Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-01@08:05:50 GMT

فواید شکلات تلخ برای بینایی

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۱۴۷۴۳

فواید شکلات تلخ برای بینایی

به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، پزشکان در آمریکا در یک مطالعه مشاهده کردند خوردن شکلات تلخ در مدت دو ساعت پس از مصرف موجب افزایش چشمگیر وضوح بصری در افراد بزرگسال می‌شود.
بسیاری از افراد به دلیل اینکه شکلات تلخ حاوی آنتی اکسیدانی به نام فلاونوئید است و در صورت مصرف متعادل دارای اثرات مثبت بسیاری از جمله کاهش التهاب است از آن مصرف می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین این باور وجود دارد ترکیب فلاونوئید می‌تواند به بهبود سلامت قلب و عملکرد شناختی هم کمک کند.

اکنون گروهی از متخصصان در آمریکا طی بررسی‌های خود مشاهده کردند شکلات تلخ خاصیت دیگری هم دارد و آن بهبود قدرت بینایی است.

در این بررسی آنها به ارزیابی تاثیرات شکلات تلخ روی وضعیت بینایی ۳۰ فرد بزرگسال پرداختند که هیچ کدام از آنها سابقه بیماری چشمی نداشتند.

آنها وضعیت بینایی شرکت کنندگان را پس از گذشت دو ساعت از مصرف شکلات تلخ و شکلات شیری ارزیابی کرده که مشخص شد وضعیت بینایی آنان پس از مصرف شکلات تلخ خیلی بهتر از زمانی بوده که شکلات شیری مصرف کرده‌اند.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۱۴۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان

شهبازی مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : طرح غربالگری بینایی در سنین طلایی ۳ تا ۶ سال موجب میشود تا با تشخیص و درمان زود هنگام مشکلات بینایی از معلولیت کم بینایی و نابینایی پیشگیری شود.

به گفته شهبازی قرار است بهزیستی استان کرمانشاه درصورت نیاز کودکان به درمان‌های بعدی /مانند جراحی وعینک برای خانواده‌های تحت پوشش همه هزینه‌ها و برای دیگر خانواده‌ها هم بخشی از هزینه‌ها را پرداخت کند

آنطور که شهبازی می‌گوید پارسال ۶۶ هزار کودک کرمانشاهی در پوشش طرح غربالگری بینایی قرار گرفتند. از این شمار ۷۰۰ کودک که نیازمند درمان‌های بعدی بودند به مراکز تخصصی ارجاع شدند کمک هزینه‌های درمان از ۲ تا سی میلیون تومان به آنان پرداخت شده است.

غربالگری بینایی و شنوایی نوزادان و کودکان و همچنین غربالگری ژنتیک از راهکاری‌های پیشگیرانه بهزیستی برای کاهش و درمان معلولیت‌های جسمی و حرکتی است.

پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد آموزش‌های پیش از ازدواج و مهارت‌های زندگی هم در بخش آموزش دنبال میشود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • شکلات های مخصوص المپیک تولید شد + نحوه تولید | ویدئو
  • عکس/ رونمایی از شکلات بازی‌های المپیک پاریس
  • در 5 دقیقه با عینک زدن خدافظی کنید!
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • فواید و خواص آب سیب زمینی
  • خواص ریواس و فواید آب ریواس برای جوانسازی و لاغری + عوارض
  • فواید فوق العاده انجیر در دوران بارداری (فیلم)
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • پرسپولیسی‌ها به شیری در این بازی نگاه ویژه دارند
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی