Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرری - ایرنا ـ رییس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان ری گفت: برخلاف شایعات مطرح شده مبنی بر تخریب امامزاده عبدالله حسن آباد در شبکه های اجتماعی، هیچگونه تخریبی در این امامزاده انجام نشده است.

حجت الاسلام سعید اوتارخانی روز دوشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا به برخی شایعات مبنی بر اینکه امامزاده عبدالله حسن آباد فشافویه بر اساس یک رویا در سال های اخیر احداث شده است، افزود: این امامزاده در روستای قلعه نو واقع شده است و قدمت بنای آن به قرن ششم و دوران صفویه برمی گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: این امامزاده برای مردم محلی از ارزش معنویی و میراثی بالایی برخوردار است.
وی به اختلاف حقوقی اداره اوقاف و مالک زمین این امامزاده نیز اشاره کرد و یادآور شد: این پرونده در حدود 10 سال است که در جریان است و در حال حاضر نیز از مرحله بدوی و تجدید نظر عبور کرده و در مرحله فرجام خواهی قرار دارد.
اوتارخانی ادامه داد: سند مالکیت این زمین با کاربری کشاورزی در سال 79 توسط اداره ثبت و اسناد صادر شده ولی متاسفانه داخل سند نامی از وجود امامزاده عبدالله در این زمین به میان نیامده است، به همین دلیل مالک زمین پس از تغییر کاربری کشاورزی به دامداری یک بار در سال 90 اقدام به بستن درب های این امامزاده به روی مردم کرد که با پیگیری های اداره اوقاف در سال 92 بازگشایی شد.
وی ادامه داد: ساختمان اصلی امامزاده کاملا سالم است و فقط در روزهای اخیر درب ورودی آن به روی مردم بسته شده که اداره اوقاف شهرستان ری پیگیر این موضوع است.
اوتارخانی با بیان اینکه در کتاب بررسی و شناسایی محوطه های باستانی شهرستان ری به صورت مفصل به امامزاده عبدالله حسن آباد فشافویه اشاره شده است، عنوان کرد: این امامزاده بنا بر کتاب های تاریخی در محوطه محصور گورستان روستای قلعه نو قرار گرفته بوده که در سال های اخیر مالک زمین به خاطر گسترس دامداری خود اقدام به تخریب قبرهای موجود در این گورستان و بخش های از دیوارهای داخلی این امامزاده کرده است.
به گزارش ایرنا، حسن آباد فشافویه از توابع شهرستان ری متشکل از 37 روستا و با 70 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شهرری و در مسیر جاده قدیم تهران - قم واقع شده است که امامزاده عبدالله نیز در روستای قلعه نو این شهر قرار گرفته است.
3218/6003

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي تخريب امامزاده حسن آباد فشافويه اوقاف ري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۱۴۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی سملیان ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: پس از درخواست‌های مردمی در خصوص عدم پوشش مناسب در روستای حسین آباد و پس از بررسی صورت گرفته توسط کارشناسان این اداره کل، با ایجاد سایت ایرانسل در این روستا، مشکلات مردمی در حوزه ارتباطات برطرف و به شبکه ملی اطلاعات متصل شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر افزود: حسین آباد، روستایی از توابع شهرستان جم با ۵۲ خانوار و جمعیت ۱۷۶ نفر است که با ایجاد سایت در این روستا، روستاهای اقماری آن به نام دره چاه با ۳۲ خانوار و جمعیت ۱۱۷ نفر، چم چشمه با ۸۴ خانوار و ۳۳۱ نفر، نیلاب ۳۸ خانوار و ۱۴۳ نفر، بندانو ۶۹ خانوار و ۲۵۰ نفر تحت پوشش ارتباطی قرار گرفته است.

سملیان اظهار کرد: پروژه سایت روستای چاه پهن، با نیازسنجی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر و اعتبارات طرح خدمات اجباری روستایی (USO) وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به پیمانکاری شرکت ایرانسل با تکنولوژی 3G/4G طراحی، نصب و راه اندازی شد.

وی خاطرنشان کرد: توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات روستایی، می‌تواند سبب توانمندسازی و تأثیرگذاری آگاهانه این قشر از جامعه، در توسعه پایدار روستایی و روند توسعه کشور شود ICT در روستا منجر به توانمندسازی در ابعاد گوناگونی مانند آموزش، بهداشت، بازاریابی و داد و ستد، درآمد، گردشگری، بهره وری و غیره می‌شود.

مدیرکل ارتباطات استان بوشهر، هدف این اداره کل را مرتفع نمودن مشکلات مردمی در حوزه ارتباطات و همچنین فناوری اطلاعات نقاط محروم و بروز رسانی اطلاعات روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان اعلام کرد.

کد خبر 6094261

دیگر خبرها

  • رونمایی از ماکت عمارت تاریخی پست گیلان در شهرداری رشت
  • تخریب ساختمان‌ در منطقه جنگلی توسکستان گرگان
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق در ۱۵ امامزاده گلستان
  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • شناسایی ۱۰ ساختمان بسیار پرخطر و ناایمن در اراک
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد
  • فرسودگی فضای آموزشی در کوهدشت/ ۱۴ مدرسه تخریبی است
  • تخصیص ۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل ۲ طرح بازآفرینی شهری در نجف آباد
  • پلمب دو واحد آلاینده غیر مجاز تولید زغال در رباط کریم 
  • زمان بازگشایی سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن برای متقاضیان بندرعباسی