Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مستر کلاس ني ‎نوازي استاد «محمد موسوي» و شيوه سه تار نوازي به سبک استاد عبادي، به همت بنياد آفرينش‎هاي هنري نياوران 22 ارديبهشت ماه در فرهنگسراي نياوران برگزار مي‎شود. اين هنرمند صداسازي ساز ني و سه تار را بزرگ‌ترين هدف خود از برگزاري مستر کلاس هاي آموزشي مي‌داند.
موسوي در گفت‌وگويي با ذکر اين مطلب که هدفش از برگزاري اين کارگاه هاي آموزشي پرداختن به موضوع صداسازي سازهاي سه تار و ني است، مي‌گويد: «تمامي کساني که در اين کارگاه‌ها حضور مي‌يابند بايد چند دقيقه ساز بنوازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه نکاتي را در خصوص نوازندگي آن فرد خواهم گفت تا ايرادات نوازندگي اش بر طرف شود.»
محمد موسوي با اشاره به سابقه 47 ساله اش در آموزش موسيقي گفت: «به دور از هرگونه پرداختن به مسايل مالي بزرگترين دغدغه‌ام صداسازي اصولي سازهاي ايراني بوده است؛ چرا که معتقدم بسيار مهم است از ساز چه صدايي بيرون مي آيد. همانطور که در کلاس هاي آموزش خوانندگي هنرآموز ابتدا بايد روي صدايش کارکند در نوازندگي نيز يک نوازنده بايد با اصول صحيح نواختن به خوبي آشنا باشد.»
وي در ادامه افزود: «متاسفانه شيوه نوازندگي بسياري از بزرگان موسيقي ايران زمين چون جليل شهناز و يا استاد عبادي رو به فراموشي است که يکي از دلايل اين امر، عدم حضور هنرجويان در کلاس‌هاي موسيقي آنها بوده است.هنر آموز بايد از نزديک با اساتيد برجسته در ارتباط باشد تا بتواند چم و خم کار را به خوبي فرا بگيرد؛ ازسويي ديگر آموزش بايد همراه با عشق و علاقه باشد .»‌ 
استاد محمد موسوي در پايان صحبت هايش شيوه نوازندگي استاد عبادي را بسيار سرآمد عنوان کرد و اظهار داشت : «من افتخار داشتم و 6 سال محضر استاد عبادي را درک کردم. او يکي از بهترين شيوه‌هاي سه تار نوازي را ايجاد کرد و علي رغم آنکه اين شيوه نوازندگي بسيار سخت است؛ اما قطعا هنر آموز پس از فراگير آن مي تواند درک و دريافت خود را از موسيقي بالاببرد. از اين رو تلاش مي کنم تا با برگزاري کارگاه هاي آموزشي موسيقي از اين دست بتوانم شيوه هاي نوازندگي اساتيد برجسته را به نسل هاي امروز آموزش دهم.»
مستر کلاس ني ‎نوازي و شيوه سه تار نوازي به سبک استاد عبادي، شنبه 22 ارديبهشت ماه، ساعت 15 در سالن گوشه فرهنگسراي نياوران برگزار خواهد شد. علاقمندان مي‎توانند جهت هماهنگي و ثبت نام با شماره 09125215565 تماس گيرند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۱۰۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کلاس‌های دینی و مذهبی برای دختران در روستای منصوری + تصاویر

مدتی است در روستای منصوری از توابع شهرستان بجستان استان خراسان رضوی کلاس‌های دینی و مذهبی برای دختران کوچک برگزار می‌شود که شامل کلاس‌های آموزشی و توجیهی معنوی دختران کلاس سوم دبستان ابوذر منصوری همراه با قصه‌های قرآنی است.

این اقدام زیبا از لنز دوربین شهروند خبرنگار ما دور نماند و آن را به اشتراک گذاشت.

منبع: مرادی - خراسان رضوی

بیشتر بخوانید:

تصاویری از کلاس آموزش نماز و قرآن ویژه کودکان در مسجد روستای الیف

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • کلاس آموزش بازیگری کودک بارانا
  • موسیقی لرستان در تالار وحدت طنین انداز می‌شود
  • ۲۰ هزار جوان قمی عضو جمعیت هلال‌احمر هستند
  • برگزاری کلاس‌های دینی و مذهبی برای دختران در روستای منصوری + تصاویر
  • امام جمعه بندرعباس: خلیج فارس نقشی راهبردی در کشور دارد
  • حمایت اساتید حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» (عفاف و حجاب) فراجا + اسامی
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی
  • حمایت استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا
  • حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا