Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-30@04:18:10 GMT

تهدید های فضای مجازی و پدیده اعتیاد ۲ آسیب خطرناک اجتماعی

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۱۲۷۴۲

تهدید های فضای مجازی و پدیده اعتیاد ۲ آسیب خطرناک اجتماعی

رکنا: فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی در جمع شهروندان شهرستان تایباد بر ضرورت توجه در پیش,بینی و پیشگیری های اصولی تهدیدهای فضای مجازی و پدیده شوم اعتیاد تاکیدکرد.

سرتیپ قادر کریمی با حضور در جمع نمازگزاران مسجد ابوالفضلی شهرستان مرزی تایباد گفت:پیش بینی و پیش گیری های علمی و اصولی از آسیب های اجتماعی ۲محور اساسی در بحث ارتقای احساس امنیت عمومی است که باید در این زمینه هم پلیس Police ،روز آمد شود و هم راهبردی کار آمد برای نهاد خانواده و شهروندان تعریف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرتیپ کریمی افزود:متاسفانه فضای مجازی,فاصله های عاطفی بغرنج و اسف باری را در بین اعضای خانواده ها ایجاد کرده و اگر در این خصوص هوشیاری و اطلاع رسانی لازم صورت نگیرد شاهد اثرات مخرب و ویرانگری درنهاد خانواده که کارگاه انسا سازی است خواهیم بود. فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت:پدیده شوم اعتیاد به مواد افیونی نیز امز خانواده های زیادی را گرفتار معضلات پیچیده خود کرده و نیازمند سیستم هوشمندانه ای برای اطلاع رسانی موثر به شهروندان در خصوص پیشگیری از ابتلا و مرحله پی گیری صحیح درمانی هستیم. سرتیپ کریمی خاطر نشان کرد :امروز ایران اسلامی به برکت وحدت و انسجام بین شهروندان به خصوص وحدت و همدلی در مناطق مرزی و همچنین با وجود نیروهای مسلح آماده و مقتدر در حالی از نظم و امنیت برخوردار است که در کانون بحران و جنگ قراردارد و کشورهای منطقه در آتش بحران نامنی می سوزند. وی با تشکر از همراهی و انسجام برادران شیعه و اهل سنت در شهرستان تایباد گفت این انسجام ،همدلی و همصدایی در پاسداشت امنیت و دفاع از انقلاب و اسلام و مرزهای پر غرور ایران اسلامی در شرق کشور به خوبی و شایستگی جلپه گری می کند و امیدواریم به عنوان خادم مردم و سرباز نظام بتوانیم پلیس خدمتگزار و شایسته ای باشیم.

وی تاکید کرد :امنیت حق مردم و متعلق به مردم است و باید آشهروندان از این حق خود به نحو مطلوب و شایسته بهره مند شوند.

سرتیپ کریمی در پایان اظهار داشت:این مردم همیشه در صحنه در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ، تشکیل بسیج که از تفکرات معمار کبیر انقلاب اسلامی بود و در مرتحل و صحنه های مختلف ،نقش حساس وکلیدی خود را برای تولید و برقراری و استمرار نظم و امنیت به خوبی ایفا کرده اند و ما قدردان شهروندان عزیز و قانون Law مدار خود هستیم. در ابتدای این مراسم حجه الاسلام محدثی امام جمعه موقت تایباد نیز گفت:وحدت و همدلی ،نماد عینی مشارکت شهروندان فهیم و قانون مدار شهرستان تایباد در تولید و برقراری و پایداری نظم و امنیت است که در سایه تلاش جانانه و حضور مقتدرانه پلیس سرافراز و نیروهای مسلح قدرتمند ایران اسلامی به شکوفایی می رسد.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سقوط هواپیما سلامت مهم ترین های 24 ساعت سقوط جت شخصی در ایران پلیس Police قانون Law اعتیاد فضای مجازی خطرناک آسیب پدیده عکس ایران اخبار تهران حوادث تهران قتل زندگی فیلم جوان پرونده تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۱۲۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۱۲هزار صفحه فروش سلاح در فضای مجازی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سردار وحید مجید اظهار داشت: با تمرکز بر سه هزار صفحه، یکهزار و ۴۰۰ نفر که عمدتاً کلاهبردار بودند شناسایی و دستگیر شدند.

وی، واریز وجه را نخستین اقدام برای کلاهبرداری از متقاضیان و مراجعان صفحات فروش سلاح عنوان کرد و افزود: فروشندگان پس از گرفتن مبلغی به عنوان بیعانه، مشتریان را از کانال مورد نظر خارج می‌کردند و دیگر پاسخگو نبودند.

رئیس پلیس فتای فراجا به برخورد با قدرت نمایی و ایجاد ترس در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: عده‌ای از اراذل و اوباش برای ایجاد رعب و وحشت در شهروندان، محتواهایی در شبکه‌های اجتماعی تولید و منتشر می‌کردند که توسط پلیس شناسایی شدند.

سردار مجید از شناسایی و مسدود شدن ۹ هزار و ۵۰۰ صفحه، کانال و گروه که توسط اراذل اوباش مدیریت می‌شد خبر داد و گفت: یکهزار و ۶۰۰ نفر از گردانندگان این صفحات دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا، رئیس پلیس فتا فراجا هشتم اردیبهشت نیز از آغاز طرح عملیات پلیس فتا، علیه «تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات و ترویج‌کنندگان خشونت در فضای مجازی» در سال جاری خبر داد و افزود: در این راستا، ۳۴ کارگروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در زمینه رصد تارنماهای مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کرده‌اند.

سردار مجید با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش هموطنان در فضای مجازی؛ از کاربران خواست ضمن مشارکت و همکاری با پلیس در پاکسازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به پلیس فتا گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • شناسایی ۱۲هزار صفحه فروش سلاح در فضای مجازی
  • کانون خانواده‌ با خودمحوری‌ها آسیب می‌بیند
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات در فضای مجازی