Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی دانشگاه ایلام گفت: امسال با همکاری معاونت پژوهشی دانشگاه قصد داریم در این زمینه آینن‌نامه‌ای را تدوین و به دانشجویانی که پایان‌نامه‌های خود را به مسائل استان اختصاص دهند کمک مالی کنیم. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مصطفی نعمتی، معاون آموزشی دانشگاه ایلام  در نشست خبری گفت: هم‌اکنون دانشگاه ایلام دارای ۵۰۰۰ دانشجوی کارشناسی، ۱۰۸۸ دانشجوی ارشد و ۲۱۲ دانشجوی دکتری در ۹۰ مقطع -رشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نعمتی ادامه داد: یکی از ارکان مهم ارتقاء سطح علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دانشجویان هستند که بر این اساس نشست‌هایی با دانشجویان دانشکده‌ها مختلف برای شنیدن دغدغه‌های دانشجویان و راهکار‌های آنان و همچنین تقدیر از افراد برتر برگزار شده است.

معاون آموزشی دانشگاه ایلام با بیان اینکه نشست معاونان آموزشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی یا هدف هم‌اندیشی برای رفع دغدغه‌های آموزشی در دانشگاه ایلام برگزار شد، اظهار کرد: در این نشست بر هماهنگی کیفیت آموزشی از نظر سیاست‌ها تاکید شد و دغدغه‌ی ما این است که به پاسخ این سوال برسیم که چرا کیفیت آموزش در برخی دانشگاه‌ها پایین آمده و این کیفیت در دانشگاهی نسبت به دانشگاه دیگر متفاوت است.

نعمتی نامگذاری سوم تا دوازدهم اردیبهشت از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان «دهه سرآمدی آموزش» را نشانه اهمیت این موضوع دانست و ابراز امیدواری کرد زمینه بازگشت آموزش به جایگاه اصلی خود با همکاری جموعه دانشگاه، اعضای هیئت علمی و دانشجویان فراهم شود.

وی از برگزاری نشست هیئت رئیسه دانشگاه با اعضای هیئت علمی به مناسبت روز معلم خبر داد و گفت: این مراسم فردا دهم اردیبهشت برگزار و در این مراسم با در نظر گرفتن معیار‌های آموزشی از مدرسان نمونه در هر گروه آموزشی تجلیل خواهد شد و تلاش ما این است که درسال آینده ازمدرس برتر استانی تقدیر بعمل آوریم.

معاون آموزشی دانشگاه ایلام از تقدیر از دانشجویان برتر تحصیلات تکمیلی در روز سه‌شنبه ۱۱ فروردین خبر داد و ابراز امیدواری کرد با هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی بتوانیم زمینه ارتقاء کیفیت آموزشی را در مقاطع مختلف تحصیلی فراهم و برخی کاستی‌های موجود را رفع کنیم.

انتقاد از پذیرش بی‌رویه دانشجو در گذشته

نعمتی در پاسخ به سوالی درباره رابطه‌ی اشتغال با مراکز آموزش عالی اظهار کرد: متاسفانه در چند سال گذشته شاهد افزایش بی‌رویه‌ی دانشجو در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بودیم، اما از ۴ سال گذشته محدودیت ایجاد شد و در راستای رفع این مشکل برنامه استراتژیک دانشگاه طراحی شد و همه‌ی فعالیت‌ها در این راستا انجام می‌گیرد.

معاون آموزشی دانشگاه ایلام تصریح کرد: بر اساس این برنامه تنها در زمینه ها‌ی فنی و مهندسی، نفت و دامپزشکی اجازه توسعه رشته داریم، اما متاسفانه در رشته‌ی نفت با کمبود عضو هیئت علمی مواجه هستیم و با وجود اعلام فراخوان کسی تاکنون برای عضویت هیئت علمی داوطلب نشده است.

نمونه‌هایی از تلاش برای حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین

نعمتی درخصوص فعالیت دانشگاه برای ارتباط دانشجویان با جامعه با هدف مهارت‌افزایی، اظهار کرد: در طول چند سال گذشته ارتباط با صنعت پررنگ شده و ارتباط با پارک علم و فناوری ارتقاء یافته و مرکز رشد در دانشگاه نیز تاسیس شده است که ره‌اورد این نوع نگاه تاسیس شرکت‌هایی مانند تولید گل و گیاه و شرکت‌های در زمینه آیو تی بوده که دانشجویان در حین تحصیل موفق به ایجاد کسب و کار شده‌اند و در واقع رسالت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم محقق شده است.

نسبت تعداد استاد به دانشجو در دانشگاه ایلام

وی در پاسخ به این سوال، با موضوع نسبت تعداد استاد به دانشجو در دانشگاه ایلام به عنوان یک استاندار جهانی گفت: نسبت قابل قبول در ایران ۱ استاد به ۱۸ تا ۲۵ دانشجو است و در دانشگاه ایلام این نسبت در گروه‌های مختلف متفاوت است، اما در کل با استاندارد پذیرفته شده فاصله زیادی ندارد و در اکثر رشته‌ها این تناسب برقرار است، هر چند ممکن است در برخی رشته‌ها مانند مهندسی نفت با این استاندارد فاصله بسیار کمی داشته باشیم که این مشکل هم با جذب اعضای هیئت علمی جدید حل خواهد شد و تلاش برای جذب هیات علمی از اهداف برنامه استراتژیک دانشگاه است.

هدفمندی در پذیرش دانشجو با تاسیس رشته‌های میان‌رشته‌ای

معاون آموزشی دانشگاه ایلام با بیان اینکه در افق ۱۴۰۰ به ۷۵۰۰ دانشجو فکر می‌کنیم که البته این افزایش دانشجو مربوط به همه‌ی رشته‌ها نیست بلکه به دنبال افزایش هدفمند تعداد دانشجو هستیم و این هدفمندی نیز در ایجاد رشته‌های بین‌رشته‌ای مفهوم پیدا خواهد کرد.

نعمتی تاکید کرد: برای تحقق این مهم به همه‌ی مدیران گروه‌های آموزشی تکلیف شده است که نسبت به تعریف رشته‌های میان رشته‌ای اقدام کنند.

خبری خوش برای دانشجویانی که پایان‌نامه آن‌ها هدفمند باشد

وی در پاسخ به سوال دیگر درباره میزان هدفمند بودن پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی و تطبیق پژوهش‌ها با نیاز‌های استان، اظهار کرد: ماهیت گروه‌ها فرق دارد، اما در مجموع متاسفانه در این زمینه با نقطه مطلوب فاصله داریم، اما امسال با همکاری معاونت پژوهشی دانشگاه قصد داریم در این زمینه آینن‌نامه‌ای را تدوین و به دانشجویانی که پایان‌نامه‌های خود را به مسائل استان اختصاص دهند کمک مالی کنیم.

چند دانشجو به فرصت مطالعاتی رفتند؟

معاون آموزشی دانشگاه ایلام از ترغیب دانشجویان برای عزیمت به فرصت مطالعاتی خبر داد و گفت: در سال ۱۳۹۶، ۱۳ نفر از دانشجویان دانشگاه ایلام به فرصت مطالعاتی اعزام شدند و ۴ نفر نیز برای فرصت مطالعاتی جذب شدند.

نعمتی از ارتقاء مرتیه علمی یک دانشیار به استادی و ۱۳ نفر از استادیاری به دانشیاری و ۵ نفر از مربی به استادیاری خبر داد.

تعداد دانشجویان عراقی دانشگاه ایلام

وی گفت: در سال ۱۳۹۵، ۱۷ نفر و در سال‌های ۱۳۹۶ و ۹۷ به ترتیب ۲۰ و ۴ نفر دانشجوی خارجی (عراقی) در دانشگاه ایلام مشغول به تحصیل شدند و هم‌اکنون پرونده ۶۳ دانشجو از این کشور در دست بررسی است.

آزمون‌هایی که در دانشگاه ایلام برگزار شد

معاون آموزشی دانشگاه ایلام از برگزاری ۷ دوره آزمون MSRT و یک دوره آزمون TOLEMO" در این دانشگاه خبر داد و تصریح کرد: در طول سال گذشته ۶ مورد آزمون استخدامی با شرکت ۱۰۶۴۵ نفر و ۴ آزمون ورودی دوره‌های تحصیلی سازمان سنجش با شرکت ۱۴۷۴۱ نفر برگزار شد. 

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۳۱۹۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه مراغه و گرجستان

زادشکوریان گفت: تفاهم نامه همکاری  بین دانشگاه مراغه و گرجستان در راستای دستیابی به اهداف سند چشم انداز و سیاست کلی نظام جمهوری اسلامی ایران منعقد شد.

زادشکوریان افزود: در این تفاهم نامه اساتید دو دانشگاه از خرد جمعی و تجربیات و توانمندی‌های همدیگر و امکانات دو دانشگاه برای انجام فعالیت‌های آموزشی و علمی بهره‌مند خواهند شد.

وی اضافه کرد: استادان و دانشجویان این ۲ دانشگاه می‌توانند از امکانات تجربی، پژوهشی، آزمایشگاهی، ارتباطات بین المللی و داده‌های قابل استفاده در پژوهش و تحقیق بر اساس مقرارت وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری و همکاری در زمینه توسعه اهداف آموزشی بهرمند شوند.

در دانشگاه مراغه ۳ هزار و ۵۰۰ دانشجو مشغول به تحصیل هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • بازداشت ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه مراغه و گرجستان
  • بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر
  • رییس دانشگاه شاهد خبر داد: بورسیه برای دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت
  • رییس دانشگاه شاهد : باید بورسیه دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دهیم/ سال گذشته ۵۰ دانشجو از کشورهای مقاومت را بورسیه کردیم
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • طغیان دانشجویان در آمریکا علیه رژیم صهیونیستی/ پلیس 100 تن را بازداشت کرد + عکس و فیلم
  • برگزاری دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه اصفهان