Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سید دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان در پانزدهمین اجلاس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: شورا‌ها به مانند یک خانواده هستند که باید برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند.

وی بیان کرد: شورا‌های اسلامی شهر و روستا خواسته‌های مردم را باید بر اساس قانون از مسئولان پیگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اعضای شورای اسلامی باید تلاش کنند تا با خلوص نیت برای مردم کار کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به خشکسالی‌های قریب به ۲۰ ساله در سیستان و بلوچستان شورای اسلامی این استان ترویج مدیریت مصرف آب را در میان مردم شهر و روستا در دستور کار خود قرار دهد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا از بطن جامعه هستند مردم را باید نسبت به مدیریت مصرف آب آگاه کنند.

محبی اظهار داشت: اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا با خلاقیت باید به دنبال ایجاد درآمد و ثروت برای شورا‌ها باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: مجوز هزار و ۷۷ دهیاری جدید اخذ شده که بزودی این دهیاری‌ها در استان تاسیس می‌شوند.

باقر کرد اظهار داشت: با اضافه شدن این تعداد دهیاری شمار شورا‌های روستایی سیستان و بلوچستان نیز به بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ شورا می‌رسد به طوریکه بیشترین شورای اسلامی روستایی کشور متعلق به این استان است.

وی تصریح کرد: ۱۹ شورای اسلامی شهرستان با ۹۵ عضو، ۴۲ شورای اسلامی شهر با ۲۲۶ عضو، یک شورای اسلامی استان با ۱۹ عضو و ۴۸ شورای اسلامی بخش با ۲۴۰ عضو در سیستان و بلوچستان مشغول به فعالیت هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به حاشیه نشینی گفت: شهرستان‌های زابل، چابهار، زاهدان، دلگان، نیکشهر و ایرانشهر با معضل حاشیه نشینی دست و پنجه نرم می‌کنند.

کرد اظهار داشت: به منظور رفع معضلات حاشیه نشینی باید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شورا‌های اسلامی شهر و روستا استفاده کرد، زیرا دولت به تنهایی نمی‌تواند در این زمینه اقدامات موثری انجام دهد.

وی افزود: شورا‌های اسلامی شهر و روستا از نفوذی که در میان مردم دارند باید در زمینه بر طرف کردن معضلات حاشیه نشینی به مسئولان کمک کنند.

وی تصریح کرد: شهر‌های زابل، سراوان، خاش، ایرانشهر و زاهدان به دلیل بافت سنتی که دارند دارای بافت فرسوده هستند که دولت برای ساماندهی حاشیه نشینی و بافت‌های فرسوده برنامه‌های مدونی دارد.

وی ادامه داد: بدین منظور تعداد شهرداری‌های سیستان و بلوچستان به ۴۳ مورد افزایش یافته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: به دلیل خشکسالی‌های متوالی در این استان برخی از روستاییان مجبور به کوچ می‌شوند که نتیجه آن پیدایش روستای جدید و زوال روستای قبلی است.

کرد اظهار داشت: جابجایی روستا سبب می‌شود تا شاخص‌های بهداشتی و آموزشی در این مناطق پایین باشد.

وی گفت: همچنین شهر بمپور از توابع ایرانشهر بزودی به شهرستان ارتقا می‌باید که این امر توسعه و پیشرفت این منطقه را بدنبال دارد.

رئیس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: شورا نهادی بر خواسته از بطن مردم است و در واقع پل ارتباطی میان مردم و دولت محسوب می‌شود.

عبدالعزیز بلوچزهی اظهار داشت: شورا‌های شهر و روستا نقش بی بدیلی در توسعه و عمران سیستان و بلوچستان دارند.

وی تصریح کرد: جایگاه شورا‌های اسلامی شهر و روستا باید همواره مورد توجه مسئولان، مقامات دولتی و محلی قرار گیرد.

وی بیان کرد: توسعه و عمران در یک منطقه جز با همکاری و همدلی مدیران با شورا‌های اسلامی شهر و روستا میسر نمی‌شود.

انتهای پیام/ع

پانزدهمین اجلاس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۱۲۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره‌های حقوقی و قضایی برای اعضای شورا‌ها در گلستان

حیدر آسیابی رییس کل دادگستری گلستان در نشست با اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستای استان گفت: متاسفانه بخش مهمی از تخلفات و جرایم در حوزه شورا‌های شهر به علت ناآشنایی اعضای این شورا‌ها نسبت به قوانین، مقررات و تکالیف حوزه کاری این اعضاست و همان طور که خود اعضا در این جلسه درخواست داشتند برای آشنایی اعضا با این قوانین آماده برگزاری دوره‌های آموزشی هستیم.

آسیابی افزود: هدف از ایجاد تشکیلات شورا‌های اسلامی شهر و روستا فراهم کردن بستر برای مشارکت مردم در اداره امور مربوط به شهر و روستای محل زندگی آنان است.

او گفت: بیشترین خدمات دادگستری گلستان در حوزه حقوق عامه مربوط به روستاهاست که یکی از شاخص‌ترین موارد آن مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال بود که درنتیجه ۱۵ هزار مسکن روستایی در ۳۰۰ روستای استان تعیین تکلیف و سنددار شد.

وی افزود: از اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا انتظار داریم، بیشتر از دیگران به قانون احترام بگذارند و آن را رعایت کنند.

وی گفت: از آنجا که وظایف شورا عمدتا به حقوق عمومی بر می‌گردد باید ارتباط نزدیکی بین شورا‌ها و دادستان باشد.

علی اکبر بصیرنیا رئیس شورای اسلامی گلستان هم در این جلسه گفت: هدف از برگزاری این جلسه بررسی راهکار‌های استفاده بیشتر از ظرفیت شورا‌ها در کنار دستگاه قضایی برای خدمت به مردم است.

وی افزود: در گلستان سه هزار و ۴۰۳ نفر عضو شورا‌های اسلامی شهر و روستا‌ها هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • تجلیل از اعضای شورا‌های اسلامی بخش سرفاریاب
  • برگزاری دوره‌های حقوقی و قضایی برای اعضای شورا‌ها در گلستان
  • تاکید بر انجام اقدامات جهش زا توسط اعضای شوراها
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • بانوان نماد خودباوری و مسوولیت پذیری در جامعه هستند
  • یادی از منادی وحدت در سیستان و بلوچستان
  • ورزش زورخانه‌ای نماد ورزش پهلوانی
  • شورای‌های شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در کشور هستند
  • تجلیل از شورا‌های برتر شهر و روستا در قم 
  • بانوان نماد خودباوری و مسؤولیت پذیری در جامعه