Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم جشن تولد مهران مدیری روز 18 فروردین با حضور تعدادی از اساتید موسیقی، هنرمندان و پیشکسوتان تیم ملی فوتبال در دفتر محمود خاضعین از همکاران نزدیک وی برگزار شد عکس ها: کوروش جوان عکس ها از: کوروش جوان

ایران آنلاین /

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۱۳۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه موسیقی در ورزش

اهمیت موسیقی برای ایجاد خلق‌وخوی مناسب در حین تمرین به‌راحتی قابل تشخیص نیست. بسیاری از ورزشکاران حتی آهنگ‌های خاص خودشان را دارند و قبل از مسابقات به پلی‌لیست‌شان مراجعه می‌کنند. گوش‌دادن به این موزیک‌ها قبل از مسابقات به آنها اجازه می‌دهد تا به شرایط روحی - روانی خوبی برسند. دانشمندان ایتالیایی اخیرا ثابت کرده‌اند گوش‌دادن به موسیقی با سرعت و ریتم بالا می‌تواند عملکرد افراد را بهبود بخشد.

این مطالعه که در مجله Frontiers in Psychology منتشر شد، انگیزه و احساسات مربوط به ورزش را بررسی کرده است. بر این اساس گوش‌دادن به موسیقی سریع در حین انجام تمرین‌های پیچیده، تاثیر زیادی دارد و فردی که به موسیقی گوش می‌دهد، تمرین را به همان اندازه که واقعا دشوار است درک نمی‌کند و این به اثربخشی تمرین کمک بیشتری می‌کند.

محققان ایتالیایی برای درک اینکه چگونه موسیقی بر تمرین افراد تأثیر می‌گذارد، آزمایشی را روی ۱۹ زن انجام دادند که تمرینات استقامتی، تمرینات با شدت بالا و تمرینات قدرتی را انجام می‌دادند. این زنان تمرینات را بدون موسیقی، با موسیقی آهسته و موسیقی با ریتم بالا انجام دادند. محققان ضربان قلب زنان را در حین ورزش اندازه‌گیری کردند و سپس احساس آنها در مورد ورزش در حین گوش دادن به انواع مختلف موسیقی را ارزیابی کردند.

آنها دریافتند کسانی که به موسیقی با سرعت بالا گوش می‌دهند ضربان قلب بالاتری را تجربه می‌کنند و همچنین تمرینات خود را کمتر چالش برانگیز می‌دانند.

به گفته جاشوا اسلیز، فیزیولوژیست دانشگاه نورث‌وسترن، موسیقی واقعا می‌تواند به شما کمک کند تا احساس جدیدی از تمرین خود داشته باشید. او گفت: موسیقی می‌تواند به عنوان یک ابزار انگیزشی برای ترغیب مردم به رفتن بیشتر به باشگاه عمل کند.

نتایج پژوهشگران ایتالیایی به طور کامل نتایج مطالعات دانشمندان کانادایی در سال ۲۰۰۶ را تایید کردند. آنها همچنین دریافتند افرادی که در حین گوش دادن به موسیقی تند روی تردمیل می‌دویدند، این کار را سریع‌تر و بیشتر از افرادی که به آن گوش نمی‌دادند یا آهسته گوش می‌دادند، انجام دادند.

دکتر اسلیز توصیه می‌کند هنگام انجام تمرینات قدرتی به موسیقی گوش دهید. این فیزیولوژیست در پایان گفت: موسیقی همچنین می‌تواند خلق‌وخوی شما را بهبود بخشد و بعد از ورزش احساس بهتری داشته باشید؛ بنابراین اگر زمانی که هوا مرطوب و رطوبت بالاست و حال و حوصله رفتن به باشگاه را ندارید، لیست پخش خود را به‌روز کنید و به تمرین خود رنگ و بوی جدیدی بدهید.

منبع: ایسنا

tags # موسیقی ، کریستیانو رونالدو سایر اخبار توصیه عجیب دانشمندان؛ به این دلیل مهم گوشت مار پیتون بخورید! از حمام در خون دختران باکره تا خوردن خون کودک؛ آیا انسان راه غلبه بر مرگ را پیدا می‌کند؟ (عکس) جانور عجیبی که آنقدر رابطه جنسی برقرار می‌کند تا بمیرد! تجربه نزدیک به مرگ چیست و چه حسی دارد؟

دیگر خبرها

  • راز ماندگاری آثار هنری خلاقیت و ابداع است/ هنرمند باید مهر و امضای خودش را داشته باشد
  • جایگاه موسیقی در ورزش
  • لزوم ساخت تولیدات فرهنگی در سال جدید
  • انتشار فراخوان هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان
  • فراخوان هفدهمین جشنواره موسیقی جوان منتشر شد
  • فراخوان هفدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان منتشر شد
  • فراخوان هفدهمین جشنواره موسیقی جوان منتشر شد/اضافه‌شدن چند بخش
  • تبریک تولد رسول خادم به سبک علی ضیا
  • استوری متفاوت و ویژه علی ضیا برای رسول خادم
  • یادنامه هنرمندان موسیقی که دیگر درمیان ما نیستند/ فراموش نمی‌شوید