Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج دانشجویی استان یزد با اشاره به اینکه هنوز برخی مسئولین با الفبای اقتصادی آشنا نیستند، افزود: مبارزه با قاچاق و شفاف‌سازی در حوزه اقتصاد وظیفه مسئولین جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سید حسین راسخی، مسئول بسیج دانشجویی استان یزد پیرامون اهمیت نام‌گذاری شعار سال و وظیفه مردم و مسئولین، اظهار کرد: شعار سال و بحث حمایت از کالای ایرانی ملزوماتی دارد که هم مردم و هم مسئولین در تمامی سطوح جامعه باید آن را از اولویت‌های خود قرار داده و رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  راسخی اولین وظیفه مسئولین را مبارزه با قاچاق دانست و تصریح کرد: برخی کالا‌های قاچاق از مبادی رسمی وارد کشور می‌شوند، بنابراین دولت باید به‌صورت مجدانه و با اقتدار به موضوع مبارزه با قاچاق بپردازد. ضمن اینکه شفاف‌سازی در حوزه بسیاری از مسائل اقتصادی، تقویت صادرات و عدم واردات کالا‌هایی که مشابه داخلی دارد نیز باید در دستور کار دولتمردان قرار گیرد.

مسئول بسیج دانشجویی استان یزد، خاطرنشان کرد: علاوه بر مدیریت بحث واردات، باید در بخش صادرات نیز عزمی منسجم جهت برند سازی محصولات ایرانی ایجاد شده و از سوی دیگر به مردم هم معرفی شود.

وی با تأکید بر اینکه ممکن است کالایی در ایران تولید شود، اما کاملاً ایرانی نباشد، اذعان کرد: استفاده از کالای ایرانی آن‌چنان اهمیتی دارد که می‌تواند در آینده کشور را به خودکفایی کامل رسانده و استقلال اقتصادی را به همراه داشته باشد.

راسخی یادآور شد: با توجه به هجمه‌های دشمن علیه ایران در بخش اقتصادی، رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر نسبت به این مسئله هشدار داده و راهکار‌های مقابله با آن را نیز نشان داده‌اند. ما باید در زمینه اقتصادی خود را تقویت کرده و آرایش جنگی به خود بگیریم، چراکه هم‌اکنون در جبهه جنگ تمام‌عیار اقتصادی قرار گرفته‌ایم؛ اما متأسفانه برخی مسئولین هنوز در حوزه اقتصاد این آرایش جنگی را نگرفته و گاهاً با الفبای اقتصادی هم آشنا نیستند.

این مقام مسئول آرایش جنگی را آشنایی با حوزه اقتصاد و تقویت تئوری و عملی مبانی اقتصاد اسلامی دانست و اضافه کرد: با توجه به اهمیت به‌کارگیری نخبگان و فرهیختگان جامعه جهت توسعه همه‌جانبه، قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی برنامه مطالبه گری تخصصی و تولید محتوای اقتصادی را در دستور کار خود دارد.

راسخی عنوان کرد: فعالان بسیج دانشجویی قرارداد‌هایی همچون آی پی سی را که امضا می‌شد و یا و قرارداد‌هایی که به مجلس ارائه شده و بعضاً به علت اینکه افرادی در آن ذی‌نفع هستند، مورد توجه ویژه قرار نمی‌گیرد را بررسی و مطالعه می‌کند.

وی در رابطه با اهمیت فرهنگ‌سازی جهت تحقق شعار سال، تصریح کرد: گفتمان و فرهنگ‌سازی اجزاء لاینفک مسائل اقتصادی است، زیرا می‌توان از طریق آن شکل استفاده از کالای ایرانی و تئوری دکترین اقتصاد مقاومتی را در جامعه نهادینه کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۱۴۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش تجلیل از معلمان برگزیده در بوشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، همایش تجلیل از معلمان برگزیده و فعالان بسیج فرهنگیان استان بوشهر با حضور مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور، فرمانده سپاه امام صادق‌علیه‌السلام استان بوشهر، مدیر کل آموزش و پرورش این استان و فرهنگیان در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار شد.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور بعد از ظهر پنج شنبه در این همایش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: شایسته است فرهنگیان بسیجی با تمام توان خود در راستای کسب رضایت مقام معظم رهبری جبهه‌ی آموزش و پرورش کشور را متحول کنند.

سجاد صدیقی با اشاره به مهم‌ترین وظایف قشر فرهنگی کشور اظهار داشت: هویت ساز، امید آفرین، تحول آفرین، تشویق و مهارت آموزی برخی از مهم‌ترین وظایف این قشر ارزشمند در جامعه محسوب می‌شود.

کد خبر 6095224

دیگر خبرها

  • آقای احمد خاتمی، چه کسی گفته شما بهشتی هستید؟
  • رحمت‌اله بیگدلی خطاب به احمد خاتمی: نه کلید بهشت دست شماست و نه در ادعای مبارزه با ناهنجاری صادق هستید!
  • پرداخت ۱۴۵ میلیارد وام اشتغالزایی توسط بسیج سازندگی
  • همایش تجلیل از معلمان برگزیده در بوشهر برگزار شد
  • از توقیف شمش‌های مسی قاچاق تا کشف ۶ کیلوگرم حشیش در تنکابن
  • بسیج سازندگی پارسال ۴ هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد کرد
  • هرگونه جابه جایی دام بدون اخذ مجوز در تربت‌ جام ممنوع شد
  • افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی
  • دستگیری ۲۶ سارق مغازه در خراسان جنوبی
  • کشف ۲۵ تن شکر قاچاق در مراغه