Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد موسوی نوازنده پیشکسوت نی با بیان اینکه که هدفش ازبرگزاری کارگاه های آموزشی پرداختن به موضوع صداسازی سازهای سه تار و نی است، اظهار کرد: تمام کسانی که در کارگاه های آموزشی حضور می یابند باید چند دقیقه ساز بنوازند که در ادامه نکاتی را در خصوص نوازندگی آن فرد خواهم گفت تا ایرادات نوازندگی اش بر طرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 موسوی با اشاره به سابقه 47 ساله اش در آموزش موسیقی گفت: بزرگترین دغدغه ام به دور از هرگونه پرداختن به مسائل مالی، صداسازی اصولی سازهای ایرانی بوده است چرا که معتقدم بسیار مهم است از ساز چه صدایی بیرون می آید.همانطور که در کلاس های آموزش خوانندگی، هنرآموز ابتدا باید روی صدایش کارکند در نوازندگی نیز یک نوازنده باید با اصول صحیح نواختن به خوبی آشنا باشد.

وی در ادامه افزود:متاسفانه شیوه نوازندگی بسیاری از بزرگان موسیقی ایران زمین چون جلیل شهناز و یا استاد عبادی رو به فراموشی است که یکی از دلایل این موضوع حضور نداشتن هنرجویان در کلاس های موسیقی آنها بوده است.

موسوی با بیان اینکه هنر آموز باید از نزدیک با اساتید برجسته در ارتباط باشد تا بتواند جزئیات کار را به خوبی فرا بگیرد، ادامه داد: از سوی دیگر آموزش باید همراه با عشق و علاقه باشد.

موسوی شیوه نوازندگی استاد عبادی را بسیار سرآمد عنوان کرد و گفت : من افتخار داشتم که 6 سال محضر استاد عبادی را درک کردم .او یکی از بهترین شیوه های سه تار نوازی را ایجاد کرد و علی رغم آنکه این شیوه نوازندگی بسیار سخت است اما قطعا هنر آموز پس از فراگیری آن می تواند درک و دریافت خود را از موسیقی بالاببرد. از این رو تلاش می کنم تا با برگزاری کارگاه های آموزشی موسیقی از این دست بتوانم شیوه های نوازندگی اساتید برجسته را به نسل های امروز آموزش دهم.

لازم به ذکر است؛ مستر کلاس نی ‎نوازی و شیوه سه تار نوازی به سبک استاد عبادی، شنبه 22 اردیبهشت ماه، ساعت 15 در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: موسیقی سنتی موسیقی پاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۱۳۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش صدای علیرضا قربانی قبل از مسابقه حساس فوتبال !

به گزارش همشهری آنلاین، شامگاه گذشته (۷ اردیبهشت) پرونده رقابت‌های دور یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور با صعود سپاهان و حذف پرسپولیس بسته شد. یکی از حساس‌ترین رویداهای فوتبالی شب گذشته بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک بود که اتفاقا به میزبانی اراکی‌ها برگزارشد.

بسیاری از علاقمندان فوتبال در این شب پر هیجان ورزشی راهی استادیوم شدند تا تیم مورد علاقه خود را تشویق کنند. معمولا در همه دنیا رسم بر این است که قبل از بازی‌های فوتبال برای حاضران در استادیوم موسیقی‌های پر هیجان پخش می‌کنند تا تماشاچی با فضا همراه شود و رخوتی در استادیوم ایجاد نشود؛ گاهی هم بسته به اهمیت بازی خوانندگان مطرح پاپ به استادیوم دعوت می‌شوند تا قبل از شروع بازی شور و هیجان مضاعف به تماشاچی تزریق کنند.

اما شب گذشته در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک بدون توجه به تمام این موضوعات برای حاضران موسیقی نواحی و آواز علیرضا قربانی (خواننده کلاسیک ایرانی) پخش شد؛ آن هم در شرایطی که نه مخاطب برای شنیدن آواز ایرانی حاضر شده است و نه آواز ایرانی قرار است به فضای استادیوم هیجان ببخشد!

درست است که موسیقی برای عده زیادی از مردم تنها جنبه سرگرمی دارد اما نباید از تاثیر موسیقی بر ذهن غافل شد. اینکه در تمام این سال‌ها موسیقی ورزشی مناسبی برای چنین رویدادهایی ساخته نشده است، قطعا جای بحث مفصل دارد اما کاش برگزارکنندگان مسابقه شب گذشته فقط کمی به اثربخشی موسیقی مهیج برای مخاطب فوتبالی احترام می‌گذاشتند و با کج‌سلیقگی نه جایگاه موسیقی ایرانی را تنزل می‌بخشیدند و نه حوصله تماشاچیان فوتبال را سر می‌بردند!

کد خبر 847416 منبع: ایسنا برچسب‌ها كنسرت موسيقى ویژه ورزشی موسیقی - چهره - ساز - آلبوم - اجرا خواننده - علیرضا قربانی

دیگر خبرها

  • پخش صدای علیرضا قربانی قبل از مسابقه حساس فوتبال !
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • پاسداشت ادبیات، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • آواز علیرضا قربانی در استادیوم فوتبال؛ جدی می‌فرمایید؟
  • سنندج؛ خاستگاه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی
  • داستان تیتراژ سریال دلیران تنگستان
  • داستان تیتراژ سریال«دلیران تنگستان»/ وقتی موسیقی ایرانی محترم است
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی
  • واردات سازهای لاکچری آزاد می‌شود؟