Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ​مديرعامل بانک صادرات ايران در حاشيه ششمين اجلاس تجاري و بانکي ايران و اروپا، گفت: بانکها و نهادهاي مالي اروپايي بايد همکاري بيشتري و نزديک تري به ويژه از نظر تکنيکي با بانکها و موسسات مالي ايراني داشته باشند.
به گزارش خبرگزاري آريا، حجت اله صيدي، با بيان اينکه بي شک مهمترين ماموريت برگزاري ششمين اجلاس تجاري و بانکي ايران و اروپا ايجاد فضاي آشنايي و رفع چالش هاي همکاري بانکي و تجاري بين ايران واروپا است، پتانسيل هاي بانک هاي ايراني در خارج از کشور به ويژه بانک صادرات ايران را مورد اشاره قرار داد و گفت: اين همايش ظرفيت گفت و گو در اين خصوص را فراهم کرده که بايد مورد توجه قرار گيرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: اين همايش و مسايل مطرح شده در آن، از جمله در زمينه الزامات FATF بايد مد نظر کارشناسان داخلي قرار گيرد و در عين حال، کارشناسان اقتصادي و بانکداران آلماني و اروپايي لازم است با پتانسيل هاي داخلي آشنا بشوند تا زمينه همکاري بيشتري براي بهره مندي از روابط تجاري و بانکي بين ايران و اروپا فراهم آيد.
مدير عامل بانک صادرات ايران با تاکيد بر انتظارات مطرح شده از سوي مقامات و کارشناسان ايراني در اين اجلاس، گفت: سخنراني هاي خوبي که توسط مقامات بلند پايه کشورمان در اين خصوص انجام شد، بسيار تعيين کننده بود. اين نشان دهنده اين است که بانکها و نهاد هاي مالي اروپايي بايد همکاري بيشتري و نزديک تري به ويژه از نظر تکنيکي با بانکها و موسسات ايراني داشته باشند تا اين روابط بهتر شکل بگيرد.
گفتني است، ششمين اجلاس تجاري و بانکي ايران و اروپا با حمايت بانک صادرات ايران و با حضور مقامات دولتي از جمله وزير راه و شهر سازي، رييس کل بانک مرکزي، رييس کل بيمه مرکزي، سفير ايران در آلمان، رييس پژوهشکده پولي و بانکي، مديران ارشد وزارت نفت و وزارت امور خارجه، مقامات بانکي و مديران بانک ها و نهادهاي آلماني، مسئول بخش ايران در پروژه چشم انداز ايران دراتحاديه اروپا، اعضاي هيات عامل بانک مرکزي، مدير عامل و اعضاي هيات مديره بانک صادرات ايران، مديران عامل بانک هاي خصوصي و دولتي، مديران اتاق هاي بازرگاني ايران و آلمان و انجمن بانکداران ايران و اروپا در تاريخ هاي ٨ و ٩ ارديبهشت ماه سال جاري در محل هتل اسپيناس پالاس برگزار شد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۱۵۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدان زیرساخت‌های خوبی برای مبادلات تجاری با روسیه دارد

ایسنا/همدان رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی در روسیه گفت: روسیه و ایران در کنار هم می‌توانند به یک بازار ۲۰۰۰ میلیارد دلاری دسترسی داشته باشند.

محسن رحیمی چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در حاشیه برگزاری ششمین نمایشگاه اکسپو ایران، اظهار کرد: تأثیر برگزاری نمایشگاه‌ها بر شناخت تجار دو طرف بسیار مهم است و استان همدان با دارا بودن محصولات کشاورزی متنوع می‌تواند حجم بالایی از صادرات را به کشور روسیه داشته باشد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه روسیه و ایران در کنار هم می‌توانند به یک بازار ۲۰۰۰ میلیارد دلاری دسترسی داشته باشند، تصریح کرد: ظرفیت صادرات به کشور روسیه بسیار گسترده است بنابراین استان همدان می‌تواند در این بخش با برنامه‌ریزی اصولی و داشتن نقشه راه سهم خود را از این بازار کسب کند.

رحیمی با بیان اینکه آمار صادرات کالاهای ایران به روسیه ۲۰۲۳ به ارزش حدود ۹۴۶ میلیون دلار رسیده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر فرصت خوبی برای استان همدان برای صادرات به روسیه فراهم است که با حمایت مسئولان دولتی و ورود بخش‌خصوصی می‌تواند زمینه‌ساز مبادلات تجاری با حجم قابل توجه‌ای از محصولات این استان باشد.

رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی در روسیه تصریح کرد: همدان زیرساخت‌های خوبی برای مبادلات تجاری با روسیه دارد که می‌تواند در حوزه صادرات کشاورزی و صنایع غذایی اثرگذار باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزارت بهداشت تا پایان اردیبهشت باید حساب‌های بانکی خود را مسدود کند
  • همدان زیرساخت‌های خوبی برای مبادلات تجاری با روسیه دارد
  • برنامه های متنوعی برای تسهیل تبادلات مالی با چین داریم
  • برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند
  • توسعه روابط تجاری و اقتصادی با مالزیایی ها در نمایشگاه اکسپو
  • رونمایی از برات الکترونیک بانک صادرات ایران در وزارت اقتصاد؛
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو
  • سقف خرید و تراکنش کارتی در پست بانک ایران افزایش یافت
  • عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران