Web Analytics Made Easy - Statcounter


مدیر فرهنگی هنری منطقه 9 در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: هشتمین جشنواره فرهنگی هنری کارگر ایرانی به منظور تجلیل از مقام کارگران هنرمند و تجلیل ازچهره های کارگری فعال در حوزه فرهنگ و هنر برگزار شد.
رویا فتحی افزود: فراخوان هشتمین جشنواره فرهنگی هنری کارگر ایرانی در رشته های فرهنگی و ادبی شامل آثار منثور و منظوم (کتاب- داستان- مقاله- شعر-ترانه-غزل و قصیده) رشته صنایع دستی( سفال- سرامیک-معرق-منبت-گلیم بافی-سنگهای زینتی-سخته نگاری روی چوب-نگارگری روی شیشه-حجاری-میناکاری) و هنرهای تجسمی (طراحی-نقاشی-عکاسی-خوشنویسی) آثار کارآفرینی شامل ایده های ثبت شده- محصولات تولیدی ثبت شده کارآفرینی) بود که 258 اثر به دبیرخانه جشنواره فرهنگسرای کاروتعاون ارسال شد که از این آثار 33 نفر برگزیده و تقدیر شدند و بقیه شرکت کنندگان گواهی حضور در جشنواره را دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: این جشنواره در پنجمین روز از هفته کارگر به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه 9، فرهنگسرای کار و تعاون؛ خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران، سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان تهران و نهادهای مرتبط با کار و کارگر برگزار شد.
برگزیدگان هشتمین جشنواره فرهنگی هنری کارگر ایرانی به شرح زیر است:
­نفر اول رشته هنرهای تجسمی
تندیس جشنواره و لوح تقدیر به مرتضی قورچی برای« نقاشی خط»
نفر اول رشته ادبی
تندیس جشنواره و لوح تقدیر به حسین شیر محمدی برای تالیف کتاب «قدر رویا هایت را بدان»
نفر اول رشته هنرهای صنایع دستی
تندیسی جشنواره و لوح تقدیر به آمنه غفاری خوئینی برای طراحی « ابریشم دوزی روی پارچه»

در این مراسم علیرضا محجوب دبیر کل خانه کارگر، حبیب زاده رییس فراکسیون کارگری شورای شهر، نعمتی رئیس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران و جمعی از هنرمندان فعال هنری حضور داشتند و همچنین از دو خانواده شهید کارگر منطقه 9 - خانواده شهیدان ( رمضانعلی قدیانی «کارگر شرکت ایران خودرو » و محمد حسین آزاد مرزآبادی کارگر شرکت روغن نباتی ) تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۱۱۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری اختتامیه نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان در آبان ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: این رویداد ادای دین به باورهای دینی مردم و جزو نوآوری‌های جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) است. 

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدمحمد هاشمی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در دیدار مدیران و دبیران جشنواره امام رضا (ع) اظهار داشت: در دور جدید جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری رضوی چند ایده مرکزی برای این کار وجود داشت که برای تخصصی شدن به سمت کارهای مردمی و اثرگذار پیش برود.

وی افزود: دومین ایده استفاده از چهره‌های فرهنگی و هنری بود که در صدر آن فرهاد قائمیان با تعهد همیشگی و عشق به امام رضا (ع) این مسئولیت را پذیرفت و اهتمام کامل و ویژه به کار گذاشتند؛ دیگر افرادی که همت کردند تا جشنواره‌ای برگزار شود و با کارگاه‌ها و رویکرد آموزشی آن دامنه‌های جدیدی در عرصه فرهنگ و هنر شکل بگیرد. با این مجموعه کارها، به این هدف خود نزدیک‌تر شدیم.

قائم مقام وزیر فرهنگ اضافه کرد: تلاش شد با تجمیع جشنواره‌های همگون و با اهتمام اعضا در بخش‌های سیاستی و اجرایی، کار قوام بیشتری پیدا کرده است.

برگزاری جشنواره دینی فیلم رضوان در آبان ۱۴۰۳

هاشمی گفت: اختتامیه اولین فیلم دینی فیلم رضوان آبان ۱۴۰۳ با دبیری محمدحسین لطیفی در این دوره از جشنواره رضوی برگزار می‌شود که امید است نقطه عزیمتی در این کار شود و با این کار ادای دینی در باورهای دینی مردم کرده باشیم و کار مؤثری باشد و این رویداد جزو نوآوری‌های جشنواره امام رضا (ع) است.

وی عنوان کرد: تلاش شده تا خروجی‌های جشنواره‌ها را تا انتها دنبال کنیم تا نتایج اثرگذاری داشته باشد و در خروجی انتهایی کار این نیت را به منصه ظهور برسانیم و به سبد محصولات رویدادهای مردمی اضافه شود.

قائم مقام وزیر فرهنگ با بیان اینکه راهبری جشنواره دوره بیست‌ویکم با مدیریت فرهاد قائمیان انجام شده است، عنوان کرد: امسال در کنار دیگر رویدادها، روایت آوای رضوی با حضور هوشنگ جاوید و احمد صبری به دبیری سیدمجتبی ذبیحی در حال انجام است، همچنین جشنواره روستایی رضوی در سطح ملی و به صورت حرفه‌ای با دبیران تراز ملی شکل مطلوبی به خود گرفته است.

منبع: ایرنا کد خبر 748336

دیگر خبرها

  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • تقدیر از برگزیدگان سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • افزایش جایزه جشنواره البرز به برگزیدگان / ۱۰ میلیارد برای ۶۲ نخبه علمی + فیلم
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • روایت برگزیدگان جشنواره «قهرمان ایران» از عملکرد رسانه ملی
  • تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری