Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-01@18:35:43 GMT

گازرسانی به روستاهای جاده چالوس منتظر تصمیم راهداری

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۳۱۷۷۸۰

گازرسانی به روستاهای جاده چالوس منتظر تصمیم راهداری

  به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، سپهری‌فر در مورد گازرسانی به روستاهای جاده چالوس، توضیح داد: طراحی گازرسانی به روستاهای پایین دست جاده چالوس از سوی شرکت گاز استان البرز تمام شده و ما منتظر هستیم اداره راه این استان راهکاری برای آن ارائه کند.

وی در مورت مشکل این طرح توضیح داد: این منطقه محوری است که فاصله‌ای از جاده برای اجرای خط لوله ندارد و خط لوله حتما باید در حاشیه جاده کشیده شود و با توجه به این‌که این جاده یک جاده گردشگری است، مشکلات خاص خود را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا هفته گذشته جلسه‌ای با فرمانداری طالقان برگزار و قرار شد شرکت گاز طرح خود را ارائه کند که لوله گذاری چگونه انجام شود و اداره راه باید طرح ما را ببیند و در مورد آن نظر دهد.

رییس امور مهندسی و اجرای طرح‌های شرکت گاز استان البرز در ادامه در مورد گازرسانی به روستاهای بالادست سد امیرکبیر و بخش آستارا نیز تصریح کرد: در این مورد طرح اولیه خود را به اداره راه ارسال کردیم. برای این منظور و کشیدن خط لوله گاز کنار جاده به مجوز راهداری نیاز داریم و هنگامی که به جمع‌بندی برسیم خط اصلی گازرسانی از جوستان به گچسر کشیده می‌شود.

سپهری‌فر با اشاره به صعب‌العبور بودن برخی از روستاهای جاده چالوس گفت: ممکن است برای گازرسانی به این روستاها لوله‌گذاری شود؛ مگر این‌که این قضیه کاملا منتفی و برای گرمایش این روستاها از برق استفاده شود.

وی ادامه داد: به طور کلی برای اجرای این طرح‌ها باید مجوز راهداری، محیط زیست و برخی نهادهای دیگر را داشته باشیم. در جلسه‌ای که با فرماندار داشتیم مقرر شد ظرف ۱۵ روز آینده پاسخ خود را ارائه دهند. البته این بحث حدود دو سال است که طرح شده است.

بر اساس این گزارش، در ماه‌های پایانی سال ۱۳۹۶ دو تن از نمایندگان استان البرز در نامه ای خطاب به مدیرکل راهداری این استان درخواست رسمی خود را برای گازرسانی به تعدادی از روستاهای قرار گرفته در جاده چالوس اعلام کردند. ۳۸ روستای مذکور نزدیک به سد امیرکبیر و بخش آسارا هستند که هنوز گازرسانی به آنها صورت نگرفته است. در نامه‌ای که از سوی نمایندگان این استان امضاء شده جمعیت این روستاها ۴۲۰۰ خانوار اعلام شده و درخواست این نمایندگان برنامه‌ریزی برای اجرای فاز اول پروژه بین جوستان و گچسر به طول ۴۹ کیلومتر است.

پیگیری از یک مقام آگاه در اداره کل راه و شهرسازی استان البرز نشان می‌دهد که با توجه به محدود بودن حریم جاده امکان آن وجود ندارد که در برخی نقاط از فضای کنار آن برای گازرسانی جداگانه استفاده شود. از سویی دیگر با توجه به این‌که این محور در بسیاری از نقاط هیچ مسیر جایگزینی ندارد امکان توقف رفت و آمدها برای طولانی مدت نیز در آن وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۱۷۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمل کالا و بار در قم ۲۹ درصد افزایش یافت

علیرضا اسدی گفت: طی سال ۱۴۰۱ در مجموع پنج میلیون و ۲۶۶ هزار تن کالا و بار در قم جابه‌جاشده بود.

 معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم با بیان اینکه جابه‌جایی این میزان تناژ کالا در سال ۱۴۰۲ در قالب ۵۲۴ هزار بارنامه صادر شده انجام شده‌است، اضافه کرد: تعداد بارنامه‌ها نیز در مقایسه با سال ۱۴۰۱ (۴۶۱ هزار بارنامه) ۱۴ درصد رشد داشته است.

اسدی عنوان کرد: ۴۲ شرکت حمل‌ونقل کالا، ۳ هزار و ۸۷۳ دستگاه ناوگان باری، ۲ هزار و ۸۷ دستگاه وانت‌بار و درمجموع چهار هزار و ۹۲۹ نفر راننده در بخش حمل‌ونقل کالا استان قم به فعالیت مشغول هستند.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم تصریح کرد: فراورده‌های دامی، سیمان، آهن‌آلات و کود به ترتیب بیشترین فراوانی کالای حمل شده طی سال ۱۴۰۲ از این استان را به خود اختصاص داده‌است.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم یادآورشد: با توجه‌به بررسی‌های به‌عمل‌آمده و هدف‌گذاری‌های لحاظ شده، پیش‌بینی می‌شود شاهد جابه‌جایی بیش از هفت میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا طی امسال  در استان قم باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • هوشمندسازی و مجازی‌سازی فرآیند حمل و نقل کالا در یزد
  • رفع ۲۰ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان مرکزی
  • بازگشایی راه ارتباطی مازندران به قزوین
  • ◄ مدرک مورد نیاز برای کارت هوشمند رانندگی چیست + سند
  • حمل کالا و بار در قم ۲۹ درصد افزایش یافت
  • تزریق گاز به خطوط لوله ۶ روستای شهرستان سوادکوه
  • ۵۲ گروه راهداری در جاده‌های استان همدان فعالیت دارند
  • جابه‌جایی بیش از ۳۴ میلیون تن کالا از مبادی فارس در سال گذشته
  • رفع خطر ۱۸ نقطه پر تصادف شناسایی شده استان
  • مصر: منتظر تصمیم نهایی درباره پیشنهاد آتش‌بس در غزه هستیم/راه‌حل نظامی در رفح مردود است