Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-07@17:31:00 GMT

چه افرادی بیشتر در معرض خطر هپاتیت هستند؟

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۱۵۵۹۲

چه افرادی بیشتر در معرض خطر هپاتیت هستند؟

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه اصولا در مراحل اولیه هپاتیت B و C علامت و نشانه‌ای ندارد، گفت: گروه‌های پرخطر، بیماران هموفیلی و تالاسمی که سابقه استفاده از فرآورده‌های خونی دارند،‌ معتادان تزریقی، زندانی‌ها، دیالیزی‌ها و خانواده‌هایی که یک فرد مبتلا دارند احتمال ابتلا به این بیماری ویروسی در آنها بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر شاهین مرآت در آستانه برگزاری کمیته کشوری هفته سلامت گوارش با محوریت هپاتیت B و C گفت: هپاتیت مشکل التهاب کبدی است که انواع مختلف دارد و می‌تواند ناشی از کبد چرب یا ویروس باشد و دو نوع ویروسی آن B و C نام دارد که اصولا در مراحل اولیه این مشکل هیچ علامتی نداشته تا اینکه کبد به مرور از بین می‌رود.

این فوق تخصص گوارش و کبد با بیان اینکه حدود 24 سال اسن کودکان در برابر هپاتیت B واکسینه می‌شوند، افزود: بنابراین عمده بیماران برای سال‌های قبل از اجرای طرح واکسینه است که میانگین سنی آنها 30، 40 و 50 است.

وی بیان کرد: در درمان بیماران مبتلا به هپاتیت B بیمار باید مادامالعمر برای کنترل ویروس دارو مصرف کند که قیمت آن گران نیست. مشکل اصلی در این مساله غربالگری و شناسایی مبتلایان است زیرا این ویروس به مدت طولانی می‌تواند علائمی به همراه نداشته باشد.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان کرد: اما درمان هپاتیت C آسان‌تر و ارزان‌تر است و طی سال‌های اخیر درمان آن کامل شده است به گونه‌ای که گاه بیماران با مصرف 3 ماه دارو بدرمان می‌شوند. غرلباگری این مبتلایان به این ویروس با مشکلاتی همره است به همین دلیل تمرکز اصلی روی گروه‌های پرخطر، بیماران هموفیلی و تالاسمی که سابقه استفاده از فرآورده‌های خونی دارند، قرار گرفته است هم‌چنین در غرلباگری این بیماری به معتادان تزریقی، زندانی‌‌ها، بیماران دیالیزی و خانواده‌هایی که سابقه ابتلا دارند توجه شده است.

وی با تاکید براینکه علائم این بیماری زمانی بروز می‌یابد که بیماری شدت گرفته، گفت: افرادی که رفتارهای پرخطر داشته باید نسبت به آزمایش شناسایی این بیماری در خود اهتمام ورزند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۱۵۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیابت نوع یک و دو چه تفاوتی با هم دارند؟

دریافت 10 MB

به گزارش همشهری آنلاین، برای درک تفاوت دیابت نوع یک و دو لازم است به چند فاکتور مهم توجه داشت، زیرا آگاهی داشتن از تفاوت دیابت نوع یک و دو به افراد کمک می‌کند تا بهتر و بیشتر بیماری‌شان را کنترل کنند. دیابت نوع یک دیابتی است که فرد در کودکی مبتلا می شود و تا آخر عمر همراه بیمار هست و وابسته به مصرف انسولین است اما دیابت نوع دو که بیشتر در میانسالی اتفاق می افتاد در اثر سبک زندگی نادرست پیش می آید.

کد خبر 849351 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها سلامت قند انسولين خبر مهم بیماری - دیابت

دیگر خبرها

  • افزایش سرطان‌های سطح چشم / تشدید علائم بیماری‌های چشمی با قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا
  • اگر کف پای شما صاف است؛ بخوانید
  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • اختصاص ۹ همت اعتبار برای صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • تغییرات اقلیمی دشمن پنهان کارگران است
  • دیابت نوع یک و دو چه تفاوتی با هم دارند؟
  • چه افرادی در معرض کمبود ویتامین B۱۲ قرار دارند؟