Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد گیلان گفت: اولویت اصلی فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه آزاد باید کرسی‌های تلاوت قرآنی و مباحث قرآنی باشد.

 به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام سید محمدحسین صفوی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در نشست استانی مدرسین درس  آشنایی با قرآن کریم واحد‌ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد استان گیلان گفت: توجه به مباحث قرآنی در دانشگاه آزاد اسلامی باید مهم شمرده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
کسی که در محضر سفره گسترده الهی قرار بگیرد به اندازه توانش از آن بهره‌مند خواهد شد.

حجت الاسلام سید محمدحسین صفوی بیان کرد: اکنون در جامعه، بعد از انقلاب شکوهمند ایران اسلامی رویکرد فعالیت‌های قرآنی رونق خوبی داشته و دراین خصوص مباحث بسیار خوبی مطرح شده است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد گیلان خاطر نشان کرد:  اولویت اصلی فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی باید کار‌های قرآنی باشد چرا که هر چقدر در مباحث قرآنی فعالیت کنیم باز کم است پس با برنامه ریزی مناسب باید کرسی‌های تلاوت قرآنی و مباحث قرآنی به شکل جدی پیگیری شود.

وی  با اشاره به وجود ظرفیت‌های دانشجویی افزود: مسئولان قرآنی واحد‌ها و مراکز آموزشی استان گیلان با شناسایی ظرفیت‌های دانشجویی باید از وجود این پتانسیل‌های استانی در گسترش فرهنگ قرآنی برای جذب نسل جوان به این فعالیت‌ها استفاده بهینه کنند.

تیمور آمار رئیس شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و معاون دانشجویی فرهنگی واحد رشت نیز در این جلسه با تاکید بر انجام پژوهش‌های قرآنی در دانشگاه، بیان کرد: باید در واحد‌های دانشگاهی با انجام پژوهش‌های قرآنی و تولید محتوا همچنین شناسایی استعداد‌های قرآنی و تربیت آن‌ها در واحد‌های دانشگاهی استان تلاش کرد.

محمد ابراهیم طلوع دبیر شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان هم با ارائه گزارش مبسوطی از انجام فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان گیلان اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی کاری از روی خواسته‌های دل و عاشقانه است که بدون تعصب و عرق دینی و قرآنی میسر نخواهد بود لذا باید با بازنگری در منابع درس «آشنایی با قرآن کریم» و استفاده از روش‌های نوین و کاربردی آموزش قرآن کریم در گسترش فرهنگ قرآنی فعالیت کرد..

این جلسه به همت حوزه دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان به میزبانی واحد رشت با حضور دکتر محمدرضا آرام معاون پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی و مدرسان درس «آشنایی با قرآن کریم» واحد‌ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۱۶۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب رشته‌های جدید دانشگاه آزاد نی‌ریز در مقطع دکتری

خبرگزاری آنا:  با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود حسینی امام‌جمعه، مهندس خسروانی فرماندار، جمعی از مسئولین شهرستان، اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز و مرکز آباده طشک و معلمان مجتمع آموزشی سما در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا انوری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز در مراسم گرامیداشت روز معلم و پاسداشت مقام استاد و سالروز شهادت استاد علامه شهید مطهری که در این واحد دانشگاهی برگزار شد، تصویب رشته‌های جدید ازجمله رشته دکتری تخصصی شیمی آلی، رشته مراقبت‌های زیبایی پوست و مو در این واحد دانشگاهی را از اقدامات مؤثر در چند ماهه اخیر برشمرد و اظهار کرد:‌ امیدوارم رشته‌های جدید دیگری نیز در آینده نزدیک در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به رشته‌های واحد نی‌ریز افزوده شود.

وی با ارائه گزارشی از روند رو به رشد و توسعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز افزود: به لطف تلاش‌ همکاران و استادان در این واحد دانشگاهی و مجتمع آموزشی سما، شاهد رشد و پیشرفت مجموعه در ابعاد و زمینه‌های مختلف هستیم.

به گزارش آنا، اهدای یادمان و تندیس هفته گرامیداشت مقام معلم به استادان دانشگاه‌ آزاد اسلامی واحد نی‌ریز و مرکز آباده طشک و معلمان مجتمع آموزشی سما ازجمله برنامه‌های این مراسم بود و در این مراسم از ابراهیم سرمدیان به‌عنوان مدیر برتر مجتمع‌های آموزشی سما در کل استان فارس، جواد عدالت‌جو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکز آباده طشک به‌عنوان فرد تأثیرگذار در راه‌اندازی و شکل‌گیری مدارس سما در شهرستان نی‌ریز و از محمد شبستری به‌عنوان کارمند برتر مجتمع آموزشی سما با اهدای تقدیرنامه، تندیس و هدیه تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی رشته آسیب‌شناسی ورزشی و تمرینات اصلاحی در دانشگاه آزاد شهرکرد
  • استادان نقش مهمی در پیشبرد اهداف فرهنگی و اقتصادی کشور دارند 
  • سبد گردشگری دانشگاه آزاد شاهرود تدوین شد
  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • افزایش ۶ رشته محل مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد زاهدان
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • تصویب رشته‌های جدید دانشگاه آزاد نی‌ریز در مقطع دکتری
  • کسب ۴ گواهینامه استاندارد بین‌المللی ISO توسط واحد علوم و تحقیقات
  • مرکز تحقیقات «هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» مجوز فعالیت گرفت