Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@03:34:49 GMT

هر خانواده‌ی ایرانی نیازمند مشاور و مددکار اجتماعی است

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۰۸۲۱۰

هر خانواده‌ی ایرانی نیازمند مشاور و مددکار اجتماعی است

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که هر خانواده همانند نیاز به پزشک خانواده، نیازمند مشاوره و مددکار اجتماعی است، گفت: ضرورت دارد در جامعه‌ی کنونی، فرهنگ مراجعه و احساس نیاز به مشاوره و روانشناس در میان خانواده‌ها نهادینه شود و این مسئولیت بر عهده‌ی روانشناسان کشور است که مردم برای شناساندن حرفه‌ی خود اهتمام جدی بورزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، «محسن ارشدزاده» در «دومین جشنواره گرامیداشت روز ملی روانشناس»، با بیان این‌که طبق پیمایش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حدود 24 درصد جمعیت کشور دچار اختلالات روحی و رفتاری و شخصیتی هستند، اظهار کرد: امروزه رشد تکنولوژی و نوآوری‌ها، فقر، بیکاری، عدم توازن در توسعه و آسیب‌های اجتماعی نوپدید و تغییرات شرایط اجتماعی و اقلیمی جزو دلایلی هستند که می‌توانند در بروز اختلالات روحی و روانی تأثیرگذار باشند. 

وی مداخله، پیشگیری، درمان و کنترل آسیب‌های اجتماعی و عوامل تشدید اختلالات روحی را جزو مسئولیت‌های کارشناسان علوم روانشناسی دانست و گفت: ارتقای سلامت روان و سرمایه اجتماعی بر عهده متخصصان روانشناسی است، همانطور که بیماران جسمی به پزشک مراجعه می‌کنند، بیماران روحی نیز برای برطرف کردن مشکلات رفتاری و روانی باید تحت درمان روانشناسان قرار گیرند. 

وی با بیان این‌که بیش از 250 نفر به‌عنوان روانشناس و مشاور در بهزیستی استان فعالیت دارند، افزود: در آذربایجان‌شرقی بیش از 300 نفر مشاور و روانشناس در بخش غیردولتی و بیش از 500 نفر فارغ التحصیل رشته روانشناسی در حوزه توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری با بهزیستی استان همکاری می‌کنند. 

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: معتقدم این همکاری‌های مشاوره‌ای و روانشناسی در بخش غیر دولتی نیز باید افزایش یابد که در همین راستا اداره‌کل بهزیستی برای علاقه‌مندان در این حوزه جهت ارائه مجوز و صدور پروانه فعالیت اعلام آمادگی می‌کند. 

وی با بیان این‌که در مجموع بیش از 200 هزار نفر از خدمات روانشناسی و مشاوره بهزیستی استان بهره‌مند شده‌اند، افزود: هم‌اکنون 130 مرکز دولتی و غیردولتی مشاوره در استان فعالیت می‌کنند که تاکنون به 95 هزار نفر خدمات مشاوره‌ای و روانشناختی به‌صورت حضوری و غیرحضوری ارائه داده‌اند. 

وی یادآور شد: تاکنون 110 نفر از آموزش پیش از ازدواج و مهارت‌های زندگی به همت مشاوران در بخش دولتی و غیردولتی بهره‌مند شده‌اند. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۰۸۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز

به گزارش خبرنگار مهر، وجیهه محمدی فلاح صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران از برقراری ۴۶ هزار و ۴۴۰ تماس با مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی استان البرز خبر داد و بیان کرد: ۲۱ درصد تماس‌ها مرتبط با خدمات اورژانس اجتماعی و حدود ۷۹ درصد برای پیگیری مسائل غیرمرتبط از جمله درخواست راهنمایی و ارجاع به مراکز درمانی، مسائل بهداشتی، خدمات مشاوره‌ای بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین فراوانی تماس‌ها به ترتیب مربوط به اختلافات حاد خانوادگی، کودک آزاری، همسر آزاری، افکار خودکشی، سالمند آزاری، اقدام به خودکشی و فرار از منزل بوده است، گفت: بهزیستی البرز با دارا بودن ۶ مرکز اورژانس اجتماعی در محمدشهر، کمالشهر، مرکز کرج، فردیس، نظرآباد و ساوجبلاغ به افراد در معرض آسیب، آسیب دیده اجتماعی و کسانی که به هر دلیلی در شرایط بحرانی به سر می‌برند خدمات تخصصی ارائه می‌دهد.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان البرز، فعالیت‌های سازمان بهزیستی به‌ویژه در زمینه آسیب‌های اجتماعی مردم محور است و افراد می‌توانند از طریق تماس با شماره تلفن ۱۲۳ یا مراجعه حضوری به پایگاه‌های اورژانس اجتماعی در شهرستان‌ها از خدمات اورژانس اجتماعی بهره‌مند شوند. وظیفه ذاتی مراکز ۱۲۳ (مرکز فوریت‌های اجتماعی) ارائه انواع خدمات روانشناسی، مددکاری، درمانی و حقوقی به جامعه هدف است.

محمدی فلاح افزود: نحوه پذیرش مددجویان به دو صورت خود معرف و ارجاعی و ارجاعات به دو شیوه درون سازمانی (توسط خط اورژانس اجتماعی ۱۲۳، خدمات سیار اورژانس اجتماعی و سایر مراکز وابسته به سازمان بهزیستی در حوزه‌های گوناگون) و برون سازمانی (از طریق مراجع قضائی، مراجع انتظامی و سایر سازمان‌ها و نهادها) است و جامعه هدف پس از پذیرش از خدمات تخصصی مورد نیاز بهره مند خواهند شد.

کد خبر 6094920

دیگر خبرها

  • برگزاری مصاحبه پذیرفته‌شدگان آزمون صلاحیت حرفه‌ای در ساری
  • دانشگاه آزاد خمینی‌شهر سهم بسزایی در تربیت روانشناس دارد
  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • ارائه خدمات مشاوره و مددکاری رایگان به رانندگان تاکسی و خانواده هایشان
  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان
  • مگر دیوانه ام که به روانشناس مراجعه کنم؟!/ تفاوت روانشناس با روانپزشک چیست؟
  • اولین نکوداشت روانشناسان رضوی برگزار می شود
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند