری این جشنواره خردادماه پارسال زده شد و با حمایت استاندار این موضوع به تهران انعکاس یافت.

مهدی دهقان‌نیری بااشاره به اینکه طی ۵ ماه گذشته فراخوان این جشنواره ارائه و تیزهای مختلفی در زمینه آن ارائه شد، گفت: تاکنون یک‌هزار و ۱۱ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که در ۹ رشته دسته‌بندی و در دو مرحله داوری شدند.

دهقان‌نیری با بیان اینکه ۳۰۳ اثر به بخش مسابقه راه یافتند که این تعداد مربوط به ۲۵۰ هنرمند در حوزه‌های مختلف بود، عنوان کرد: داوری جشنواره تا پایان فروردین‌ماه ادامه داشت و آثار برگزیده به بخش نهایی راه یافتند.

وی با بیان اینکه در این جشنواره ۴۰ تندیس و ۴۰ لوح تقدیر در بخش‌های مختلف به برگزیدگان اهدا خواهد شد، عنوان کرد: جشنواره پویانمایی از ۱۵ تا ۱۷ اردیبهشت ماه در همدان برگزار خواهد شد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان با بیان اینکه رئیس صدا و سیما در مراسم اختتامیه حضور خواهد داشت، گفت:  با توجه به میزبانی رویداد «همدان ۲۰۱۸» باید استان همدان را به گردشگران داخلی و خارجی معرفی کرد.

نخستین جشنواره ملی پویانمایی کشور از تاریخ ۱۵ تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه در همدان با حضور هنرمندان مختلف از سراسر کشور در همدان برگزار می‌شود.

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری همدان انیمیشن صدا و سیمای مرکز همدان محمد ناصر نیکبخت مهدی دهقان نیری مجله ایران مهر بوشهر کرمانشاه گرگان شیراز شهرکرد خرم آباد بیرجند هفته سلامت بارش باران مجلس شورای اسلامی تبریز خطبه های نماز جمعه اشتغال مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۰۸۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطار جشنواره هنر‌های نمایش کانون همدان در ایستگاه پایانی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در این مراسم گفت: یک نوجوان و جوان ایرانی منفعل نیست و به آنچه در پیرامون خود می‌گذرد اشراف و آگاهی و نگاه عمیق دارد.

ابراهیمی‌هژیر گفت: نمایش‌های شما امروز نشان داد که کودک و نوجوان ایرانی انزجاز عمومی مردم جهان از صهیونیست را از طریق رسانه‌های خود درک می‌کند و می‌بیند و می‌شنود.

او گفت: حقانیت جمهوری اسلامی در دفاع از مظلومان، کودکان، پیران و زنان را درک می‌کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس نیز گفت: هنر یعنی انسان خود را در اقیانوس بیکران الهی ببیند و دیگران را نیز همراه خود کند و هنرمند واقعی باید این ویژگی را داشته باشد.

حمیدرضا حاجی بابایی گفت: از میان هنرها، تئاتر هنری است که انسان حرارات، هیجان و پیام بازیگر و متن داستان را به خوبی حس و با آن ارتباط برقرار می‌کند.
در این مراسم بیانیه هیئت داوران از سوی احمد بیگلریان، پیشکسوت تئاتر و داور این دوره از جشنواره قرائت شد و با رای و نظر داوران نمایش‌های برگزیده در بخش تئاتر کانون، قیچی که دنبال کار می‌گشت به مربیگری محمدجواد بختیاری از مرکز ۳ همدان، آه سرزمین من به مربیگری نوشین بیگلریان از مرکز ۳ همدان و نمایش برگزیده بخش آزاد، نمایش قصه پر غصه از کبودرآهنگ معرفی شدند که به مرحله کشوری هنر‌های نمایشی کانون راه پیدا کردند.

۱۰ گروه نمایشی در این جشنواره شرکت کرده بودند که ۶ گروه کانونی و ۴ گروه در بخش آزاد بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • اردبیل هفته آینده میزبان جشنواره هنرهای نمایشی خواهد بود
  • راه‌اندازی رشته آسیب‌شناسی ورزشی و تمرینات اصلاحی در دانشگاه آزاد شهرکرد
  • منتخبان نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان تجلیل می‌شوند
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • راه‌اندازی آمبولانس دریایی در پهنه سواحل مَکُران ضروری است
  • مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • قطار جشنواره هنر‌های نمایش کانون همدان در ایستگاه پایانی
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر
  • برگزیدگان جشنواره نمایش کانون معرفی شدند