Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@04:21:00 GMT

الگو شدن کشورهای اسلامی با عمل به قرآن

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۱۲۲۸۸

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی در مراسم اختتامیه ششمین دوره مسابقات بین المللی دانشجویان مسلمان که شامگاه امروز نهم اردیبهشت ماه در مشهد برگزار شد ضمن تقدیر از عوامل اجرایی و عرض خیر مقدم به حاضران بیان کرد: این دوره از مسابقات با برنامه ریزی سازمان فعالیت های قرآنی جهاد دانشگاهی با نو آوری همراه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: بر اساس اینکه این دوره از مسابقات به صورت غیر حضوری و توسط نرم افزار صوتی ضبط و مورد داوری قرار گرفت 73 نفر انتخاب شده و پس از داوری نهایی 44 نفر از 33 کشور جهان به عنوان متتخبان برای ششمین دوره مسابقات به ایران اعزام شدند.
طیبی ادامه داد: طراحی این مسابقات در فضای بسته و بدون حضور مردمی اجرا شد تا ضمن اینکه توصیه داوران برای متسابقان مانند یک کلاس آموزشی در جهت رفع اشکالات باشد توسط صدا و سیما ضبط شد تا به چهار زبان زنده دنیا در ماه مبارک رمضان در کشورهای اسلامی پخش شود.
وی با بیان اینکه دشمن همیشه در پی عقب نگه داشتن مسلمانان از پیشرفت هستند، افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل سازمان جهاد دانشگاهی به منظور تولید علم و توسعه فرهنگی و آموزش های تخصصی در راستای پیشرفت کشور گام های موثری برداشت و خوشبختانه اقدامات بزرگی تاکنون در زمینه علم و فناوری از سوی این نهاد انجام شده است.
طیبی تصریح کرد: حضور دانشجویان به عنوان مدیران آینده در این دوره از مسابقات نوید بخش است چرا که تمسک و عمل به قرآن باعث تألیف قلوب بین مسلمانان می شود.
رئیس جهاد دانشگاهی بیان کرد: با توجه نیروی انسانی و منابع موجود در کشورهای اسلامی مشکلات جهان اسلام در سایه عمل به دستورات قرآن حل خواهد شد و در مدت کوتاهی جهان اسلام به عنوان کشور الگو تبدیل می شود.
طیبی با اشاره به گزارشی از برگزاری مسابقات بین المللی دانشجویان مسلمان اظهار کرد: تاکنون پنج دوره از این مسابقات در کشور ایران برگزار شده است.
رئیس جهاد دانشگاهی در پایان از کلیه حامیان در برگزاری ششمین دوره مسابقات بین المللی دانشجویان مسلمان قدردانی کرد.
انتهای پیام

 

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۱۲۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مسابقات والیبال دانشجویان کشور دردانشگاه شمال آمل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌مسابقات والیبال دانشجویان دانشگاه‌ها وموسسات آموزش عالی منطقه ۲ استان‌های شمالی کشور امروز به میزبانی دانشگاه شمال آمل آغاز شد.

 تیم‌های شرکت کننده دراین دوره از مسابقات امروز درمحل برگزاری این مسابقات با حضور مسئولان دانشگاهی و سرپرست‌های تیم‌های شرکت کننده از مقابل جایگاه ویژه مسابقات رژه رفتند.

رئیس دانشگاه شمال آمل درخصوص تیم‌های شرکت کننده دراین دوره از مسابقات گفت: دراین مسابقات هفت تیم از دانشگاه‌های استان‌های گیلان، مازندران وگلستان شرکت کردند وبه صورت دوره‌ای با هم رقابت می‌کنند.

حسین رنجبر افزود: تیم‌های شرکت کننده دراین مسابقات در دو گروه سه وچهار تیمی با هم رقابت و درنهایت دو تیم از هر گروه به مرحله نیمه نهایی صعود خواهند کرد.

وی با بیان اینکه این مسابقات به مدت یک هفته به میزبانی سالن ورزشی شمال مرعش دانشگاه شمال آمل برگزار می‌شود، تصریح کرد، تیم قهرمان این دوره از مسابقات به عنوان تیم منتخب منطقه ۲ به مسابقات سراسری والیبال دانشجویان پسر دانشگاه‌ها وموسسات آموزش عالی صعود خواهد کرد.

رئیس دانشگاه شمال آمل با اشاره به اینکه این دانشگاه به واسطه بهره مندی از امکانات زیرساختی و سالن‌های مجهز میزبانی این مسابقات را برعهده گرفته است، گفت: وزارت علوم نیز با توجه به این وضعیت ودرخواست دانشگاه شمال این میزبانی را به این واحد دانشگاهی واگذار کرد.
رنجبر اضافه کرد: شهرستان آمل به عنوان یکی از قطب‌های اصلی والیبال درکشور شناخته می‌شود وبه همین خاطر والیبال دراین شهرستان از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است.

وی یادآورشد: برگزاری این مسابقات درسطح دانشجویی موجب شناسایی استعداد‌های جدید در این رشته ورزشی و معرفی به تیم‌های شرکت کننده  درسطح لیگ‌های مختلف والیبال خواهد شد.

 

دیگر خبرها

  • مسابقات والیبال دانشجویان کشور در دانشگاه شمال آمل شروع شد
  • مسابقه مناظره دانش‌آموزی توسط جهاد دانشگاهی مازندران در ساری برگزار شد
  • آغاز مسابقات والیبال دانشجویان کشور دردانشگاه شمال آمل
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • آغاز مسابقات والیبال دانشجویان کشور در آمل
  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی